nieuw huisje voor onze labrador

Discussion in 'De lounge' started by Iggylover, Jun 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    Goedemorgen

Schrijf het hele verhaal naar je op en ik hoop dat je misschien iemand weet die mij kan helpen. ben nu een half jaar aan het strijden om joey te kunnen houden maar roy mijn man vindt 3 honden te veel en is half overspannen ervan zegt hij (iets wat ik dus niet begrijp) ik heb gezworen toen ik de jongens alledrie in huis nam ze nooit weg te doen en dat heeft roy me ook beloofd hij nam mij met 3 grote honden en dat was prima... nu komt hij toch terug op deze beslissing
    Voor roy is luck echt zijn maatje en dat heb ik met Igor omdat ik daar zoveel mee heb gemaakt... dus nu moet ik voor Joey een ander huisje gaan zoeken, en allerbelangrijkste is een heeeel goed huisje... dit weekend is het zo hoog opgelopen... dat roy mij de keuze stelde ik eruit of de hond eruit!!! het gaat verder heel goed allemaal dus ja wat moet je dan???
    dit is voor mij echt vreselijk want nu ik levi ook heb kan ik niet leukraak zomaar opstappen
    het hele weekend tot nu aan toe loop ik te janken en vind het zo erg
    Met veel pijn in mijn hart en zo tegen mijn gevoel in moet ik echt op zoek naar goed warm huisje
    heb altijd gezegd mijn dieren blijven tot aan de dood en nu .... nu faal ik alsnog en doe ik een hond weg
    heb nu een half jaar de tijd om hem een goed huis te geven en ik wil niet via MP of dergelijke hem zomaar te grabbel leggen
    en een asiel is al helemaal geen optie... ik moet voor mezelf weten waar hij terecht komt puur om het voor mezelf een plekje te kunnen geven en er een beetje vrede mee te kunnen krijgen (wat me toch waarschijnlijk niet lukt)

Hoop gewoon een warm huis te vinden, meeste kennen joey wel als een gekke hond maar oh zoooo lief...
    hij is met 8 maanden bij ons in huis gekomen en is helemaal opgebloeid tot een vrolijke maffe lieve hond...
    hij wordt 3 oktober 5 jaar en is een reu, gecastreerd, chocobruine labrador... kan goed met kleine kinderen en andere honden

bedankt voor het lezen

groetjes ramona

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Oh wat lijkt me dat een moeilijke situatie!
    Dikke knuff! Ik kan je verder helaas niet helpen, maar hoop voor je dat je snel een lief baasje vind voor Joey!

3. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Aw meis wat naar om te lezen dit :(

Ik kan je helaas niet helpen, heb zelf 2 katten en een labrador die nog pup is, heb geen ruimte voor 2 honden helaas anders was het leuk geweest natuurlijk.
    Ik hoop dat je een warm liefdevol huisje vindt voor Joey en dat je hem mag bezoeken wanneer je wilt.
    Lijkt me heel zwaar om je 'kind' weg te doen want dat is het eigenlijk voor je.

Heel veel sterkte!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Domme vraag misschien, maar maakt het zo´n verschil dan 2 of 3 honden?

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Jeetje wat erg zeg dat je je hondje weg moet doen :(
    Ik vindt de reactie van je man een beetje flauw, hij heeft samen met jou voor een derde hond gekozen.
    Teminste hij heeft toen toegestemd.
    En nu de hond bij jullie gewend is moet hij ineens weg omdat het hem een beetje te veel wordt.
    Dat weet hij toch van te voren als je aan 3 honden begint.
    Ik vindt het altijd zo zielig, mensen nemen een hond in huis en dan hoor je heel vaak als er kinderen komen of hoe of wat dat de hond ineens weg kan.
    Ik weet wel dat het niet jou vraag is, maar ik heb het in mijn omgeving de laatste tijd zoveel meegemaakt dat mensen ineens een hond weg doen omdat ze er ineens geen tijd meer voor hebben.
    En dat je man zegt ik eruit of de hond eruit vindt ik wel heel erg ver gaan, hij zal het vast wel niet menen maar toch klinkt dit voor jou wel voor een bedreiging.

