Al vanaf het begin zijn wij zoekende met ons meisje. Ze is nu bijna 5,5 maand en het blijft op en af gaan. Hier ons verhaal, hopelijk in het kort: Heel veel klachten van groot naar klein. Hier een kleine greep: heel veel kwijlen, reflux met bijbehorende klachten, overstrekken, onrustig tijdens fles, veel knoeien met de fles, moeite met ontlasting, moeite met inslapen en in slaap blijven, hazeslaapjes, enz. We zijn bij een osteopaat, de ha, het cb, een kinderarts, een manueel therapeut, weer een osteopaat en een fysiotherapeut geweest. Ze heeft med tegen reflux, we hebben pepti geprobeerd en geven nu extra care van kruidvat (tegen moeilijke ontlasting). De laatste drie hulpverleners kwamen naar ons idee in de richting: nekwervel niet goed en veel spanning op het borstbeen. Ondertussen is het overdag al een stuk beter: meer tevreden, maar nog steeds korte slaapjes van 45 min. Snachts ging redelijk, maar wel met 2 nachtvoedingen vaak. Het ging vorige week zelfs een oaar dagen heel goed, maar 1 nachtvoeding! Maaaaar... Nu is het weer minder. Ze is vaak wakker vanaf een uur of 4/5en slaapt niet meer tot de volgende fles. Ze wordt vaak wakker, ook na 2 uur al. Kreunend, huilend.. Soms lijkt het echt op honger, maar ook wel eens op pijn. Ook overstrekt ze weer meer. Zoals vanavond: half 8 de fles en nu net weer kreunend, huilend en schetend wakker geworden. In bed blijven werkt niet, dan wordt het erger, dus maar eruit en lopen met haar. Nu dachten we lange tijd dat het echt geen koemelk was, maar toch die nek en spanning. Maar ik begin weer langzaam te twijfelen. Kan dit volgens jullie koemelk allergie zijn? En kan het met koemelk allergie de ene dag beter gaan dan de andere? Zouden we een andere ka moeten bezoeken en een neocate oid proberen? Of bioresinantie gaan doen? Wat zeggen jullie?
Onze dochter had veel van dezelfde klachten. Overgestapt naar friso allergy care (op recept) en dat ging super. Uiteindelijk een bloedtest gehad (5 mnd later) en bleek er geen allergie te zijn. (Mogelijk wel geweest) misschien ook wel gewoon supergevoelige darmpjes.
ik zou weer stappen gaan ondernemen...nogmaals man.therapie (ik dacht dat met n paar behandelingen ze er vanaf waren?). maar ook nutramigen gaan geven,dat is veel sterker dan de pepti. ik zou t via de ha spelen maar anders gewoon zelf n blik kopen om t te proberen. bioresonantie kan ik je ook aanraden...je moet erin geloven maar ik was met mijn zoontje vsnu toen dezelfde leeftijd ook zo aan t tobben...zeker 10x bioresonantie gedaan..en 5mnd nutramigen gegeven. volg je gevoel, en dus neem actie!
idd allergie of geen allergie....er zijn zoveel babys die t beter doen op nutramigen e.d.....zie t als n intollerantie. t wordt vergoed als je t via de ha of ka regelt.
Ik denk dat ik maandag gelijk de verzekering bel over bioresinantie en vergoeding. En dan een afspraak maak. Weten jullie of er ook keurmerken zijn oid voor dat bioresinantie? Ikweet dat er wel zoiets is voor osteopaten, vandaar dat ikhet vraag. En daarna kunnen we eventueel nog weer naar een andere ka.. Dan wil wel eentje die niet sceptisch staat tegenover alternatieve geneeswijze en eentje die open staat om een andere allergie voeding te proberen! En als we dan nog niets verder komen dan maar beginnen met bijvoeding. Dat is dan de laatste hoop op verbetering. Verder hebben we werkelijk alles al gedaan en overal geweest. Voor zover ik dat kan bedenken.
Als je een pakket hebt waarin alternatieve zorg vergoed wordt, valt vergoeding voor bioresonantie daaronder volgens de bepalingen die voor dat pakket gelden, (de ene verzekering vergoed alles tot een bepaald maximum, de andere verzekeraar vergoed een bepaald deel van elke behandeling). Neocate is hele sterke dieetvoeding: dat lijkt mij echt een brug te ver als je eerder enkel nog pepti hebt gebruikt. Je zou dan nutramigen of friso allergy care kunnen proberen eerst. Die twee zijn al behoorlijk sterke dieetvoeding. Uitproberen van dieetvoeding is iig de meest handige manier op deze leeftijd om te kijken of er een allergie speelt, omdat bloedtesten beneden de 4 jaar vaak/meestal vals negatief zijn, (dan komt er niets uit de bloedtest, terwijl er wel een allergie speelt). Zie je geen verbetering, dan kun je weer terug naar normale voeding. Vaak zul je tijdens die uitprobeerperiode de voeding zelf moeten betalen en als uit provocatie blijkt dat er geen allergie is, moet je dus gewoon zelf betalen. Dat is wel een kostbare zaak: een blik nutramigen van 400 gr kost ruim 20 euro....
