ik heb mijn dochter nooit erop betrapt maar het gebeurt dus ongeveer 1 keer per maand soms vaker soms een tijdje niet, maar opeens begint ze heel hard te huilen als je boven gaat kijken weet ze soms niet waarom ze huilt, en staat ze dus ergens in haar kamer.Net pcies dus ook weer, en vaak is dan haar onderbroek nat, als je vraagt heb je ergens geplast zegt ze nee, maar je haar onderbroek is kletsnat en dus ga je op onderzoek uit.Soms gewoon ergens op de grond en zonet was dus de tijger zitstoel kletsnat.Ik vroeg haar of ze dat bewust gedaan had dat ze niet naar de wc durfde dan zegt ze ja, als ik dan zeg dat ik dat niet leuk vind zegt ze weer maar ik wist dat niet ik sliep nog een beetje(maar ja de vorige keer heeft ze ons horen praten over slaapwandelen dus mss heeft ze het daarvan) ik stop haar na droge kleren gegeven te hebben maar weer in bed maar ik vroeg me dus af of ze dan slaapwandeld en door het plassen wakker wordt en hoe ik er achter kan komen of dit dus echt slaapwandelen is of dat ze bv bang is om alleen naar de wc te gaan.
Ik denk niet dat het slaapwandelen is. Maar dat ze gewoon naar de wc moet, maar nog niet goed genoeg wakker is. Ik denk dat je haar het beste als jullie naar bed gaan, goed wakker moet maken om haar te laten plassen. Dat voorkomt in ieder geval dat ze allerlei dingen onderplast.
Ik denk ook niet dat ze slaapwandelt. Ik denk dat ze merkt dat ze moet plassen maar dat ze nog heel suf is van de slaap en daardoor half slaperig maar ergens plaats neemt. De oplossing zou misschien zijn haar nog een keer te laten plassen of een potje naast haar bed neerzetten en haar ipv een pyama een japon aan te trekken en haar ondergoed uit te laten.
we laten haar plassen als ze naar bed gaat, maar het gebeurt dan vaak al 1 tot 3 uur daarna dus nog voor wij naar bed gaan, het gekke is dat ze midden in de nacht wel gewoon naar de wc gaat.Het is namelijk wel zo dat dit een teken van slaapwandelen is. En omdat ze al 5 is(ze is zindelijk vanaf 2,5).Dus denk zelf wel eerder aan slaapwandelen,maar het kan iid mss ook gewoon dufheid zijn.
denk niet echt dat het slaap wandelen is, heb ook het idee dat ze wat duf is als ze meot plassen net als wat de anderen zeggen. als kind heb ik wel geslaapwandeld maar ik liep ook echt naar buiten