Ik heb vandaag geoefend met het autostoeltje vast te zetten. Maar ik snap niet veel van het plaatje haha. Ik heb de lange gordel langs de achterkant gedaan achter dat blauwe ding. En de korte gordel over de stoel heen zeg maar. Moet je die ook nog ergens achter doen?? Mijn gordels passen echt maar net...
De heupgordel gaat aan de zijkant door de blauwe houders en je klikt de gordel vast. Het lange gedeelte gaat aan de achterkant achter de blauwe houder. Ik ga er vanuit dat je geen Isofix basis hebt.
oke ja dat zei me vriend idd al datde heupgordel nog door die blauwe houders moest. Oke dan snap ik hem wel. Ik heb geen isofix idd wou het eerst zo proberen. Is bij jullie de gordel ook zo kort het pas echt maar net. We hebben een skoda fabia combi niet echt een hele kleine auto ofzo
Met de lange gordel heb je goed gedaan en met de korte eroverheen is ook goed en die schuif je achter de blauwe hakenlinks en rechts. Dat je gordel op het maximum staat is wel vaker, zolang die niet van de bank omhoog komt is het goed.
Wij hebben de Maxi Cosi Citi (juist omdat we de Isofix niet gebruiken). Werkt verder hetzelfde. Ja de gordel is inderdaad net aan. We hebben een Fiat. Trouwens wat ik gedaan heb is ook de bijrijdersstoel (de Maxi Cosi staat rechtsachter, achter de bijrijdersstoel dus) zo ver naar achteren gezet dat de Maxi Cosi klem staat tussen bijrijdersstoel en achterbank, plus in de gordels zoals eerder beschreven.