Hm.. vanavond zal ik de koelkast van de wand halen en er achter kijken of er iets te zien is. En ik ga verder zoeken naar dat gaatje. Nu eerst maar eens lunchen en daarna naar de stad bandjes kijken Er ligt toch alleen nog maar een pot augurken en een stronk broccoli in. Voor de rest alles weggegooid/opgegeten. Bedankt voor alle adviezen! Als ik iets gevonden heb laat ik het weten.
hier een paar weken geleden last gehad van een slecht werkende koelkast en diepvries. De diepvries ontdooide steeds en in de koelkast werd het ook warm of bevroor alles. Wij hebben in eerste instantie wel een monteur laten komen, voorrijdkosten waren 50 euro. Het kon van alles zijn, van een simpel palletje vervangen tot een compleet nieuwe koelkast moeten kopen. In eerste instantie hebben we dus het palletje laten vervangen a 5 euro en dat heeft geholpen gelukkig. Het probleem bij ons was dat de vriezer een keer open heeft gestaan, waardoor er in de luchtstroom iets niet goed is gegaan. En dat chipje is bevroren geraakt waardoor het niet meer werkte.
Ik ga eens op zoek naar dat gaatje! Er ligt namelijk telkens een plasje water onderin mijn koelkast - terwijl zowel de koelkast als de diepvries goed blijven koelen. Moet er niet aan denken dat dat ding straks stuk gaat!
Hier ook. Tijdje geleden ook overstroming gehad in de koelkast. Echt ranzig zo'n gaatje en ik vraag mij ook af waarmee zo'n gaatje dicht gaat zitten. Was echt drekkerig haha.
Okidoki; dat staat dus op de planning voor straks/morgen. Even afhankelijk van wanneer VL de koelkast alweer deels heeft leeggegeten na het intensieve shoppen van gisteren zodat ik het gaatje weer kan vinden, haha.
Halve koelkast uit elkaar gehad en nee, geen condensafvoer in het koelgedeete. Achter het los te schroeven plastic binnengedeelte van de vriezer, daar zat het gaatje. Niet verstopt en brandschoon. Er zat ook nergens anders vuil/ijsophoping. Er zat maar een klein beetje stof op de achterkant van de koelkast. Niets was overhit. Ik begrijp er niks van. Ik heb het apparaat weer uitgestekkerd en laat het zo 48 uur van de muur af staan. Mocht hij het dan nog steeds niet doen, dan zal ik een nieuwe gaan bestellen.
Apart.... Bij vrijwel alle koelkasten zit dat gaatje toch echt aan de binnenkant. Aan de achterwand. Op de hoogte van het onderste plateau, net boven de lades. Water van de achterwand loopt daar naar toe als hij bijv iets ontdooid. Om te voorkomen dat je een waterballet krijgt. Soms zit er een stopje of plug in.