baby 1 jaar, wat voor schoeisel maat 19?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Ons zoontje wordt over een maand 1 jaar oud. Nu heeft hij altijd nog blote voetjes/sokjes aan.. hij kruipt volop maar staan/lopen zit er nog niet echt aan te komen. Toch willen we voor de eerste stapjes ons al wel orienteren voor schoeisel. Hij heeft nu maat 18 dus denk dat we maar voor maat 19 moeten gaan..
    Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat kunnen we het beste aanschaffen? slofjes of schoentjes? ik lees iets over roosjes en babypaws of is dat meer voor echt kleine babies?
    kortom: wie kan me helpen; het liefst enigszins betaalbaar maar wel echt leuk schoeisel..

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    niets.

pas schoenen kopen als hij 3mnd los loopt.

3. Maia

Maia Niet meer actief

zoveel mogelijk op blote voeten (of sokken als je dat te koud vindt) laten lopen en pas als je kindje echt een week of 8 (werd ons geadviseerd) goed loopt schoenen kopen. Tot die tijd hebben wij het op slofjes gedaan (babypaws, die heeft ze nu met bijna 2 nog steeds trouwens).

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    maar op de fiets straks in de herfst lijkt het me wel fris om alleen sokjes aan te doen toch? b eetje armoedig staat dat misschien ook op het kinderdagverblijf enzo?
    maar nog geen schoeisel dus!

5. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Lynn staat, kruipt en stapt aan het handje mee maar dat alles wel op blote voeten. Wanneer we weggaan met de wandelwagen, auto of fiets trek ik haar ook schoentjes aan hoor. Niet om op te lopen maar anders vindt ik het er ook zo raar uitzien. Helemaal op de fiets haha.
    Schoentjes van Lynn heb ik besteld op slofjes.nl.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Slofjes kunnen natuurlijk prima als het dadelijk kouder wordt. Maar zolang ze nog niet goed lopen echt nog geen schoentjes kopen hoor. Is ook nergens voor nodig en doet eerder slecht dan goed.
    Er zijn genoeg slofjes te vinden.

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/274132-voor-schoeisel-jongen-7-8-mnd.html

zolang je kind niet loopt blijft het advies: geen echte schoenen (met zolen) maar soepele, flexibele zooltjes. of hij nu 7/8 maanden is of anderhalf.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier had ik aapies en die bestel ik denk ik ook weer voor de winter voor in huis.
    Toen ze 6 weken losliep heb ik schoenen gekocht met een flexzool en haar volgende schoenen voor de winter worden denk ik met een wat stevigere zool.

9. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik had voor mn oudste altijd Shoesme babyproof.
    Nu voor mn jongste voornamelijk Babypaws, supergoede pasvorm en leuke modelletjes.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Babyproof van shoesme heb ik gehad als eerste schoentjes, maar pas toen ze al redelijk goed los konden lopen.

tot die tijd: slofjes. iets anders is niet nodig, en zelfs af te raden voor de ontwikkeling van de voeten (en voor de portemonnee :D)

dochter had boumy's voordat ze ging lopen. zoon geen idee meer.

11. Duveltje82

27 mei 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt ook naar een schoenenzaak gaan, voetjes laten meten (weet je gelijk welke maat je moet hebben) en dan daar om advies vragen. Toen zoon nog niet liep had ik van die puma "schoentjes" wat meer slofjes zijn. Staat ook nog een hartstikke stoer. Misschien wel een duurder prijssegment..

12. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha duvel, dat soort schoentjes heb ik ook! of althans, kindekelief ;) eerst van puma, nu van adidas.

13. misa

misa Niet meer actief

Het beste is om zoveel mogelijk op blote voeten of (anti slip) sokjes of slofjes te lopen.

Als je echt wat aan de voeten wilt doen, zou ik van die hele flexibele (leren) slofjes/schoentjes kopen. En pas een (harde) zool als ze een week of 6-12 los lopen.

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik kocht van die leren slofjes.... en dan wat op de groei zodat ik in de winter lekkere dikke sokken eronder kon doen. Dan in het voorjaar sokken weg en zo doe je er ook nog eens lang mee :)

15. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Slofjes van oxxy!!! Ik vind ze super!!!

16. Mayon

Mayon Niet meer actief

Schoentjes van de Zeeman zijn fijn, en die veterschoentjes van Hema. Leren slofjes ook maar is buiten zomaar kapot.

Hier loopt ze nu een maand en nog op die schoentjes. Die echte zijn net blokken aan de voeten, mooi even mee wachten hoor!

17. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Ons zoontje had toen hij aan een handje liep van die slofschoentjes van Nike. Die kun je gewoon helemaal dubbelklappen maar ik wou wel dat hij iets aan zijn voetjes had als hij buiten liep.
    Nu loopt hij helemaal los en heb ik hem 2 paar schoentjes babyproof van shoesme gekocht, ideaal!
    Maar jeetje wat een ellende om in deze tijd van het jaar leuke schoentjes te vinden zeg. Bijna alles uitverkocht en als ik een leuk paar zag was het niet meer in zijn maat, dus toen ik eindelijk leuke schoentjes had gevonden heb ik 2 weken later toch maar meteen een 2e paar gekocht aangezien ze nu 50% waren, leuk voor de afwisseling haha

18. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ik heb deze straks voor binnen als het wat kouder word, zit een stroeve stofje onder. Zo kan ze niet makkelij uitgelijden.[​IMG]

En voor op de fiets koop ik wel een paar van die sneaker achtige bij prenatal hema of wibra zeeman.

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb vorige week Tycho zijn eerste echte schoentjes gekocht. Hij loopt al dat hij 8maanden is langs de box enz. En sinds zijn verjaardag ga ik met hem achter zn blokkenkar naar buiten.

Voor de koudere dagen had ik Boumy slofjes en anders op sokjes met antislip of blote voetjes. Maar omdat we dus nu regelmatig naar buiten gaan en zo'n slofje een stukje glas ofsow doorlaat heb ik schoentjes gekocht van shoesme met een extra flex zool.

xxx

Deel Deze Pagina