theorie rijbewijs b

Discussie in 'De lounge' gestart door ilayda, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    hoi meiden ,
    had ff een vraagje per 1 april is het praktijkexamen veranderd
    maar weet iemand ook of de theorieexamen ook is vernaderd
    door het nieuwe rijden?
    kan niks vinden over dat
    ben nu ff bezig me oude theorieboeken aan het leren
    wil als ik daar geslaagd voor ben dan pas rijlesseb nemen

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Vroeger had je alleen ja/nee vragen. Nu zitten er ook open vragen en meerkeuze vragen in het theorieexamen. Ik vond het zelf er niet echt moeilijker op worden. Met de open vragen vragen ze dingen als profieldiepte van de banden en "hoe hard mag je hier rijden?". Soms ook afstanden.

Succes met je examen!

3. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    hoi wup bedankt voor je antwoord
    ik bedoelde meer eigenlijk of ze ook dingen gaat vragen over het vernieuwde rijden of geldt dat
    alleen bij het praktijk examen

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ze kunnen wel wat milieubewuste dingen vragen, zoals bij hoe lang stil staan je de motor uit moet zetten. Dat hoort ook bij het nieuwe rijden.

Wanneer moet je?

Misschien kun je aan een cdtje komen met proefexamens? Ik heb er heeel veel gemaakt en dat hielp echt heel goed!

5. niet helemaal je vraag, maar je kan het beste eerst met praktijklesse. dan is de theorie ook makkelijk.
    mocht je je theorie hebben, en je lest langer dan een jaar, dan vervalt deze en moet je weer je theorie halen.
    je theorie is namelijk maar een jaar geldig.

ik had ook nog die multiple choice vragen en vond het niet echt moeilijker.

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Als ik jou was zou ik dan eerst even informeren hoe lang de wachttijd is om af te mogen rijden, aangezien je theoriecertificaat maar een jaar geldig is. Ik moest vorig jaar bijna een half jaar (!) wachten om af te mogen rijden (ligt er natuurlijk aan in welke regio je zit). Zo goed en zo kwaad als 't ging de lessen van m'n pakket over die periode verdeeld en 't wel in één keer gehaald, maar door die lange wachttijd had ik, wanneer ik mn theorie had gehaald vóór ik begon met lessen en m'n praktijk niet in één keer gehaald had, mooi opnieuw kunnen beginnen aan m'n theorie.

Ga je zo'n spoedcursus doen dan hebben ze meestal examenplaatsen ingekocht, dus dan zul je dit probleem niet zo hebben, maar wou 't wel even vertellen, zou zonde zijn van je geld.

7. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    ik heb geen afspraak staan bij het cbr
    maar heb vroeger ook gereden en heb toen een tussen tijdse toets gedaan en behaald
    ik dacht laat ik maar weer eens me theorie halen en dan weer lessen nemen
    zag dat het vernieuwde rijden per 1 april is begonnen
    sacht dus dat het theorie examen ook is veranderd per 1 april

8. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    minke dat is wel erg zeg

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik ben volgende maand trouwens alweer een jaar bezig met lessen. Dus het kan lang duren. Deze week mn 43e les alweer *zucht*. Misschien mag ik nog net een poging tot afrijden doen voor de vakantie.

10. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    wup ik hoop voor je dat je binnenkort je rijbewijs hebt

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Aan de theorie examens is niks veranderd. Je krijgt 50 vragen, dat zijn meerkeuze, ja/nee en open vragen.
    Wat wel zo kan zijn is dat je inschattingsvragen krijgt, dan zie je een plaatje en moet je aangeven of je extra gas gaat geven, gaat remmen of gewoon door blijft rijden. Maar ik weet niet of dat al echt in het examen is opgenomen. Ik heb in Januari mijn theorie gehaald, en toen was het gewoon een proef.

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Bij mij telden die inzichtsvragen gelukkig nog niet mee want die waren wel lastig!

13. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    weten jullie wanneer die inschattingsvragen mee gaan tellen

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Nee sorry ik weet het niet. Volgens mij is het nu gewoon een proef om te kijken of ze er uberhaupt wel in gaan doen.

15. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    wup bedankt dan ga ik maar ff snel me theorie oefenen en daar voor slagen :)
    dan heb ik dat ook achter de rug

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Mijn zoon heeft zijn theorie geleerd uit een boek wat in 2004 gedrukt is, en een paar oefencd's met examens uit 2006 en hij is half April geslaagd.

A.s. donderdag moet hij om 8u s'ochtends op voor zijn praktijk examen. Hij heeft dan iets van 25 lessen gehad. Tussen de aanvraag en het examen zit iets van 3 weken. Komt ook omdat de rijschoolhouders hier in de buurt ruim vooruit een hoop examenplaatsen inkopen, ze hebben elke week wel een examenkandidaat. En alst dat eens niet zo is wordt die plaats aan een andere rijschoolhouder verkocht.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wat is vroeger? Ik heb mn rijbewijs 4,5 jaar geleden gehaald en toen waren er ook al open vragen?

18. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Je theorie blijft 6 maanden geldig als je het gehaald hebt. Misschien is het toch verstandiger om de praktijk en de theorie met elkaar te combineren?

19. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    die inzichtsvragen (waar je zoals op de vorige pagina al geschreven werd, aan moet geven of je gas geeft, stopt, etc) tellen vanaf 1 juli mee. voor 1 juli is het wel in het examen opgenomen maar telt het niet mee.
    je theoriecertificaat is 1 jaar geldig.

20. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Completer dan Jalea het heeft kan niet. Ik heb vorige maand mijn theorie gehaald en gelukkig telde de inzichtsvragen nog niet mee.
    Ik heb veel gehad aan theorie-leren.nl

Deel Deze Pagina