Grrr, de voedingen lopen een beetje rommelig hier de laatste dagen. Als ze uit bed komt heeft ze trek, maar drinkt zelden gelijk een hele voeding, ze kijkt dan nl liever om zich heen. Het liefst achter zich, dus dan laat ze los, en gooit zich achterover, strekt zich helemaal uit, en hangt met haar koppie helemaal ondersteboven om zich heen te kijken . Haar de tweede borst laten drinken werkt niet, ze is nog klein, maar ik zou echt zeggen dat ze boos wordt als ik haar dan alsnog de borst voorhoudt. Na even spelen in de box en als ze moe is gaat ze dan weer naar bed, maar het gebeurt me nu telkens dat ze dan gaat huilen (deed ze eerst niet), en als ik haar dan oppak en aanleg (nog bij haar bedje, dus ik neem haar niet mee naar beneden) drinkt ze alsnog gulzig de tweede borst... Ook als ik probeer haar voor het slapen dan maar de tweede borst te geven, wil ze die niet, dus dat helpt ook niet. Vind het maar rommelig zo, ik weet steeds niet of ze gewoon even moet piepen voordat ze in slaap valt, of dat ze echt nog trek heeft. Herkennen jullie dit? Tips? Ik probeer haar overdag goed de volgorde slapen - voeden - knuffelen - spelen - slapen aan te bieden, dit werkt op zich goed, ze slaapt nu veel beter en langer, alleen het voeden rommelt nu dus.
jaa ik herken het! Mijn zoontje wil ook graag met zijn hoofd achteroverhangen.. heel vreemd. Ik heb wel het idee dat hij dit vooral doet als hij moe is. Mijn zoontje is ook verschrikkelijk gauw afgeleid.. zodra hij zn vader hoort of ziet is het drinken over en wil hij naar papa. Dus we voeden nu op zijn kamertje met de deur dicht.. mijn man zit thuis met griep en als hij beneden in de kamer hoest .. dan is mijn zoontje alweer afgeleid.. erg vervelend! Alles is interessanter dan borst! Ik heb hier weleens gelezen dat vrouwen een hydrofiele luier over kindje+borst heen legden om te voorkomen dat hij afgeleid werd... ik stond eigenlijk op het punt daar een nieuw topic over te maken, want ik vraag me echt af hoe dat werkt. Ik heb het nu een paar keer geprobeerd, maar de luier leidt ook enorm af! Hij denkt dat we kiekeboe aan het spelen zijn en gaat de luier over zn gezichtje trekken, in zn mondje stoppen, spelen.. alles behalve drinken! Ik hoop dat er nog een paar dames adviezen hebben... voeden in het openbaar is hierdoor ook onmogelijk geworden
Denk echt dat dit vooral de leeftijd is. Alle andere dingen zijn nu ineens veel interessanter dan die borst en mama. Ze drinken dan 'even snel' de ergste honger weg en gaan druk die andere dingen 'doen'. Wat je kan proberen is haar te voeden in haar of jullie slaapkamer, duister maken, misschie 1 klein lampje (achter jou) aan zetten voor wat extra licht, maar verder dus zo min mogelijk dingen die de kleine af kunnen leiden. En anders zou ik haar dus idd voor het slapen gaan nog even aanleggen zodat ze met een buikje vol warme melk lekker aan de slaapjes begint. Liefs, Hanneke.
@cowgirl, jaaaah, ik doe het met een sjaal soms, als we ergens zijn, en die gaat ze dan aan alle kanten bekijken en net zolang zoeken tot ze een gaatje heeft gevonden om door te kijken @Hanneke, ja, ik hoop het, alleen het duurt vast wel vrij lang deze fase. 's nachts is het al super donker, ik gebruik alleen een klein kampeerlampje dat naar beneden schijnt, maar dat is ook super interessant om te bekijken . Maar toch bedankt voor je advies, ik het overdag ook nog maar wat saaier maken, dus idd op haar kamertje voeden. Of haar niet direct voeden maar nog even wachten tot ze echt hongersignalen heeft.
Ja herken het ook, het is nu weer over...of ik doe de hydro langs zn gezicht...of praat tegen em , of trek rare gezichten, door zn aandacht bij mij te houden... eerst gaf ik steeds een flesje afgekolfde melk tijdens de voeding die het meest afgeleid ging... Dan kan em desnoods zo leggen dat ie alles kan zien+drinke tegelijk!