Jeetje wat is dat spul duur zeg! Desalniettemin zou ik het ook zeker proberen. Ik heb geen verstand van zulk soort voeding hoor maar de tips die woren gegeven klinken goed en als ik in jou schoenen zou staan zou ik blijven proberen tot ik iets heb gevonden dat werkt. Dat huilend en kreunend wakker worden lijkt mij echt iets van pijn/ongemak. Ik hoop dat die voeding veranderen de oplossing is voor jullie! Suc6
Dankjewel voor het meedenken allemaal. Morgen bellen voor bioresinantie. Na de uitslag verder kijken qua voeding of andere stappen. Ik hou jullie op de hoogte!
Succes!! tip: verwacht niet dat de Kinderartsen openstaan voor alternatieve behandelingen....die kans is heeeel klein en t wekt alleen maar scheve gezichten (is mijn ervaring) Daarom werkt het vaak beter om via een huisarts een machtiging voor andere melk aan te vragen...daar heb je geen kinderarts voor nodig hoor ps. mijn huisarts doet niet moeilijk in het afgeven van een machtiging voor Nutrimagen etc....bewezen of niet, zij vullen het formulier zo in (wrsch dat het al bewezen is) en we krijgen alles vergoed...(niet dat ik er nu gebruik van maak, maar dat is me wel aangeboden in de onrustige weken van onze meid)
Dat verschilt wel nogal per huisarts... Hier werd bij onze oudste alles weggepoetst door huisarts en CB, maar nu bij Caitlyn was de houding juist: jij bent nu ervaringsexpert, als jij denkt dat het weer KMA is, gaan wij met je meewerken. Dus eerder een kind met KMA gehad hebben, wil nogal meehelpen om bij een volgend kindje al die dingen eerder geregeld te krijgen
Hier hetzelfde! Bij de 1e echt overal voor moeten vechten, bij de 2e zei ik na 1 mnd: hij huilt steeds meer en heeft zo'n kramp. Hoppa, machtiging en klachten veel minder. Ik zou ook weer gaan zoeken... Lastig, zo'n ontevreden baby...
Ja het is echt zwaar. Enniet meewerkende hulpverleners maken het onnodig zwaar. Wij hebben besloten dat we iets als bioresonantie/ natuurgeneeskundige gaan benaderen om allergieen oid te ontdekken of uit te sluiten. Dan waarschijnlijk naar de ha voor andere voeding, wat er ook uit komt. We zullen zien!
Oke.. Ik heb een natuurgeneeskundige gebeld die bioresonantie therapie doet. Ik moet een anamnese formulier invullen en een plukje haar opsturen van onze dochter. Daaraan kan hij al veel 'aflezen' en daarna gaan we een afspraak plannen als er wat uit komt. Zodat voor een baby niet gelijk 1,5 uur duurt die eerste afspraak. Ben heel benieuwd en hoopvol!
Is je kindje niet meer onder behandeling bij de ka? Wat zegt de ka van een mogelijke kma? Als je kindje nog onder behandeling is, dan zou ik eens voorstellen om een sterkere voeding te proberen, namelijk nutramigen of friso allergy care. Neocate is echt de laaste stap van voeding. Als de ka er niet voor open staat kan je voor een SO naar een andere ka gaan. Je komt er alleen achter door uit te proberen met voeding of het daadwerkelijk kma is. Bioresonantie kan een hulpmiddel zijn, maar ook niet volledig betrouwbaar. We hebben het met onze oudste ook gedaan. Bij een arts die van oorsprong ka is. Daar kwam bijvoorbeeld uit dat melk en ei wel zouden kunnen, terwijl hij daar toch echt nog allergisch voor was. Beiden kwamen uit bloedonderzoek. Hij zei ook heel eerlijk: de reactie van je zoon, dat is het belangrijkste en het betrouwbaarste. Je kan ook proberen bij je ha of deze nutramigen wil voorschrijven. De ene arts is meegaand en een ander niet. Ik heb met beiden kanten die ervaring bij kma. Er zijn trouwens wel ka die open staan voor alternatieve geneeswijze. Onze ka is dat, maar veel artsen zijn er sceptisch over. Wat betreft de voeding: als je het via de ka doet kan je vragen of ze een tijdelijke machtiging willen uit schrijven of dat het mogelijk is de voeding via het zh te krijgen. Dat laatste was bij ons mogelijk omdat ze een kma poli hebben waarbij ze dubbel blinde provocatie testen doen. Wij kregen dus de voeding en na 4 werd er een dubbelblinde provatietest gedaan. Bleek daaruit kma, dan kreeg je een machtiging. Tot aan de uitslag en dus de mogelijke machtiging kreeg je de voeding vanuit het zh. Succes!
