vrienden van ons trouwen binnenkort en ze vragen geld. Nu zoek ik een leuke manier om het te geven, maar kan niks leuks bedenken. Iemand een leuk idee?
-in een helium hart ballon laten doen. (Kan bij feestwinkel vaak) -tas/plantenbak oid vol met rijst gooien en bedrag in losgeld erdoorheen. -100 enveloppen met in elk kleingeld en 1 wensje -spaarpotje kopen (gegraveerd al dan wel/niet) -plant kopen en briefjes van 5 als blaadjes vouwen (geldboom) -diepe Ikea lijst kopen,afbeelding hart oid erin en geld hierin verwerken.
Wij hebben een grote doos van een geiser (vriend van ons werkt in de bouw) volgegooid met van die piepschuim vulling. Jeweetwel: van die kleine krulletjes. Daarbij hebben we allerlei verschillende valutabriefjes gekopieerd (ongeveer 250) en in donkere enveloppen gedaan. Van die enveloppen waar je dus niet doorheen kunt kijken. In diezelfde soort enveloppen hadden we ook het geld in briefjes van 5 gedaan. In totaal hadden we ongeveer 300 enveloppen die allemaal uit die grote doos gegrabbeld en open gemaakt moesten worden Ze wisten dus niet in welke enveloppen het echte geld zat en in welke het nepgeld. Tegen het licht houden was geen optie, want ze konden niet door de enveloppen heen kijken. Daar zijn ze wel een ochtend zoet mee geweest
@Minerva: Leuk idee! Wij kregen van broers en schoonzussen een lang touw met hieraan 400 (!) enveloppen vastgemaakt (hebben ze overigens heel veel werk aan gehad). In alle enveloppen zat iets; kleingeld, briefgeld, reclame, krantenberichten, condooms (jaja), knopen, lieve briefjes etc. Wij zijn de volgende ochtend echt lang bezig geweest met openmaken, maar hebben wel ontzettend veel lol hieraan gehad!
Dat hadden die vrienden van ons ook! Ik was het al weer vergeten, maar wij hadden er inderdaad ook nog allerlei grapjes bij in de enveloppen gedaan. Ongeveer hetzelfde als wat jij al aangeeft Wij zijn er ook wel dik een avond mee bezig geweest om het "in te pakken" Ik zou de lol van zo'n soort cadeau ook wel in zien iig leuker dan het in cement gieten o.i.d.
Wij kregen van mijn man zijn werk een krentenboompje met allemaal geld en wensen van de collega's eraan! Ik vond het superleuk! Rotwerk om alle briefjs eraf te halen maar dat mocht de pret niet drukken!
Een nichtje van me kreeg heeeel veeeel lege statiegeldflessen. Echt een superleuk idee vond ik. Dus alle lege flessen bewaren en dan allemaa aan elkaar maken met een touwtje.
Mijn man werkt bij een garage. En daar hadden ze heel veel klein geld in een gastank gegooit. Moeten hem open slijpen om het geld er uit te krijgen.
Als je veel briefjes van vijf kan verzamelen kan je er mooie dingen van vouwen (origami heet dat geloof ik) Wij hebben een eigen rijschool en ze hadden dus op mijn werk een dakbord nagemaakt met logo etc. Bovenin een gleufje en daar moesten we alles weer door uitschudden. 70 euro aan 10 centen zaten erin.
Ik heb bij onze laatste brluiloft een theedoos beschilderd en daar kleine envelopjes voor gemaakt met geld en die tussen de thee zakjes gestopt. Op de thee doos had ik de namen van het bruidspaar en de trouwdatum geschilderd. Voor een andere bruiloft had ik zo'n kaartenhouder in de vorm van een hart gekocht en daar envelopjes voor gemaakt met gekleurd papier en daar geld in gedaan. Toen we zelf trouwde had onze familie het geld allemaal in centen gehaald bij de bank en die in ons bed en op de slaapkamer gedaan (wel met extra hoeslaken over het bed) Was ook erg leuk...
Wij hadden van collega s een plant gekregen met daar in een klein gevuld spaarvarkentje, ook heel leuk gedaan
Wat een leuke ideeen! De enveloppen spreken me wel aan. En dan idd leuke spreuken ertussen, kleingeld, condooms, knopen. Past ook wel bij ze. Flessen hebben wij zelf gekregen, dus niet zo leuk om te doen. (Familie had gezamenlijk gedaan, dus zat ook kleingeld in de flessen. Ze dachten dat we er heeel lang mee bezig zouden zijn om het geld eruit te krijgen, maar je schudt het er erg makkelijk uit)