Wat voor soort dekentje in babybed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zonnestraaltje1981, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Ik zat afgelopen week ff te kijken naar dekentjes voor in het ledikantje en zag dat er verschillende soorten dekentjes zijn (o.a. velours/katoen etc).
    Wat voor soort dekentjes zijn eigenlijk het handigst?

2. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik heb een babydeken gekocht bij de Prenetal , geloof dat het van dat hele zachte fleece is.. :D
    Heerlijk ! Wou dat ik er ook 1 had hihi.. :p

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb zo'n fleece (katoen) dekentje van Prenatal voor in de kinderwagen, maar vind het een beetje een broeierig ding...

Voor in de wieg ben ik groot fan van de wafeldekentjes van Koeka. Lekker zacht en luchtig, en dubbelgevouwen toch warm genoeg (in de eerste week gebruikte ik er twee op elkaar, ze kon zich niet goed warmhouden). In combinatie met de Koeka-lakentjes zien ze er ook nog eens toppie uit.

4. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik heb wollen en katoenen dekentjes. De wollen nog toen ik een uk was en de katoenen van de Prenatal. Hier raadt de kraamzorg fleece af, omdat die niet warm genoeg zouden zijn.

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wij hebben een katoenen deken die uit twee delen bestaat die met klittenband aan elkaar vast zitten. Je kan dus kiezen om ze alle twee tegelijkertijd te gebruiken, of los van elkaar. Dat vonden wij ook wel heel makkelijk. Btw... wij hebben die van ons bij Babydump gekocht.

Succes met je keuze!

Groetjes,
    Josien

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Ik zou in elk geval altijd voor een dekentje van 100% katoen kijken. Polyesther bijv. ademt heel slecht.

Wij hebben dekentjes van de hema en van de prenatal, die bevallen altijd goed.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Fleece mag wel, maar dan katoenen fleece en geen polyster fleece, dat ademt slecht en wordt snel te warm.
    Voor in de wieg en het ledikant heb ik zo'n zachte katoenen deken, eentje van Prenatal en eentje van de Hema. Voor in de kinderwagen/wieg heb ik ook nog een katoenen gehaakte deken voor als het wat warm is van het Kruidvat. Die hebben ze af en toe te koop voor 5 Euro, ik vind het een heel fijn ding.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    In princiepe zijn alle dekens die verkrijgbaar zijn bij een babywinkel altijd van katoen en te gebruiken voor baby's. Iets anders wordt er eigelijk niet meer gemaakt. Op het labeltje moet altijd 100% katoen staan dan is het goed. Katoen ademt en neemt vocht op. Bij polyethers heb je kans op stuwing.

Voor in het ledikantje is zo'n dubbele deken zoals Josien heeft ideaal. Beetje een 4seizoensdeken. Heel makkelijk.

Voor in de kinderwagen kun je een dekentje lakentje gebruiken ook weer van katoen of fleece-katoen. Of je kunt er voor kiezen om een wrapper te gebruiken.

9. linde90

linde90 Niet meer actief

mijn schoonzus is kraamverzorgster,en zij zegt dat een dekentje, dekbedje weer niet mag(ze moeten het afraden) dit omdat een dekentje en dekbedovertrekje weer te warm zou zijn.
    Hebben meer mensen dat al gehoord?

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Een katoenen deken in een overtrekje mag wel. Maar een dekbed in een overtrekje mag niet. Kraamverzorgstres werken liever met een dekentje lakentje in het begin. Voor de warmte maakt het niet veel uit of je nou de deken bovenop legt of je doet hem erin.

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Een dekbedovertrekje staat gelijk aan 2 lakentjes, daarom is het iets warmer en raden sommigen het af.
    Maar als jij goed in de gaten houdt of de kleine niet te warm wordt, dan kan het prima hoor.

12. linde90

linde90 Niet meer actief

gelukkig maar, heb zulke leuke overtrekjes gekocht...

13. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Voor de winter vind ik zelf wol echt heel fijn. Wol is warm als het koud is en het is koel als het warm is. Wollen dekentjes hoeven ook helemaal niet dik te zijn en dat vind ik zelf ook prettig omdat het dan niet zo zwaar is.

Voor in de kinderwagen en in het wiegje is het ook fijn als het dekentje niet te dik is, dan stop je het makkelijker in en ligt je kindje niet op een bobbel.

Ik kies daarom meestal voor wafeldekentjes van wol en van katoen, ziet er ook super mooi uit en net even wat anders.

14. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    ik heb voor het ledikant een deken van jollein van 100%katoen en daaronder een lakentje van katoen.
    en voor de wieg heb ik een deken van de hema van 100%katoen en ook weer een lakentje eronder.die van de hema zijn erg goed en ook niet duur.

Deel Deze Pagina