Hai mijn dochtertje heeft al een tijdje last van berg tenminste ik denk dat het berg is. Ze heeft vooral hele droge schilverige plekjes. Ik dacht dat het hele vettige plekjes moesten zijn. Maar goed ik heb olie op haar hoofdje gedaan dat helpt weinig. Ik heb die etos antiberg pads gekocht.. tja zie geen echt verschil. Het probleem is dat mijn meisje haar hoofdje openkrapt. Herkent iemand dit? wie heeft er tips? Ik hou haar nageltjes kort, maar toch krijgt ze het voor elkaar om het kapot te krabben.
Mijn zoontje had toen hij 3 maanden was heel veel berg(en). Ik herken niet dat het jeukte en dat hij eraan krabde. Ik heb toen ook van alles geprobeerd, maar niks hielp. Wat ik deed was tijdens het drinken, dan was hij altijd bezweet en kwamen de korstjes los te staan, dan krabde ik ze er voorzichtig vanaf. Na een paar dagen was het bijna helemaal weg.
Is het geen eczeem dan? Dat heeft ons meisje nl ook op het hoofd en die krabt ook haar hoofdje kapot als we niet opletten. Hebben nu via de huisarts zalf ervoor gekregen en dat helpt heel aardig. Het hoofdje was op begin ook helemaal vol schilfers ed, nu alleen nog wat plekjes.
Mijn dochter heeft ook erg veel last van berg maar heeft al veel haar dus valt het niet zo op. Heb wel van alles geprobeerd: verschillende oliën, bergpads, vaak wassen, weinig wassen maar niks helpt. Van de eerste 2 dingen vielen er ook veel haren uit dus ben er maar mee gestopt en het stoort me verder ook niet, maar vraag me af of jou kleine wel berg heeft want volgens mij is dat iets wat nooit jeukt! Heb Tess er ook nooit aan zien krabbelen.
Zoe had ook berg, maar ik wist eerst niet dat het berg was tot ik toevallig er iets over las op internet. Het begon met allemaal droge schilfertjes en uiteindelijk werden het gelige plakaatjes. Ik heb haar hoofdje ingeolied en met zo'n babykammetje alles eraf gekamt toen ze in badje zat. Alles was in 2 badsessies weg. Nu komen de schilfertjes weer een beetje terug, maar ik hoop dat het hier bij blijft. Zoe krapt ook aan haar hoofdje, maar alleen als ze vermoeid is. Wij hebben nu sokjes om haar handjes als ze naar bed gaat, want inderdaad ze krapt zich altijd op, ookal zijn haar nageltjes nog zo kort.
hier helpen pads e.d. ook allemaal niet. ze begon ook te krabben op haar achterhoofd. Hier bleek ook eczeem te zitten wat veel op berg lijkt. zalf voor gekregen en dat helpt goed. voor de gewone berg doe ik altijd een uur voordat ze in bad gaat wat olijfolie erop, en dan met zarqa shampoo eraf wassen. dan is alles weg. nu zit er nog maar een beetje op elke keer. 's nachts doe ik ook sokjes om dr handen omdat ze in haar slaap wel eens krabt. volgens de huisarts kan berg wel jeuken!
Mijn moeder had het erover dat ze bij mijn broertje zijn hoodfje helemaal invette met olie en dan heel zachtjes met een kaart erover ging. Heb dit niet geprobeerd (niet nodig) maar het werkte wel, zei ze.
Ja klopt, dat is inderdaad een oude en bekende methode om berg te verwijderen. Maar ik vond dat een beetje een raar idee om met een ansichtkaart over Zoë's hoofd te "schrapen", gelukkig lukte het ook met een baby-kammetje!
Mijn zoontje heeft ook berg, hij kreeg eerst wat plekjes, werd steeds iets meer, en toen kreeg hij er eczeem bij! Ik doe er verder niets aan (aan de berg dan, aan het eczeem wel) Berg kan ook geen kwaad, het kan er soms alleen een beetje raar uitzien.
Nu een crème die we van de HA hebben gehad, eerst alleen vaseline lanette, dat werkt ook wel goed als het niet heel heftig is.
ja die kende je al he? heb m nog steeds niet bij mijn zoontje uitgeprobeerd, mijn zoontje is net als ik; aan mijn lijf geen polonaise. dus als ik ook maar naar hem wijs heeft ie er al geen zin meer in maar gelukkig heeft ie veel en donker haar en zie je de berg verder niet. het trekt vanzelf wel weg als ze wat ouder zijn