Dochter 6 mnd wil niet drinken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SportySteenbok, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hai allemaal,

Kom ik weer met een vraag hoor.
    Mijn dochter is nu 6 maanden en krijgt bv. Nu vanochtend wil ze niet drinken. Ze heeft haar laatste voeding om 6 uur vanochtend gehad en sindsdien niets meer. Als ik haar aanleg is het brullen!
    We zijn wel bezig met oefenhapjes maar nog niet op een vast tijdstip. Omdat ik had verwacht dat ze rond 10 uur wel weer zou willen drinken, ben ik nog niet aan haar fruithapje begonnen.
    Ook is ze erg moe voor haar doen. Ze slaapt nu al voor de tweede keer.
    Nu weet ik dat op het kdv de waterpokken heersen, er zijn al 5 baby's in haar groep die er last van hebben. Kan dat het zijn?
    Of is dit toch regelen?
    Je moet er op letten dat baby's niet uitdrogen, maar hoe snel gaat dat?
    Ik dacht: ik bel het cb wel even. "U wordt teruggebeld voor 17.00 uur." Zucht...
    Hopelijk hebben jullie adviezen :)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Regelen lijkt mij niet, dan willen ze juist wel drinken en vaker.
    Dus het zal eerder iets van ziek of pijn zijn. Doorkomende tandjes zijn een bekende reden om ineens de borst (of fles) te weigeren, maar ziek-zijn dus ook.
    Je kunt even voelen/kijken of je iets voelt of ziet aan haar kaakje. Is niet altijd te zien of voelen, dus als ik het niet zeker weet, geef ik altid even dentinox op het kaakje en bied dan een paar minuutjes later de voeding aan. Als ze dan wel wil drinken, is het dus tandjespijn... :) En zoniet, dan is tandjespijn dus ook weer uitgesloten :)

3. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Tandjes voel ik niet, denk ik. Maarja, ik weet ook niet precies wat ik voelen moet. Ze doet al weken vanalles in haar mond, dus daar kan ik het ook niet aan merken haha.
    Ik heb toch de ha maar even gebeld, maar druk enzo, die belt na half 4 terug.
    Dentinox, daar ga ik vanavond even voor bij de DA kijken.

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'Borstvoeding'

Deel Deze Pagina