Koelkast van iemand anders opruimen/schoonmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1979, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

ja dat kan ook!
    ik zou me iig nog raarder voelen als ik het had laten liggen. dus weggooien doe ik sowieso!
    Ik zou het waarschijnlijk zo vertellen onder het mom van "je hebt het vast over het hoofd gezien, je hebt het druk zat kan gebeuren, ik heb het voor je opgeruimd"

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Helemaal mee eens.
    Ook hier gebruik ik spul wat over de datum is.
    Zeker voorverpakte produkten. Bij openen kan je zelf beoordelen of iets nog oke is of niet. Vaak is het nog prima te eten.

Verder vind ik het echt erg lief van je om je nicht te helpen. Ze zal het vast waarderen.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#23 Saskia78, 12 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2012
    Mja ik kijk bij zuurkool ook niet zo naar de datum... Dat is nogal houdbaar maar eieren bijv gaan stuk minder lang mee :)

Zou het denk ik enkel zeggen onder het mom van.. "ik heb ook wat dingetjes weggegooid omdat ze nogal overdatum waren.. Dus mocht je wat missen...."

Overigens doet mijn schoonmoeder dat ook regelmatig en soms is het onhandig... Ben ik ineens van alles kwijt omdat ze het op een onverwachte plek heeft opgeruimd.. Of iets weggegooid dus
    Maar per saldo vind ik het wel gewoon fijn hoor :)
    Kom je thuis uit werk... Is ineens de hele keuken shiny!
    Heerlijk:)

4. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou het wel waarderen als iemand dat bij ons deed. Alleen zal het me nooit overkomen dat er dingen over datum zijn. Daar ben ik zelf heel oplettend in.

5. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ts wat lief dat je dat voor je nichtje overhebt. Ze zal het vast waarderen en het is toch fijn thuiskomen en je koelkast is weer lekker fris. Met 4 kids zal ze het vast erg druk hebben.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ik zou het heerlijk vinden..

Wanneer kom je langs :)

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Lief van je!

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik zou 't errrrrug fijn vinden juist! Ik moet er altijd echt even tijd voor maken om dat klusje te doen, en dan wordt 't dus meestal 's avonds of op een zonovergoten zondag of zo. ;)

Mijn zus was hier vorige week een paar dagen en dat is 't type van niet stil kunnen zitten... die gaat dan ook ineens allemaal klusjes doen waar ik al een tijdje tegenaan zit te hikken of waar het gewoon weer tijd voor is. Zo heeft ze de tuin onkruidvrij gemaakt (was niet heel erg veel hoor, maar dat gaat zo snel), mijn ramen beneden gezeemd (was op een ochtend dat ik aan het werk was) en mijn magnetron schoongemaakt (hadden we net iets in gebakken).
    Het is niet zo dat ik die dingen niet had gedaan anders maar was er nog niet aan toe gekomen. Ik heb haar een dikke reep Toblerone en wat tijdschriften ervoor teruggegeven, was haar zeer dankbaar! ;)

9. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Lief toch dat je dit dóet.
    Helamaal niet druk om maken ze zal je wel dankbaar zijn.

Wij hebben vorig jaar bij me schoonvader het huis leeg gemest.
    ze doen altijd de nieuwe boodschappen vooraan zetten en het oude bleef dus staan in de voor raad kast.
    Nou we hebben daar dus echt waar 5 volle zakken uit gehaald.
    En sinds wij het opgeruimd hebben is het nog altijd opgeruimd.4
    Goed toch.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben blij dat jullie er allemaal hetzelfde over denken :). Het is echt zo'n klusje waar je niet zo snel aan toe komt zeker omdat je koelkast vaak vol staat (zeker bij een gezin met 4 kinderen). Aangezien ze een maand weg zijn stond ie nu niet zo vol (en zag ik voor het eerst dat ie best vies was, normaal staat het helemaal vol en zie je het niet ;)). We hebben lekker met hun katten gekroeld, gestofzuigd, het huis versierd voor 1 van de kinderen die bij thuiskomst jarig is, en de koelkast dus gedaan, denk dat ze sowieso wel blij zijn met alles :). Misschien vlak voor ze thuis komen nog even langs, maar het is helaas niet om de hoek. En degenen die op het huis en de dieren passen besteden er niet zoveel aandacht aan.

11. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Als ik iemand in mijn huis zou laten, zou ik dat niet erg vinden. Wel even opschrijven misschien wat er weg is, zodat er zo nodig nieuw kan worden gekocht.

12. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou als iemand een maand in mijn huis zit, lijkt het mij logisch dat er dan een doekje door mijn koelkast gehaald word en de produkten die over datum zijn weggegooid worden;)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    We zijn er maar een avond, nacht en ochtend geweest hoor ;). De buren en haar broertje zorgen in principe voor de katten. Maar daar blijft het ook bij... Wat eigenlijk niet kan met 2 katten een maand in een woonkamer. Ik zit er dan ook sterk aan te denken om het weekend dat ze terugkomen de woonkamer even onder handen te nemen, is anders niet leuk thuis komen lijkt me. Moet nog ff checken hoe laat ze precies thuiskomen. Als het uitkomt kunnen we ze misschien opwachten op Schiphol, zijn onze kinderen ook weer blij :) (we zijn er vandaag geweest en ze wilden niet meer naar huis :))

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Is lief van je zeg!
    Ik denk dat ze dat wel heel fijn vind.
    Die dingen had ik ook weggegooid. Die zijn wel lang over de datum.

15. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik zou het ook wel waarderen ;)

16. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou het super lief vinden, die bakboter zou ik trouwens ook weggooien hoor.
    Hier ook een zeer druk leven, en ik weet zeker dat er bij mij ook dat soort dingen liggen die over datum zijn. Ik gebruik bijvoorbeeld bijna nooit boter, als ik boodschappen ga doen, check ik alles wat ik nodig heb en dan gooi ik dingen weg die over datum zijn en haal nieuw.
    Dus misschien gaat dat bij hun ook zo!

Deel Deze Pagina