De oei ik groei boek gaat maar tot de 15 maanden sprong maar er zijn duidelijk meer... De 20 maanden sprong bijv maar hoeveel zijn er nog meer? En bij welke maanden/jaren?
nog meer sprongen??? Jekkes, ik dacht dat de ruim 17 maanden sprong de laatste was Ik zal maar niks tegen mijn vriend zeggen... Die weet niet beter dat dit de laatste is en we rond 2 jaar over gaan naar de peuterpubertijd
Ja de 20 maanden sprong duurde bij ons weken... Vreselijk was die... Maar daarna begon mijn zoon wel voor het eerst bewust te praten
Is er met 9.5 mnd ook een sprong? of 10mnd. Pff ik wordt op moment niet goed van mijn dochter, als ze haar zin niet krijgt dan gaat ze huilen, ook met weglopen. En moe zijn maar niet willen/kunnen slapen. Pff vermoeiend hoor, en ik heb vakantie maar ik kon niet fit terug op mijn werk. hihi EN dan de luier verschonen een grote ramp, mevrouw draait zich om en gaat zitten, nou en haar weer neerleggen en zij weer omdraaien en zitten. Hebben jullie dat ook/ En wat kan je dan het beste doen, iets in haar handen geven helpt niet. want als ze zit(aankleedkussen) dan gaat ze me schouders pakken en dan gaat ze staan,maar ik krijg die luier never nooit aan. gr Belly
en net voor de tweede verjaardag nog 1. ik noem het altijd oefenen voor de peuterpuberteit. soms duurt die van 20 maanden ook gewoon een maand of 3. meestal komt die van 20 maanden rond de 18 maanden en dan met een maand of 21 tot 23 maanden nog 1.
10 maanden is een megasprong. ik zeg altijd dat je dan afscheid neemt van de babytijd. na die sprong leren zo zoveel meer in korte tijd. over die luierdrama's zijn al meerdere topics geopend als je even de zoekmachine gebruikt vind je wellicht een aantal topics met verhalen en tips. ( bij de baby's of peuters afdeling)
die weer naadloos overgaat in de ik ben 3 en dat wil/doe ik lekker nie fase. het echte opvoeden gaat nu beginnen. je vriend dacht zeker dat het ergste voorbij was nu. *gniffel gniffel.*
Thnx zoonlief begint al lekker dwars te worden namelijk... Slapen is alweer een probleem Hij is nu 21 maandjes... Een kleine ander half tot 2 maandjes was hij weken lang uit zijn doen... Die 20 maanden sprong toen dus... Het zijn echt "de haren uit je kop trekken" periode's maar daarna weet hij ineens zoveel meer
Ik merk het zelfs nog bij Jelle en die is inmiddels al 4. Een paar weken geleden had ik nog zoiets van: Nou, hij hoeft nog niet perse naar de basisschool, hij vind het zo wel best. Nu kan ik haast niet wachten tot ik hem daar af kan leveren, hij is zo vervelend/hangerig/zeurderig.... En hij kan ineens ook veel meer, niet zozeer fysiek, maar meer dat ik merk dat hij meer over dingen nadenkt. Hij komt soms met de meest ingewikkelde verhalen, verteld dromen na, verzint verhaaltjes tijdens het spelen en is bang voor monsters, spoken en oud worden... Hij denkt na over de dood en dat is knap ingewikkeld om dat uit te leggen in termen die voor een 4 jarige nog een beetje te bevatten zijn. Kortom: Sprongetjes zul je altijd hebben...
hahaha ja dat dacht ie wel Maar gelukkig zijn die sprongen ergens goed voor. Het is heerlijk om te zien wat je kindje voor nieuwe dingen kan. Gisteren begon Sven ineens op handen en voeten te lopen. Net zo'n aapje is het. Deed ie voorheen nooit. En klimmen, echt niet normaal. Vannacht droomde ik dat hij ergens een paar meter bovenin geklommen was en dat ik hem eruit moest halen. Moet je nagaan hoe je dr mee bezig bent als moeder
Ohhh dat wist ik niet maar dat verklaart hier een hoop! Wordt helemaal gek van het gemopper! En wil alleen maar bij mij zijn. Gaat al 1,5 week zo. Hoop dat het snel over is. Ik kom ook totaal niet tot rust in m'n vakantie, ben helemaal uitgeput 's avonds
Hebben ze niet tot hun 18de sprongen? Volgens mij is het constant op en af met kinderen en houdt het echt niet op na 20 maanden.
Wat konden jullie kindjes meer na de 15 maanden sprong? Heb nu het idee dat het geen nut heeft, maar zal uiteindelijk wel ergens weer goed voor zijn
Mijn zoon ging na de 20 maanden sprong praten Maar het is net als wat je zegt met sommige sprongen heb je zon gedachte dat er niks gebeurd is Later zie je toch nieuwe dingen Dit leren ze ons niet op school
Los lopen! Hij vind het lopen zo stoer dat hij buiten niet meer op mama wilt wachten maar gewoon als een dolle door de straten loopt, maakt niet uit waar en hoe, gewoon stapper de stap vooruit. Aan het handje, kent hij niet en wilt hij niet, want hij kan het nu helemaal 'zelluf' Ps: ik hoop dat hij binnenkort wel aan het handje wilt want vind het maar niets zo'n druk lopend mannetje op straat, dat word nog wat.