hydrofiele doeken

Discussion in 'De babyuitzet' started by nijntje1984, Apr 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Dag meiden!

Op elke babyuitzetlijstje staan hydrofiele doeken. Ik heb er dus ook 6 in huis gehaald en eveneens 6 washandjes.

De washandjes zouden heel erg leuk zijn om je kindje in het begin mee te wassen. De doeken kunnen op het verzorgingskussen gelegd worden, moest er een ongelukje gebeuren dan hoeft niet altijd de hele hoes gewassen te worden.

Maar vermits dit ons eerste kindje is, had ik graag wat feedback. Waarvoor gebruiken jullie die hydrofiele doeken?

2. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    *in wiegje/ledikantje (onder het hoofd tegen spugen)
    *voor over je schouder na de fles (boertje e.d.)
    *in de kinderwagenbak (zie wiegje/ledikantje)
    *voor het afdrogen na het badderen
    *als grote slab als ze voor het eerst fruit en groente hapjes gaan eten.
    *voor onder je borsten als je borstvoeding geeft/kolft (lekken)

Ik had er dus ook meer dan 6. Vind het geweldige doeken.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Voor wat niet :) Ik zou er nog wat bijkopen zelfs. Ze gingen hier heel snel. Ik gebruikte ze voor:

- onder het hoofdje in bed (voor het kwijlen enzo, hoef je niet het hele bed te verschonen
    - afdrogen, gaat makkelijker dan met een handdoek vooral in de plooitjes
    - in de kinderwagen onder het hoofdje en in de box
    - als spuugdoek bij het voeden
    - idd op het aankleedkussen
    - als algemene afveegdoekje voor vieze mondjes etc

Ik gebruik ze nu nog steeds zelfs :)

4. moon30

moon30 Actief lid

Jun 14, 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik heb er iets van 15 haha. ze gaan zo snel.. en idd zie hierboven waarvoor!!
    ik heb er tegenwoordig ook eentje nodig om (licht) in te bakeren bi jslapen. alleen voor de armpjes..

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Voor heel veel! We hebben er hier 24 liggen..

In de babytijd gebruikten we ze als:
    - onderlegger onder het hoofd in bed, box en kinderwagen
    - onderlegger op het aankleedkussen
    - handdoek na het badderen
    - als spuugdoek (bij het boeren over de schouder kwam er soms wat mee)
    - achter zijn dug in de MC op warme dagen als zweet-opneem-doek

Ik heb de stapel echt weleens opgehad..

Washandjes heb ik 12 van. Voor bij het badderen, maar nu hij ouder wordt ook om zijn koppie te poetsen voor zijn middagslaap. Met 12 kan ik net van was-tot-was halen ;)

6. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

Mar 19, 2010
    2,399
    0
    0
    Waar voor gebruik je ze niet.
    Hier in iig voor:
    - op het aankleedkussen. En aangezien onze zoon ons regelmatig verrast met een extra plasje, gebruik ik er meerdere op een dag.
    - onder het hoofdje in bed
    - afdrogen, gaat idd makkelijker dan met een handdoek vooral in de plooitjes
    - in de kinderwagen onder het hoofdje en in de box
    - Voor mij bij het voeden als hij een boertje moet laten en soms komt daar een klein beetje melk bij mee.

Ik heb er zelf 24. Voor mij niet teveel. Anders blijf je wassen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik heb er wel 40.

Ik gebruik ze overal voor.

8. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik sluit me aan bij de rest. 6 is wat weinig. Ik heb er denk ik 24 of zo. En het rare is, in het begin moest ik soms snel wassen want na een paar dagen was ik er doorheen. Je gebruikt ze echt voor alles wat de andere dames ook zeggen.

9. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja ik heb er ook een stuk of 25, overal voor te gebruiken, en als ze wat slijten ook nog prima poetsdoeken, je kan er niet genoeg hebben...

10. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    ja ik heb er ook een heleboel 25 of zo en dan nog moet ik er soms tegen strijken om er genoeg in de la te hebben. Ik gebruik ze echt overal voor.

11. Diamaria

Diamaria Bekend lid

Mar 10, 2009
    586
    0
    16
    Als ik het zo mee lees, mag je er dus wel minstens een stuk of 30 hebben?? :) Of nog meer?? Hoeveel gebruik je gemiddeld op 1 dag??

xxx

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Diamara: Dat verschilt een beetje per kind en ouder denk ik.

Bij een spugertje (zoals mijn neefje) kun je elke dag wel een paar keer de hydrofiel uit het bedje verschonen. Mijn jochie spuugde amper, dus kon wel 2a3 dagen met 1 hydrofiel in het bedje.

Mijn zoontje ging ivm een droge huid maar 2 keer per week in bad, dus 4 hydrofielen per week. Gaan ze elke dag zit je snel op 14 (2 per keer, 1 om op te liggen, 1 om te drogen)

En hoevaak wil je wassen. Als je elke dag wast, kun je met minder toe. Ik probeer zoveel mogelijk in het weekend te wassen (laagtarief energie), dus dan heb je er weer meer nodig..

Spuugt de kleine weinig na de voeding, kun je wel toe met kleine spuugdoekjes. Mijn jochie ging met 3,5 maand erg spugen van zijn nieuwe voeding. Dus gebruikten we hydrofielen (groter oppervlakte)..

Ik denk dat 24 wel een redelijk start aantal is. Je kunt altijd nog een pak bijhalen als je merkt dat het echt te weinig is..

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Amai wat een antwoorden! Bedankt dames! :)

Zo te horen ga ik er dan nog wat bijkopen of extra op m'n geboortelijstje zetten. Handig om te weten dat je ze ook licht kan inbakeren met zo'n doek.

Als je ze nieuw hebt, nemen ze dan onmiddellijk goed water op (bijv. om je kindje mee af te drogen) of was je ze best een paar keren zoals bij een gewone badhanddoek?

14. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier stond op verpakking dat je ze eerst even in koud water moest zetten. Dat heb ik dus maar braaf gedaan.:)

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb ze eerst een keer gewassen (zoals alle andere stoffen dingen die op het huidje van de baby komen).

En liever niet strijken, want dan nemen ze weer minder vocht op.

16. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    ik gebruik ze voor onder het hoofdje in het bedje, voor op het aankleedkussen, voor het afdrogen, in de wandelwagen onder het hoofdje, in de box onder het hoofdje.

Ik ben blij dat ik er een stuk of 30 heb en dan moet ik niet te lang wachten met wassen want anders ben ik er zo door...

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik was ook van plan om ze even in koud water te zetten. Doe ik met de badhanddoeken ook altijd.

Over het strijken hoor ik diverse verhalen: de ene zegt wel strijken, de andere zegt niet strijken (ivm opname van water). Denk als m'n moeder nog voor me strijkt, dat ze zeker en vast gestreken worden :D

18. Que

Que Niet meer actief

ik heb er 60 (onder het motto van beter te veel dan te weinig) maar ik heb ze wel allemaal gestreken. Op de een of andere manier moet alles in de baby kast gestreken zijn (zullen de hormonen wel zijn ;))

19. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nee strijken begin ik echt niet aan.

Ik moet er niet aan denken ( nu vind ik strijken dus echt niks aan)

20. Que

Que Niet meer actief

Ik normaal gesproken ook niet. Heb er zelfs een schurft hekel aan, maar op de een of andere manier moest ik de complete babykast vulling strijken. Zelfs als er in de lakens nog een krukkeltje zat dan streek ik het nog een keer extra. Pff werd er ook wel gek van hoor moet ik zeggen!!;)

Share This Page