Ervaring gevraagd over traphekjes die bevestigd worden zonder te boren (Geuther)

Discussie in 'Verzorging' gestart door hanna76, 5 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Wie heeft hier ervaring met traphekjes waarbij je niet hoeft te boren? Die dus vastgeklemd worden. (Geuther Easylock)

Zijn ze echt wel veilig? En is het niet mogelijk om het hekje los te duwen?
    Dit systeem lijkt mij op zich wel wat, maar ben toch ook wat huiverig voor het idee dat zo'n hekje zo los kan schieten als je er tegen aan leunt. Of kan dat gewoon niet?

En nog een vraag over deze hekjes: is het niet lastig dat je maar een kleine 'deur'-opening hebt? Bijv. als je met een wasmand op je heupen naar beneden/boven loopt?

Plus... je hebt toch een soort drempeltje/richel bij dit hekje? Struikel je daar niet makkelijk over? Omdat je er niet bedacht op bent?

Groetjes,
    Hanna

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hadden zo'n traphekje, weet niet het merk, maar komt op het zelfde neer zoals jij het beschrijft.
    Hier zat hij erg stevig vast, en hij is er nooit gevallen. Quinn heeft er regelmatig met brute kracht tegen aan gestaan.
    Vond de deuropening gewoon goed te doen, en de drempel ben je binnen no time aan gewend.

nu het trap hekje weg is, til soms gewoon nog steeds mijn voet op, uiot gewoonte

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben er eentje van Ikea die je niet hoeft te boren. Ik vindt het een prima ding. Het richeltje hebben we geen last van, want hij zit hier vlak voor de laatste traptrede boven, zodat de richel op de hoogte van de trede zit. Merk je dus niks van. De deuropening is wel iets smaller, maar daar heb ik geen last van, ben er ook aan gewend. Ik denk trouwens dat de doorgang ongeveer even breed is als de ruimte tussen de trapleuningen, dus eigenlijk merk je het niet eens.
    Ook hier wordt er regelmatig flink tegen geduwd, getrapt en gehangen, maar hij is nog nooit losgeraakt. Heel langzaam verschuift hij soms wel iets, maar dan trek je hem met grof geweld weer terug op zijn plek. De sluiting kunnen de kinderen met geen mogelijkheid openkrijgen (ingewikkeld systeem met een knopje induwen en tegelijk de hendel omhoog trekken), mijn zoontje heeft al vele uren besteed met het bestuderen van de techniek, maar het lukt hem niet.

Wij zijn er dus erg tevreden over.

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    In Landal Greenparcs gebruiken ze die dingen. Wij hebben die de laatste keer in het huisje laten zetten en vond het wel prima werken (vond het eerst ook geen veilig idee).

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben nu al 2x wezen kijken voor die Geuther Easylock, maar vind hem relatief zwaar en te smal. Heb niet eens gelet op dat richeltje?
    Hier dus geen traphekje bovenaan de trap. Hij slaapt alleen boven in zijn bed. Spelen en kruipen doet hij beneden.

6. smurfinn

smurfinn Nieuw lid

22 jun 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er twee (zolder en bovenverdieping) en zijn helemaal tevreden. drempeltje valt mee en ze zitten oersterk op hun plek (en wij hebben ook zo'n kleine lomperik in huis) ik ben blij dat ik het hekje 'zo' weer kan verwijderen zonder gaten in m'n muur.

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    We hebben hier maar een smal balkje(?) waar hij tussen geklemd kan worden. Aan de ene kant de muur, aan de andere kant zo'n smal balkje(?) van de trap. Verschuift het traphekje nooit een stukje? 5 cm ofzo?

8. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Wij hebben er ook twee en wij zijn ook super tevreden over deze traphekjes.
    Ik vind de doorgang niet te smal en de sluiting is perfect.
    Het is ook handig dat als het deurtje achter je dichtvalt dat deze dan gelijk goed in het slot valt, vond ik veilig.
    En handig open te maken.

Groetjes Senna

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Wij hebben er 3 en we zijn er tevreden over. Het is wel wennen dat je dat richeltje hebt waar je overheen moet stappen. En ik vind de doorgang soms wel wat smal als je er bv. met een wasmand door moet.
    Maar vriend wilde geen gaatjes boren en het is erg handig dat hij vanzelf dichtgaat.

Deel Deze Pagina