Ik heb zelf ook een labrador, en dat is zo'n lieverd.
    Ik zal je hondje inderdaad ook niet op marktplaats zetten want je weet dan niet zo goed waar hij dan terecht komt.
    Ik hoop dat je hier op het forum iemand blij kan maken met een hond.
    Teminste hier leer je mensen een beetje kennen, en dat is dan ook meteen vertrouwd.

Sorry sorry voor mijn preek maar ik heb het de laatste zovaak meegemaakt dat mensen hun hond weg doen.
    En ik vindt het ook heel erg zielig voor jou, want jij wil hem niet kwijt maar je komt in een onmogelijke keuze te staan doordat jou man/vriend je eigelijk een beetje voor blok zet.

Super veel sterkte.

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Pfff jeetje wat een moeilijke beslissing...
    Mijn moeder heeft afgelopen maart haar honden naar het asiel gebracht omdat ze zwaar overspannen was en met pijn in haar hart heeft ze ze weggebracht.
    Waarom een asiel? Omdat het echt niet langer kon dat ze bij m'n moeder waren en ze zijn binnen een maand geplaatst.
    Ik weet niet waar ze zijn en hopelijk zie ik ze nog eens lopen en kan ik ze nog even knuffelen.
    Ik heb het er ook heel moeilijk mee gehad maar het kon niet anders dus ik heb ook die kant gezien van je hond wegdoen (rotwoord).
    Ik was ook altijd van mening je hond heb je voor heel zijn leven maar als het niet meer gaat, gaat het niet.
    En gelukkig zijn er genoeg mensen die een hond over willen nemen.

Ik kan er echt geen hond bij hebben, en ik moet er ook niet aan beginnen want dan wil ik alle honden wel overnemen.

Dus heel veel succes met een plekje zoeken.
    Misschien via hondenforums of verenigingen? Of toch via het asiel..

Sterkte!

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    het verschil van 2 of 3 honden is voor mij niets, alleen hij denkt er anders over
    en ik had al drie honden voor ik mijn man leerde kennen... ik nam echt alle dieren die zielig waren in huis

ik vind het zelf altijd zo erg als mensen hun dieren op ruimen en nu moet ik het zelf

8. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Pff in zo'n geval zou het voor mij exit man zijn, kind of geen kind. Hij heeft net zo hard gekozen voor een hond en dan hou je die verantwoordelijkheid de rest van de hond zijn leven. Als hij dat al niet aan kan ben ik niet van plan de rest van mijn leven met hem te delen.
    Sorry, klinkt misschien hard, maar ergens kan ik jou ook wel begrijpen dat je toch voor hem kiest. Ik zou via de rasvereniging of het labradorforum proberen te herplaatsen, daar zitten mensen die er echt heel veel van af weten.

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    dat heb ik ook altijd gezegd hoor!!! maar nu sta ik er dus in eens in het echt voor en dan...:(

10. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    dat maakt zeker een verschil.. afgelopen november hebben we een tweede hond gekocht.. weliswaar een kleine maar het is zeker drukker dan met één hond..

OT
    Wat een rotkeuze heb jij moeten maken zeg.. Ik zou het zo 123 niet weten.. ik had je graag willen helpen maar ik heb geen ruimte voor een derde hond :( Misschien kun je via de rasvereniging een nieuw plekje vinden? Of op een hondenforum?
    heel veel sterkte in elk geval, het lijkt me zo moeilijk om afstand te moeten doen van je maatje :(

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    In mijn optiek zou iemand die mij voor zo'n keuze zet mij absoluut niet respecteren, mijn man weet dat als er hier een dier binnen komt (tenzij voor tijdelijke opvang, doen we ook regelmatig) dat het hier blijft tot het dood is, en als hij daar dan ineens op terug komt is er van mijn kant geen vertrouwen meer in hem, en heb ik het idee dat hij mij niet respecteert.

