Ik ben druk aan het kijken voor een kinderwagen. De eerste maanden zal ik vooral de draagdoek gebruiken, maar wil er ook een wagen bij. Dit zal ons laatste kindje zijn, ik wil er dus gewoon 1 via MP aanschaffen en niet veel aan uitgeven. Ongeveer 100,-. Voor nu kom ik op 2 merken uit, waain ik ruime keuze heb in deze prijscatagorie: Koelstra Flexxo of X Adventure Zijn er grote nadelen aan 1 vd 2 wagens? Het belangrijkste vind ik dat: - hij licht is en makkelijk te besturen is en niet blokkeert in winkels (had met onze eerste kindje een quinny buzz en dat was een waardeloos ding, stug en wiel blokkeerde in alle winkels) - Dat hij niet te ingewikkeld in te klappen is / loodzwaar... Op of aanmerkingen over één van bovenste 2 wagens zijn erg welkom. Ook andere tips zijn welkom!
Wij hebben een koelstra latinique en koelstra opzich is mij beter bevallen dan de quinny die we bij de oudste hadden. Hij staat overigens te koop ( de koelstra) dus mocht je interesse hebben
Wij hebben (weer) een 2ehands koelstra gekocht. Die dingen zijn 2ehands erg voordelig, terwijl het wel een goed merk is. Ik heb weinig ervaring met een x-adventure, maar heb beide wagens nieuw wel in de winkel geprobeerd en vond toen de koelstra beter, want wat robuuster, soepeler te sturen en zag er iets minder "goedkoop" uit. Een vriendin van mij heeft een x-adventure en is daar wel tevreden over. X-adventure is nieuw een stuk goedkoper dan de koelstra. Geen idee hoe die 2e hands op marktplaats zijn, maar ik heb mijn koelstra (legergroen) voor 75 euro gekocht, zag er nog als nieuw uit.
Ik heb zelf geen van de twee wagens, maar toen ik op zoek was heb ik heel veel rond gekeken op internet. Daar komt de koelstra latinique wel heel goed uit. Dat merk bestaat ook al heel lang. Over de x-adventure waren veel mensen minder goed te spreken. Die wagen heeft veel mankementen. Succes met beslissen!
Wij hebben naar tevredenheid een X-adventure vierwieler. Stabiele, wendbare, robuste 'bak'. De stabiele wegligging en de hanteerbaarheid met lopen en inklappen heeft destijds de doorslag gegeven. Enige probleem dat we ermee hebben gehad was dat de voorwielen ontzettend klapperden na een jaar. Contact gehad met winkel waar hij vandaan kwam, was bekend probleem en we konden zo een nieuwe set wielen halen. Ze klapperen nu weer, vooral als er meer gewicht op de achterwielen komt, maar denk niet dat ze na 5 jaar weer een gratis set geven..
Een paar mindere reacties over de x-adventure dus. Volgens mij is die wagen ook goedkoper als de koelstra flexxo, zowel nieuw als 2e hands op MP. Koelstra Latino; ik wil graag iets ophalen wat echt in de buurt is (sorry dus Majel ) en de Latino staat bijna niet op MP, vond gister op heel MP 7 resultaten op de zoekmachine... Over de Flexxo: draaien de wielen goed en soepel mee? Ook het voorwiel dus? En ook in de winkels? Dus makkelijk sturen (evt zelfs met 1 hand)?
Ja, die stuurt enorm soepel. Daarom heb ik deze wagen o.a. ook uitgekozen. Je kunt het voorwiel vastzetten voor als je in het bos of op het strand loopt ofzo. Heb je in een winkel een 3-wieler getest? Want sommige mensen zweren bij een 4-wieler. Is maar niet wat je fijner vindt. Ik vond de 3-wieler fijner, omdat deze extreem wendbaar is, maar liefhebbers van 4-wielers vinden volgens mij de stabiliteit van dat soort wagens fijner. Check als je de wagen 2ehands koopt even goed de rem, had gehoord dat daar nog wel eens wat aan zou kunnen mankeren. Verder lijkt het de eerste keer alsof de kinderwagenbak er niet helemaal stevig op staat, maar dat valt reuze mee. Nooit problemen mee gehad.
@ Tinus; Bedankt voor je reactie. Ben inmiddels toch meer geneigd naar de koelstra verder te zoeken. Bedankt ook voor je tip over de rem!
Heb er nog even op gegoogled, maar de meeste negatieve reacties vind ik over de driewieler X- Adventure. Was voor ons zowieso geen optie, vond die driewielers (merk maakt niet uit) veel onstabieler dan de vierwielers. Weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar lijkt erop dat echt nieuwe wagens steeds vaker weer vierwielig zijn.
Dankjewel voor het meezoeken mamavruben! 3 wieler vind ik geen probleem, maar nu weet ik dat ik iig voor de koelstra ga