Hoi antje, brdankt voor je ervaring en het meedenken. Op aandringen van mij bij de ka hebben we toendertijd pepti gegeven. Ze vond het prima als we dat gingen proberen maar daar lag het probleem volgens haar niet. De eerste twee dagen geen verbetering, daarna 2 dagen wel en toen weer niet. Ik vond dat we een zwaardere voeding moesten proberen, zij niet. Ook stonden ha en ka niet open voor een ander medicijn dan zantac tegen de reflux.. Dus tot nu toe is het een beetje kastje-muur zeg maar. Dus we trekken ons eigen plan. Nu eerst bioresonantie, dan ha en anders een andere ka. Ik ben benieuwd!
Even een update: We hebben een bioresonantie test laten doen. Drie keer raden wat daar uit kwam.... Ja, kma. We moesten voeding regelen via de ha. Ze had er te weinig verstand van en ervaring mee, dus moesten we weer naar een ka. En daar zijn we gisteren geweest. We waren al gelijk wat defensief qua houding. Zo van: en nu is het klaar. We gaan niet eerder weg dan da we hebben gekregen wat we nodig vinden. En dat is nutramigen krijgen. En dat is gelukt. Maar ze had wel opmerkingen als in een ritme drukken van 5 (grotere) flessen, desnoods door hun. Dus ik was wat verbaasd en zei: dus dat we haar hier laten?? Ja, zei ze. Ik gelijk: maar dat gaan we zeker niet doen. Wat denken ze wel niet! Die drukken we wel ff in een ritme? Zeker lekker laten schreeuwen om een fles. Echt niet! Ook moeten we misschien een blinde provocatietest in het zh doen. Ik zei dat ik dat niet wou, omdat ik niet weer met haar wil gaan klooien. Dit alles heeft al te lang geduurd. Maar vogens haar moet dat voor de verzekering. Maar als ik rondvraag en lees, hoor ik vaak genoeg dat mensen het niet hoeven te doen. Ook zei ze dat pepti en nutramigen enzo, niet zoveel verschil maakt. Als pepti niet werkt, dit ws ook niet. Huh??? Ook wist ze niet eens dat er nutramigen 1 en 2 bestaat. Heel vaag dus allemaal. Ook al was ze wel vriendelijk. Wij hadden niet echt het gevoel dat ze ons 'geloofde', maar dat ze het gewoon voor ons doet. Dus na dit alles wordt mijn vertrouwen wordt hier zeker niet groter van! Maar als dit werkt, dan gaan we gewoon proberen geen provocatietest te doen. Of zolang mogelijk uit te stellen. En desnoods zoveel mogelijk pakken voeding ophalen en regelen, zodat we genoeg op voorraad hebben om er zo lang mogelijk mee door te kunnen gaan. En daarna maar een alternatief bedenken voor melk en proberen om grote hoeveelheden melk te vermijden. Hopelijk kan een dietist hiermee helpen. Maar ze wil de voeding niet hebben. Ze weigert, dus zijn we gaan mengen. Gaat nig niet van harte, maar het lukt.. Dus het duurt nog wel even voor we echt op nutramigen over zijn. Ondertussen ben ik zo teleurgesteld en boos op alles en iedereen, dat ik dit ook hun schuld vind. Als ze eerder naar me hadden geluisterd, dan was het overstappen naar deze voeding ook niet zo moeizaam geweest waarschijnlijk. En.. Ik heb de verzekering gebeld. Die zegt dat het onzin is dat een provocatietest van hen moet. Is dus niet waar, iig niet bij onze verzekering! Ik heb ook het cb gebeld en het verhaal uitgelegd. Ze weten onze situatie en was erg begripvol. Als de ka straks niet meer mee zou willen werken, dan kijkt zij wat ze voor ons kunnen betekenen. Provoceren vind ik natuurlijk oke, maar niet over twee maand al. Na 6 maanden tegen muren oplopen, heeft ons meisje wel een keer recht op rust toch? Maar goed, eerst even aankijken of deze voeding aanslaat. Zo ja, dan gaan we zorgen dat ze krijgt en houdt wat ze nodig heeft. Via welke weg of manier dan ook..
