koelkast in inpandige schuur?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zit een beetje met onze koelkast. We hebben een keuken op het zuiden en de zon staat dus de hele dag op de koelkast nu hoor ik de koelkastbecht heel vaak aanslaan. Nu is het wel een zuinige maar toch. Wij hebben een inpandige schuur aan de noordzijde van het huis daar is het koeler en staat de zon niet op. Alleen aan het eind van de middag in de zomer.

Ik vraag me af of meer mensen de koeling in de schuur hebben en of ze het makkelijk vinden.

2. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Wij hadden een extra koelkast in de schuur, super makkelijk. Daar ging al het drinken in ( was koel/vries combi dus ook extra diepvries ruimte )

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij hebben ook een extra koelkast en vriezer in de schuur. Je moet er wel op letten dat het er vorstvrij is als je er elektrische appartuur neerzet. Ik weet alleen niet of het heel erg veel uit gaat maken in je elektriciteitsrekening. Als hij zo vaak aanslaat kun beter even controleren of hij nog goed sluit en de isolerende randen nog goed zijn.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    De vriezer staat er al jaren en die doet het dus ik neem aan dat het vorst vrij is.

Het is een grote koelkast die in de keuken nergens anders kan staan.vandaar deze optie.

Hij staat nu bij het raam en de zon er al op.op dagen dat de zon niet schijnt slaat hij bijna niet aan. Derlubbers etc zijn nog goed koelkast is een1,5 jaar oud

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben ook een extra koelkast in de inpandige verging dat gaat prima. Maar wij hebben hem omdat de inbouwkoelkast/vriezer in de keuken te klein is voor 5 personen en een lading weekboodschappen.

Zelf zou ik nooit je enige koelkast zo ver bij je keuken vandaan zetten.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik kan me voorstellen dat het ontzettend onhandig is dat je voor elk dingetje wat je uit je koelkast nodig hebt, naar de berging moet lopen.. Ikzelf zou daar knettergek van worden, omdat ik altijd wel iets vergeet en ik dus wss 3x heen en weer zou moeten lopen:D Kun je niet iets van reflecterende folie aan de kant van de koelkast plakken waar de zon intens op schijnt?

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dan schijnt hij automobilisten precies en het gezicht;)

Ik had aan de zijkant van de koelkast een memobord met kleine spiegeltjes gemaakt mijn man kwam thuis ding weg gehaald levens gevaarlijk:)

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Als het een inpandige berging is, en je dus niet telkens buitenom moet lijkt het me geen probleem. Mits de schuur een beetje geisoleerd is want tegen vorst kunnen ze niet zo goed.

Mooi opgelost dan toch!?

9. twinkle star

Maar de berging zit aan de andere kant van het huis, keuken zuid, berging noord.
    Hoevaak ik tijdens het koken niet even wat pak of terug zet. Ook bij het inschenken van drinken. Naar de berging voor de limonade, naar de keuken voor de glazen, inschenken, flessen terug naar de berging, naar de keuken glazen pakken.... Voor mij zou het te omslachtig zijn. Ik zou dan eerder voor goede zonwering gaan.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

We hebben screens voor maar dat houd de warmte niet weg

11. twinkle star

Misschien dan de energierekening even afwachten en kijken of het echt zo erg is. Dan kun je altijd nog zo'n keuze maken. Maar het lijkt mij mega onhandig.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ja daartikel twijfel ik dus over. De energie rekening maakt me niet echt wat uit maar goed voor de koelkast lijkt mij het niet.

13. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek van ts gesloten.

Deel Deze Pagina