Ons dochtertje is 2 maanden en slaapt vanaf de geboorte bij ons op de kamer in een wiegje. Daar past ze nog prima in maar binnenkort gaan we opzoek naar een ledikant. We zijn er samen overuit dat die ook nog bij ons op de kamer komt en ze lekker bij ons blijft slapen. Dit geeft ons een fijn gevoel. Alleen dan het punt waar de meeste ouders tegenaan lopen denk ik...: Nu zijn we vaak intiem waar de baby "bij is". Met andere woorden ze ligt in haar wiegje te slapen of te spelen en krijgt er niks van mee. Wij hebben er geen problemen mee dat ze erbij is. Alleen tot welke leeftijd kan je dat doen?? Na een bepaalde tijd is t natuurlijk niet gezond om dat te zien voor een kind en wil absoluut niet dat ze er bewust wat van meekrijgt. Maar wanneer is dat? Mijn vriend denkt als ze kan praten (!) Lijkt me errug laat. Natuurlijk kan t ook op momenten dat de baby ergens anders is maar wij hebben vaak pas s avonds laat alle tijd voor mekaar Wat denken jullie?
Nou zolang ze slaapt zou ik me daar echt niet druk over maken. Wij zijn in hotels ook wel regelmatig intiem geweest en dan sliep mijn zoontje gewoon door hoor. Ze weten toch niet wat dat is.
Ennn... er zijn meer plekken in huis waar je het gezellig kunt hebben met je man. Is ook best een aanrader hoor.
Ik heb het nooit gedaan. Puur omdat ik me er niet prettig bij voelde hahaha. Zelf denk ik max tot 1jaar? (Of kindje moet in hele diepe slaap zijn)
Met 19 maanden lukt het ook nog steeds hoor Althans, als hij ligt te slapen. Als hij wakker is zou ik het dan niet snel meer doen.
Ik voel me daar niet fijn bij. Dus hier slaapt zoontje in zijn eigen kamer. Geen idee vanaf wanneer ze dingen op gaan vangen. Misschien denkt ze lange tijd dat jullie gewoon aan het gymnastieken zijn
Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die gewoon intiem zijn terwijl baby slaapt. Wij doen het ook nog gewoon, maar dan slaapt ze wel. Zolang ze in diepe slaap is, kan je dat blijven doen, lijkt me.
Bedankt voor jullie reacties. We hebben nogal een wakker kindje dus t is al lastig dat ze EN moet slapen EN wij de tijd en zin hebben op dat moment. Word gaatjes prikken in de agenda
Hier slaapt ze nog steeds bij ons op de kamer, puur uit noodzaak omdat we geen andere kamer hebben, maar het heeft zijn voordelen. En wakker worden naast een blij gezichtje die rechtop in bed naar je zit te lachen is ook erg gezellig! Als ze slaapt geen probleem om intiem te zijn, als ze licht in slaap is of wakker is, dan gebruiken we andere plekken
Mijn middelste heeft tot 1,5 officiël bij ons geslapen daarna vooral dat hij snachts steeds kwam, wij waren gewoon intiem hoor, kind kreeg er niks van mee
Hier ook zo. Ik kon me gewoon niet laten gaan, zag het al voor me dat er ineens twee oogjes toekeken haha. Maar ik denk tot een jaar?
Met bijna 3 jaar kan het ook nog hoor! Hij slaapt wel in z'n eigen bedje (co sleeper ) en ik hoor het als hij begint te woelen. Het is relaxter als ze op hun eigen kamer liggen ja. Nog nooit betrapt hoor, in ruim 4,5 jaar kindjes die regelmatig bij ons slapen. En inderdaad, niet alleen in bed hè!
Ik zou dat dus niet doen. Voor mijn eigen gevoel niet, ik zou me zeer ongemakkelijk voelen met de baby erbij. Maar hier ging de baby na drie weken naar zijn eigen kamertje en dat vond hij gelukkig prima (en ik na twee nachten ook). Ik hoorde van mede-forummers dat ze vrijen in het logeerbed of op een luchtbed op zolder (bij "andere plekken" denk ik meteen aan het aanrecht, haha! Dirty mind 😂 ) maar dat zou mijn ding niet zijn. Maar dat is ieder voor zich. Ik zou het zeker niet tot een jaar doen waar de baby bij is. Dan ben je klaar, staat je kindje over de rand van het ledikant te kijken. Zal geen kwaad kunnen maar ik zou me zwaar generen.
Dit dus! Daarom hebben wij een bedje op zolder 😊, voelde me er zelf niet fijn bij zo naast mn dochter
Onze zoon slaapt bij ons op de kamer (nu 6,5 mnd). Wij zijn intiem als hij slaapt of verhuizen naar de logeerbedden op zolder! Ik voel me er niet erg relaxt onder, ook al slaapt hij dan reageer ik op de slaapgeluidjes. Dus meestal verhuizen we lekker naar boven en keren we terug als we gaan slapen of staan vervolgens echt op