Jeetje, Misa!!! Wat een verhaal!( en o zo herkenbaar voor mij!) Erg goed dat je dmv bioresonantie erachter bent dat het nu toch kma is (ik had ook al een sterk vermoeden). Als je kleintje dadelijk helemaal over is op de juiste voeding, zul je zeker verbetering gaan merken. En houdt in je achterhoofd dat zelfs nutramigen bij hele erge kma ook niet voldoende is (dan gaat het eerst een tijdje beter, en vervolgens weer slechter). Dan is Neocate nodig. Maar evengoed zijn heel veel kindjes wel voldoende gebaad bij nutramigen. Goed dat je je poot stijf houdt! Wij liepen ook tegen veel onbegrip op in de mediche wereld, net of je je steeds weer moet 'bewijzen' , en je niet gelooft wordt. En dan ben je ook nog moe van alles, en daardoor labiel. En dan is het nog moeilijker vechten! Blijf je aan je moedergevoel vasthouden, die is heel sterk. En het klopt bijna altijd!!!!! Mocht je nog tips nodig hebben voor straks (bijvoorbeeld bijvoeding e.d.) dan mag je altijd pben. Hou je ons op de hoogte? Oja, heb je nog steeds zantac voor de reflux? (mijn zoontje was allergisch voor zantac, maar daar kwamen we zelf achter na pas 5 maanden aanrommelen) Niet dat je daar nu iets mee moet hoor, maar misschien kan je de medicatie meenemen naar bioresonantie (hier heb ik nl laten 'doormeten' ).
@misa: niet alle verzekeraars vragen om een provocatietest, maar wel steeds meer. Daarnaast is het wel verstandig dat op den duur wel te doen, hoe vervelend ook, omdat veel kinderen op een gegeven moment over de allergie heengroeien, (zo'n 70% groeit er voor 4-5 jaar overheen). Als ze eroverheen groeien, maar vervolgens nooit melk krijgen, kunnen ze juist door het niet blootgesteld zijn aan melk, er weer allergisch op gaan reageren. Maar standaardadvies daarover is, volgens onze KA bij Thirza destijds, elk half jaar een keer provoceren. Na 2 maanden al provoceren als je kindje een half jaar lang koemelk gehad heeft, terwijl het dat niet moet hebben, lijkt me rijkelijk vroeg.... dan hebben de darmen nauwelijks tijd gehad om tot rust te komen. Fijn dat je nu nutramigen hebt iig!
@mommy: bedankt voor je lieve berichtje. Ja het is vreselijk hoe het gaat in de medische wereld. Ik hoop dat we komen waar we willen komen en dat we krijgen (houden) wat we nodig hebben. @rozemarijke: maar ook al is het voor steeds meer verzekeringen noodzaak, het is dus lang niet voor elke zo. Dan moeten ze dat niet zeggen. Ik hou er niet van voorgelogen te worden. Of dat ze ervan uit gaan dat we zelf niet na willen of kunnen denken. Als het om onze kinderen gaat, neem ik nooit zomaar iets aan. Wij willen zeker wel weer melk gaan proberen hoor! Maar niet zo snel al. Vanaf een jaar vind ik vroeg genoeg. En bekers melk e.d. Zou ik toch niet meer gaan geven. Meer in de vorm van koemelk geven wat in producten verwerkt zit. Dus in kleine mate. Overheen groeien is trouwens ook iets wat tegen gesprokYen wordt. Vaak is het zo dat kinderen het op den duur beter kunnen gaan verdragen. Dus dat een allergie of intolerantie gewoon nog amper zichtbaar is. Maar daar verschillen de meningen over. Nou ja, wie weet loop ik wel heel erg op de zaken vooruit, maar ik wil gewoon precies weten waar ik aan toe ben. Wat de mogelijkheden zijn, welke wegen we kunnen bewandelen, enz. Maar eerst maar eens hopen dat de nutramigen werkt. Want anders weet ik het echt niet meer.
@ Misa, ik zou ook niet na 2 maanden alweer gaan provoceren!! Als je kindje nu heel goed reageert op de nutramigen is het duidelijk genoeg. Dan schrijft de ka er maar op dat er een provocatietest heeft plaats gevonden Ik denk toch echt dat ze er over heen groeien. Mijn zoontje heeft allergietesten dmv bloed gehad. De waardes waren bij hem duidelijk gezakt. Hopelijk werkt de nutramigen snel!