Hier ook gehad rond die leeftijd. HIer dronk ze ook vaak in 2x. Ik probeerde haar vaak een half uur later nog even aan te leggen. Oppas moest de fles ook in 2x doen, uiteindelijk duurde dat ook steeds een uur voor die leeg was.
Ik ken t probleem, vooral als oma er is! Sluit de gordijnen, geen lamp aan en ik zeg niks tegen hem. Als ik hem aankijkt laat ie los en ligt te lachen en gek te doen. Vaak drinkt ie niet zoveel waardoor hij overdag om de.2 uur wilt eten. Lastig maar ze ontdekken nu zoveel dus ik laat hem maar ff zijn ding doen, zal wel een fase zijn.
Haha, hier ook! Zal wel aan de leeftijd liggen. Ipv die hydrofiele luier leg ik soms het spuugdoekje over een deel van haar hoofdje, zodat ze daar niet heen kan kijken. Of ik gebruik mijn hand. Maar het blijft een beetje aanrommelen
denk inderdaad de leeftijd want hier hetzelfde verhaal. oww die tv, die is pas boeiend! of gaat mn vriend net met de hond spelen.. dus ja tegenwoordig zit ik gewoon in de slaapkamer waar het lekker rustig en stil is.. maar goed ook daar ziet ie soms weer iets liggen ofzo wat alsnog boeiend is
Tja, en ik vind het juist zo jammer, omdat ik met best veel moeite haar heb laten wennen aan wat langer slapen overdag (veeeeeeeel rust aanbieden, troosten in bedje, wat voeden op het kamertje etc en ze sliep ineens 2 - 2,5 uur aanelkaar ipv 40 minuutjes) en haar een heel regelmatig patroon van slapen - voeden - knuffelen - spelen - slapen aanbood. Ook met oog op haar gang naar de creche... En het liep super een weekje ofzo Maar nu wordt dat dus verstoord doordat ze weer minder drinkt per voeding of doordat ze twee keer een halve voeding drinkt. Maar goed, jullie herkennen het dus, dan kan ik het maar beter in het regelmatige patroon "opnemen" denk ik! (Alleen dat deed ik dus al, de 2e borst aanbieden vlak voordat ik haar in bed stopte, en die wilde ze dan ook nog niet...)
@babel, hier ook heel lang een heel mooi ritme, en toen ineens sprongetje +bv dip....waardoor ie niet meer doorsliep en veeel dronk juist...ook inhalen snachts...maar heb gewoone r aan toe gegeven, alle rituelen hetzelfde blijven doen en nu slaapt ie sinds een week weer klokje rond EN hij doet nu ochtenddut kort en middagddut van 3(!!) uur! Dus hij heeft zelf ff zitten regelen.. @cowgirl, ja je moet wat heh ...wat ook leuk is, als ie zn aadahct op je ogen heeft, je ogen dicht doen en dan ineens open...en weer dicht...en open, soort nonverbale kiekeboe...haha vindt ie reuze interessant!
Heb vandaag ook raar zitten doen, ze bleef super geconcentreerd op mij! Had juist gedacht dat het af zou leiden, grappig. Goeie tip en ook erg leuk .
Ook hier een jongeman die alles om hem heen erg interessant vindt. Als ik alleen thuis ben met hem gaat het nog wel. Maar op visite of bezoek bij ons thuis is soms lastig. Dan zoek ik gewoon boven even een rusig plekje op en dan gaat het wel. Maar volgens mij krijgt hj ook dat in de gaten, want we zij dit weekend bij mijn grootouders geweest en hij heeft dus de eerste dag bijna niks gedronken. Hij gaf gewoon geen hongersignalen, waardoor ik dus niet op het idee werd gebracht boven met hem op een saaie plek te gaan zitten. 's Nachts moest hij het natuurlijk allemaal inhalen, dus dag 2 ben ik gewoon om de paar uur even met hem naar boven gegaan om tw voeden. Ook als hij geen hongersignalen had gegeven, dronk hij gewoon twee borsten goed leeg. Ik vind het wel leuk dat hij de wereld om zich heen zo interessant vindt. Maar soms is het wel even lastig.
Hier liet ik er ook wel eens een kwartier-half uur tussen zitten. Fles dronk ze bij de oppas ook in 2x. Nog wel eens, mevrouw is altijd druk met andere dingen.