wie weet dit

Discussie in 'De lounge' gestart door mora27, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    #1 mora27, 18 okt 2010
    Laatst bewerkt: 18 okt 2010
    ik heb nu voor de tweede keer in mijn stopweek van de pil mijn menstruatie niet gehad? ik begrijp er niets meer van.. eerder was het altijd op tijd, vaak al de dag na de laatste pil... en nu, helemaal niets.. voel af en toe wel van die krampen zodat je denkt dat het gauw begint... ik slik de goedkope variant van mycrogynon 30..

ik zet dit even hier neer omdat je op dat andere forum over antieconceptie gewoon geen antwoord krijgt... en er daar niet veel vrouwen lezen dus hoop dat deze mag blijven staan!

2. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Miisschien is het handig om even een test te doen?? Of gewoon even langs de huisarts te gaan, die hebben daar toch het meeste zicht op.. Succes!!

Femme

3. danip

danip Niet meer actief

En je bent niet zwanger? ZOals ik me herinner moet je bij 2 gemiste bloedingen aan de bel trekken bij de huisarts, dus dat zou ik ook zeker even doen.

4. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    O ja, je kan ook altijd even de bijsluiter van je pil lezen, daar staat ook altijd best veel in!

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    heb vorige maand eens een testje gedaan bij de eerste keer van het uitblijven van de menstruatie... die was negatief... ga er dus niet vanuit dat het een zwangerschap zou zijn...:$ heb al 2 prachtige dochters van 1 en 2 jaar en voor mij is dat wel even goed zo...
    ik weet dat een huisarts dat allemaal beter weet maar ik hoop op wat reacties waarbij iemand dit ook heeft gehad en waar het dan door kwam...

6. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Sorry, dat weet ik niet.. heb het wel eens 1 maand gehad, maar toen kwam het de 2e maand toch weer opgang!
    Succes!!!

Femme

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik slikte een andere pil maar ik werd op een gegeven ogenblik ook niet meer ongesteld. Ben hier ook voor bij de huisarts geweest maar hij zei dat het kon omdat ik al een tijdje slikte ik vond het wel handig.

8. supermummy

supermummy Niet meer actief

Even ervan uitgaan dat je niet zwanger bent....

mogelijke oorzaken kunnen zijn:

Door sommige medicijnen kan de maandelijkse bloeding tijdelijk wegblijven. Bijvoorbeeld door: medicijnen tegen somberheid (antidepressiva);

medicijnen tegen verwardheid (antipsychotica);

‘de pil’(anticonceptie-pil). Tijdens het gebruik van maar ook na stoppen met de pil kan de menstruatie wegblijven. Vrijwel altijd komt de menstruatie weer binnen een halfjaar terug;

‘de prikpil’ (‘de pil’ via een driemaandelijkse injectie). Hierbij kan de menstruatie lang, soms wel twee jaar, wegblijven;

het hormoonspiraaltje. Bij gebruik van een hormoonspiraaltje kan - ook na verwijdering - de menstruatie een paar maanden wegblijven.

Ook lichamelijke of geestelijke spanningen kunnen ervoor zorgen dat de menstruatie wegblijft, bijvoorbeeld bij: stress of ingrijpende gebeurtenissen;

zeer intensieve sport (topsport);

eetproblemen, sterk afvallen of erg mager zijn.

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    geen van allen is van toepassing op mij... slik de pil nu ruim een jaar na mijn laatste zwangerschap... ik ga morgen dan maar eens verhaal halen bij de huisarts.. ben dan altijd bang dat er iets niet goed zit ofzo... pfff

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    als er verder niks aan de hand is met mij dan vind ik het ook wel ideaal dat je niet meer ongesteld word ja.. maarja.... beetje vreemd dit... slik al vanaf mijn 15e de pil op mijn 25e raakte ik zwanger van onze eerste mooie dochter en kort daarna van onze tweede mooie dochter.. daarna weer aan de pil... heb dat nooit gehad namelijk, altijd gelijk de dag na de laatste pil ongesteld geworden....

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    verder helemaal niemand dan?

12. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    nou hier precies hetzelfde hoor.....Toen ik na mijn zwangerschap weer begon met de pil (febr/mrt 2010) heb ik de pil een aantal maanden doorgeslikt, gevolg geen bloeding. Daarna kreeg ik ineens een bloeding middenin de strip. En uiteindelijk slik ik nu de pil gewoon zoals het hoort (met stopweek dus) maar ik krijg geen bloeding in de stopweek...nu al een keer of drie niet. Soms komt er dan ineens een bloeding middenin de strip maar ook dat heb ik al even niet gehad. Huisarts zegt dat het aan de pil kan liggen maar dat deze niet minder betrouwbaar is, dus daar vertrouw ik op. Ben overigens ook niet zwanger dus daar zit hem de kneep niet. Geen van de andere dingen uit het opgenoemde rijtje is op mij van toepassing. (slik trouwens de goedkope versie van mycrogynon 20)

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    zou dan toch een test doen. Ik heb nog nooit mijn stopweek niet gehad....
    En idd toch even naar de ha gewoon voor de zekerheid.

Deel Deze Pagina