Sterkte!

12. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Dit klinkt inderdaad erg hard hoor, begrijp me nu niet verkeerd... wat er ook voor situatie is, je kiest toch voor je man? Ik kan me voorstellen dat je dit misschien nooit meer vergeet enz. maar met je man zul je oud worden niet met je hond... (tenzij je dat anders voelt)
    Wij hebben ook 2 honden, maar ze zullen nooit tussen ons in komen te staan. Wij zijn voor elkaar het belangrijkste, en straks misschien ons kindje.
    Het is vreselijk dat hij je voor de keuze stelt, maar ik neem aan.. en hoop dat dit niet zomaar is...

heel veel sterkte, en succes!!

ps: Misschien kun je je wel eens in contact zetten met het asiel, ze weten heel vaak mensen die op zoek zijn, en dan hoef je hond niet direct naar het asiel maar naar een gezin.

xxx

13. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Sorry, maar met iemand die mij niet respecteert, en daarbij over mijn principes heenwalst wil ik niet oud worden en ja dan is het dus exit voor hem.

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens ! .. Als hij je al voor zo'n keuze zet vind ik het al helemaal niet kloppen ..

Ik ga me er niet verder over uitlaten wat ik er van vind want dan zal ik wel geen leuke reacties krijgen ;)

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wat moeilijk zeg!!
    Ik snap dat het absoluut niet makkelijk is.
    Maar toch zou ik marktplaats is overwegen.
    Je kan heel selectief gaan beslissen.
    Maak een afspraak bij de mensen thuis, daarna bij jullie thuis voor een avondje zodat je kan zien hoe ze erop reageren.

Sterkte

16. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    mee eens!

Ik denk toch echt niet dat je man het meent ofwel....:(
    Lekker belangrijk ben je dan voor hem!
    Ik zou het erop aan laten komen hoor! En als hij de koffers buiten zet (te bespottelijk voor woorden:$) weet je ook wat je voor hem betekend...niets dus!

Hij zou het wel proberen je zo gek te krijgen en als jij instemt, is dat gelukt..

17. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    als ik dit zo lees denk ik dat het toch minder goed gaat dan jij denkt....

18. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    jeetje meid,wat zit je toch in een klote situatie zeg...
    en wat een nare rotstreek van je man(dan druk ik het nog zacht uit).
    is er niemand in je vrienden of familie kring die hem in huis zou willen nemen?
    of zijn er misschien boerderijen in je omgeving die ruimte over hebben?
    misschien een raar voorstel wat ik je nu geef hoor,maar zoeken ze bij instellingen voor blindgeleidehonden of reddingshonden nooit kandidaten???
    ik weet het niet hoor,maar misschien een optie??

heel veel succes verder,en ik hoop echt voor je dat je wat kunt vinden....(je man naar het asiel brengen:D)..

19. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    labradorforum.nl
    zitten alleen maar labradorliefhebbers op.

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi Ramona,
    Ik weet eigenlijk niet of je dat nog hebt meegekregen toen op het forum, maar ik heb voor Diesel een ander huis gevonden via mp. Het ligt helemaal aan jezelf met wie hij mee gaat natuurlijk. Diesel woont nu in Friesland bij een man die afgekeurd is en die wandelt de hele dag met hem. Wij krijgen nog allemaal foto's en verhalen, hardstikke fijn :) We gaan hem alleen niet snel opzoeken, want zeeland-friesland is nogal een eindje ;)
    Dus ik zou mp niet meteen afschrijven. Gewoon op je gevoel af gaan en nee durven zeggen als iemand je niet aanstaat. Heb ik ook 2 keer moeten doen. Jammer voor die mensen maar diesel mocht alleen weg als ik wist dat hij een beter plekje kreeg dan bij ons. Hij moest trouwens weg omdat hij jaloers was op Sterre en ook uitviel naar haar. Dus hij zat de hele dag in de ruimte naast ons huis.
    Veel sterkte met de situatie in ieder geval!

Groetjes Marijke

Share This Page