ER zijn zoveel verschillende kruiken.. Welke gebruiken jullie en welke zijn aan te raden? Ik zie net op een website een koozzzi kruik die je kunt opladen. Of de baby belly warmer. Of toch gewoon een water kruik? Zie door de bomen het bos niet meer.
Ik had gewoon 2 alluminium warmwaterkruiken. Die had de kraam ook het liefste. Ze blijven langer warm als die oplaadbare. De Bellywarmer heb ik ook nog liggen, maar die had ik al voor ik kindjes had voor mezelf in gebruik. Ik heb hem wel gebruikt voor mijn zoontje om de kleertjes en de kinderwagen mee op te warmen in de winter.
Kraamzorg ziet het liefst metalen kruiken, deze blijven het beste warm.. Zou geen dure aanschaf zoals een bellywarmer oid doen, je gebruikt ze vaak maar even..
Gewoon de metalen. Kijk eens of je ze van iemand in de familie of vrienden kan lenen. Ze blijven echt veel langer warm als elektrische kruiken. De Koozzii hebben wij van mn moeder gekregen maar ik vind hem doodeng. Als je een metalen kruik vult met loei heet water, weet je dat hij loei heet is. De koozzii pakte ik van de lader, legde hem in de wieg om die voor te verwarmen tijdens het badderen. Daarna legde ik hem naast de baby op de dekens, bij het voeteinden zeg maar wat we met de metalen kruik ook deden, maar hij warmde gigantisch door, werd echt bijna roodgloeiend. Die gebruiken we dus echt alleen maar om de wieg of wagen voor te verwarmen.
ik heb alles gebruikt maar was toch echt het meeste tevreden over de oplaadbare kruik van de hema maar die word helaas niet meer verkocht geloof ik (mijne is na 2 jaar niks er mee gedaan te hebben en daarna weer te willen gebruiken kapot gegaan en dus mn geld terug gekregen omdat ze niet meer verkocht werden) en heb hier 4 normale kruiken liggen maar wat een gevloek komt daar bij kijken om die dingen dicht te draaien zonder je vingers te branden
Ik heb een pijnboom pittenzak gehaald en gebruikt voor dr. Heerlijk ook niet de zenuwen met dat water.
@Rosalynn, dat valt wel mee toch? Het advies is bij onze instelling om ze te vullen met heet kraanwater dus dat wordt niet kokend heet. En als je een theedoek gebruikt, kun je 'm prima dichtdraaien zonder je vingers te branden. Handigst is om de zak van bovenaf er overheen te trekken, dat gaat het makkelijkst. Ik vind in elk geval de bellywarmer een onding en niet geschikt om een pasgeboren baby op temperatuur te houden. Voor bedje warm te houden tijdens nachtvoedingen of kleertjes te verwarmen zal ie vast prima zijn. Maar in de kraamweek zien we toch het liefst 2 ouderwetse kruiken.
Pittenzakken mogen wij in elk geval niet gebruiken als een kindje in bed ligt. Die kunnen gaan schroeien dacht ik en levert dus brand/verbrandingsgevaar op. Bellywarmer gloeit ook erg na als ie opgeladen is en de vorm is ook niet erg praktisch.
ik heb gewoon die van de hema, en die zijn goed zij de kraamhulp Heb ze 2 voor en tientje kunnen scoren op marktplaats, en ze lekker niet, ( anders zijn de rubbertjes los te koop voor paar cent).
Gewoon die van de Hema, en daar kan heet kraanwater in. Wij hadden een februari baby, kruikjes best lang gebruikt, nooit een probleem gehad, zo gepiept
idd gewoon 2 metalen van de hema ofzo. En check eerst de omgeving even, heel veel hebben er wel 1 of 2 staan.
Klopt klant van ons had zo'n pittenzak gekocht en verwarmt in de magnetron na een paar uur vond ze hem niet warm genoeg meer en nog een ker verwarmt in de magnetron. Door oververhitting is het van binnenuit gaan schroeien. Gelukkig zagen ze het op tijd omdat ze een aparte lucht roken.
Ah dankjulliewel. Dat is duidelijk dus gewoon 2 metalen kruiken van de hema dus. Ik ga rondkijken op marktplaats en in mijn omgeving rondvragen.