Phil en Teds vibe of explorer?

Discussion in 'De babyuitzet' started by bunchy, Apr 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Ivm de naderende kost vd tweede besloten om een phil en Teds te kopen via marktplaats. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Kunnen we beter de explorer of vibe kopen?
    Wat ik belangrijk vindt s dat baby straks lekker ang geborgen kan liggen.onze oudste heeft 8 maanden in de bugaboo bak gelegen..
    Verder hoe smaller hoe beter en goed inklapbaar is ook een pre.
    Wat raden jullie os aan?

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    volgensmij blijft dan alleen de explorer voor je over, de vibe kan alleen met wat grotere kindjes die al kunnen zitten.
    dacht ik hoor, had het vorige week nagevraagd bij de babydump...maar echt 100% zeker weten doe ik het ook niet meer.

3. fafje

fafje Niet meer actief

leeuw, nee dat klopt niet hoor..ik heb de vibe en er kan een newborn met peuter in of 2 peuters, gewoon hetzelfde...tis gewoon het type model vooral..

Bunchy, je weet al wat ik van de vibe vindt enz toch, als je nog meer vragen ehbt stel ze gerust, explorer heb ik geen evrstand van, maar heb ze in de buurt vaker gezien, en hij is wat sportiever ofz....

maar de vibe is naa mijn idee net zo smal als de bugaboo..
    het gedeelte waar je oudste in zit is ehct ruim!..veel ruimer als de bugaboo en zoon zit er ook veel lekkerder in ( ik bedoel de hoofdstoel, dus wanneer de duokit naar achter gaat)

wat bterft de cocoon, zodra die te smal of te klein wordt, kan je kindje gewoon in de stoel liggen natuurlijk, en die is juist heel ruim...

4. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    en meiden, de cocoon he, kun je die er gemakkelijk met baby en al uit halen zodat baby lekker kan slapen als je ergens op bezoek bent? net als de bugaboo bak zeg maar?

5. fafje

fafje Niet meer actief

j kan hem met klittenband bevestigen in de wagen (of niet, wat je zelf wilt natuurlijk)...dus heel makkelijk los te halen..
    tis meer een draagwiegje...dan de bugaboo vind ik, die was wel echt stevig om de baby heen, dit is zacht spul

6. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Nobody anymore?

7. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een hele goedkope via mp gekocht. Een P&T kiwi explorer. Heel oud en maar 60 euro..! Hoop dat we m maar kort nodig hebben ivm draagdoek en loopplankje achter de mura die we al hebben.

8. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben de Explorer en volgens mij zijn de verschillen tussen de beide wagens niet zo heel erg groot. Volgens mij is het meer het uiterlijk dat nog een beetje anders is.

Het babynestje vond ik ideaal. Je pakt hem als een tasje uit de wagen en zet hem zo overal neer (box/bed/whatever) en het blijft veilig.
    Mijn zoontje heeft een tijd lang alleen maar in het nestje geslapen, omdat dat de enige plek was waar hij wilde slapen. Gaf hem waarschijnlijk een geborgen gevoel. Hij is wel kleiner dan een kinderwagenbak. Ik heb nogal grote baby's en na vijf maanden lag mijn kereltje er een beetje krom en met opgetrokken beentjes in. Gelukkig wilde hij toen ook al zonder nestje in bed slapen ;). Maar er blijkt ook een XL-versie te zijn van het nestje. Daar wil ik nog naar kijken, ivm komst nummer 3.
    Ik ben ontzettend in mijn nopjes met de wagen. Zeker ook omdat ie ook gewoon voor 1 kindje alleen te gebruiken is.
    Klein nadeeltje: bij twee zittende kids ben je je boodschappenmandje kwijt. Die is al niet erg groot, maar dan heb je niks meer omdat de voeten van het kind dat achter zit er dan in verdwijnen.

Share This Page