oa nav een topic wat hier stond gister ( en niet om die discussie dus weer op te rakelen) maar vinden jullie dat je op een forum maar alles mag zeggen wat je denkt of vindt. ik vind mits je het een beetje netjes brengt veel kan zeggen maar er zijn voor mij toch wel grenzen ( en ik ben ook 1 die best keihard zijn mening kan geven) maar dingen zoals geen moedergevoelens hebben of iets in die trant vind ik dus echt niet kunnen. bedoel ervan uitgaande dat we allemaal ons kind als mooiste bezit hebben en allemaal onze uiterste best ervoor doen. zou ik zelfs op een forum anoniem nooit durven en willen zeggen. ik ben van mening dat je mensen met zoiets heel heel hard kan kwetsen. of vinden jullie dat juist op een forum wel meer als in het echt gezegd kan worden. ik ben benieuwd ( en netjes houden he meiden)
Ik vind van niet. Ja vrijheids van meningsuiting is heel fijn hoor. Maar sommige dingen (zoals zeggen dat je idd geen moeder kan zijn, of dat je een miskraam faked ofzo) vind ik niet kunnen. Met *normale" dingen vind ik wel dat je alles kan zeggen mits je het inderdaad netjes brengt. Ook als je boos op een lid bent mag je van mij best zeggen waarom, maar hou het dan wel netjes
Ik vind ook van niet Als het mensen onnodig kwetst dan vind ik het te ver gaan. Dat vind ik ook van een zeker politiek figuur...die zegt ook dat je alles maar moet kunnen zeggen...maar dat is soms gewoon niet nodig.
Tot een zekere hoogte ja. Ik ben iemand die is heel erg recht voor zijn raap en zeg alles wat er op mn hart ligt. Maarrrr probeer wel altijd te kijken hoe ik iets zeg of overbreng.
dit forum is echt netjes!! Er zijn een paar forums dat je denk omg... Internet is zo super handig.. veilig vanachter je pc.. heel veel mensen doen zich anders voor. denk je nu echt dat alle dames hier, irl ook zo zijn?? echt niet hoor... als ze voor je staan durven ze niets meer te zeggen etc etc vind dat je gewoon je mening moet kunnen geven. Wel op een normale manier.
Dit. In gezelschap kan ik wel terug houdend zijn maar ik kan ook uitspattingen hebben waarvan ik denk oei dat kan anders
nee dat ben ik helemaal met je eens. maar het gaat er mij gewoon om dat je met bepaalde woorden en zinnen gewoon ook anoniem iemand kan kwetsen. als ze tegen mij zouden zeggen bv dus dat ik geen moedergevoelens zou hebben zou ik echt zeer verdrietig zijn. ik zit hier nu zelfs al mee in mn maag heel de ochtend terwijl het dus gister tegen heel iemand anders gezegd is. ik krijg dan gewoon plaatsvervangenden schaamte van zoiets.
Ik vind er ook nog een heel groot verschil inzitten als je, "op zijn Tokkies" recht voor z'n raap bent of gewoon een reactie netjes onderbouwend neerzet, waarin je dan evengoed heel goed je mening kan geven.. Tikje respect mag je wel hebben, is het niet tegenover de ander, dan in ieder geval tegenover jezelf Ik denk ook niet dat het probleem op dit forum is dat mensen eerlijk zijn, het gaat om de manier hoe de 1 de ander zijn/haar mening op wil dringen. Mìjn manier is goed, de rest spoort niet..
het zegt meer over de persoon als over degene tegen wie het gezegd wordt. internet is echt keihard... maar net wat ik zeg.. irl zullen ze het hoogstwaarschijnlijk nooit zeggen. vind het ook niet kunnen hoor...
Ik weet precies over welk topic je het hebt... Denk dat het ook een stukje tunnelvisie is.. Iemand leest de start van een topic, bedenkt, "belachelijk, dat zou IK nooooit doen" en plept dat dan ook zo neer. Terwijl als je even nadenkt over de situatie, je het ook nèt iets ander neer kan zetten....
Precies! En vaak zijn het nog dezelfde die dat soort dingen ( als je bent een slechte moeder of je hebt geen moeder gevoelens etc etc.. ) roepen ook Ik ken het topic niet maar ik weet nu al wie het gezegd zou kunnen hebben.
Ja dat zijn inderdaad harde uitspraken die bij sommige mensen heel veel pijn kan doen en blijven doen Zelf ben ik iemand die eigenlijk nooit iets aantrekt van een mening die een ander over mij heeft. Nooit gedaan. Ook als klein kind kon ik daar altijd mijn schouders over ophalen en denken: tja...dat is een mening van iemand...prima.. Dat betrok ik nooit op mezelf. Gek eigenlijk. Maar er zijn genoeg mensen die na een opmerking vreselijk met zichzelf in de knoop kunnen raken
Mening geven..... Ligt eraan...Mening geven als DIE gevraagd wordt.....en dan op een nette manier. (Feedbackregels) Maar mensen geven (ook in real life) vaak ongevraagd hun mening, over zaken waar de mening niet van gevraagd is.... En het liefst letterlijk achter je rug om. En natuurlijk kun je een mening hebben, maar soms is zwijgen goud! Mensen afkraken en afzeiken, valt naar mijn mening, niet onder het kopje "mening geven"
das denk ik een hele fijne eigenschap als je die hebt idd ook jij weet dat ik best een bek kan hebben. maar ik zit nu gewoon heel tijd in mn maag dat dat gister is gezegd tegen een voor mij wildvreemde. ik denk steeds jeetje hoe klote zal die vrouw zich nu wel voelen ( terwijl dat misschien helemaal niet zo is omdat ze hopelijk net zo denkt als jij) ik zou er iig vreselijk verdrietig van zijn. iemand heeft nl een keer iets soortgelijks tegen mij gezegd. ik heb en wil met deze personen nooit geen contact meer. en ik zeg heel eerlijk. mochten ze neervallen voor mn voeten stap ik er gewoon overheen. dat heeft mn hart echt zwaar getroffen. misschien dat ik me dit juist dus zo aantrek ook niet goed , weet ik. maar pffff wilde het even kwijt denk ik