koemelk allergie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lintje, Aug 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    #1 Lintje, Aug 5, 2009
    Last edited by a moderator: Aug 7, 2009
    Eerder heb ik een topic geopend over mijn zoontje die Kiss en (verborgen) Reflux heeft. Nu hij Losec krijgt tegen Reflux en manuele therapie om de Kiss te behandelen is hij al een stuk rustiger. Toch ben ik op advies nog naar een osteo gegaan. Dit heeft helaas niet geholpen.

Mijn zoontje was eerder ontroostbaar aan het krijsen (14 uren per dag), van voeding tot voeding en dat begon vaak bij het eerste boertje. Hij is opgenomen geweest, ik heb de KA bijna moeten smeken om Losec, wilden geen meting doen.. zucht..

De volgende symptomen maken dat ik nog verder zoek:

Onrustig drinken (de eerste 100 ml gaan goed, daarna gaat ie met armpjes en beentjes slaan, slaat ie de fles weg, terwijl ie nog wel honger heeft)
    Komt moeilijk in slaap
    Hazeslaapjes (ook met inbakeren)
    Als ie plat ligt gaat ie huilen, als je hem oppakt is hij stil
    Darmkrampen/obstipatie (maar dat ligt volgens mij ook aan de Nutriton, ik geef nu ook Lactulose)
    Winderigheid

Hij heeft overigens geen eczeem, ik blijf dagelijks puzzelen, de ene dag is ie rustig, de andere dag is een antislaap of krijsdag.. Op dit moment krijgt hij Nutrilon Omneo icm Nutriton. Ik was aan het googelen en kom ineens op Lactose-intolerantie.

WIE HELPT MIJ OF HERKENT DIT? Zijn er moeders die ook Losec geven maar geen Nutriton en die hun kindjes plat kunnen leggen. Ik word zo moedeloos van dit alles want ik heb geen idee wat mijn zoon eigenlijk mankeert doordat niets bewezen is.

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik herken het!! Milan drinkt hier ook de eerste 100 cc goed en gaat dan slaan ed. Wij zijn met hypoallegene voeding begonnen op advies van cb (nutramigen). Hij is tussen de voedingen door rustiger, maar dat na 100 cc blijft.
    Betreffende slapen, was hier idem. Milan slaapt nu overdag op zijn buik (op een purflo matras, gewone durfe ik niet). En tevens ook beneden (onze slaapkamer is beneden). S'nachts slaapt hij in de pacco bakerzak en dat gaat ook goed.
    Ik had het gevoel dat ik het pas na 10 weken een beetje on der controle had hier!
    Ik help heb ik niet voor je, alleen mijn ervaringen.
    Ik moet morgen naar 't cb en ga het eens aankaarten van het onrustige. Als ik nog wat weet, dan post ik het!
    Ps. Milan heeft ook een flinke reflux (vermoed zelf dat het daar iets mee te maken heeft!)

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    O'ja. Ik doe 3-4 schepjes nutriton door iedere voeding.
    Anders komt de hele fles terug!!

4. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Gelukkig, een reactie! :) En hoelang geef je Nutramigen nu?
    Milan krijgt geen krampen van Nutriton? Ik geef 1 schepje per fles maar hij heeft onwijze krampen. Ik weet nu niet of dat van de Nutriton komt of niet. Gelukkig ontvang ik binnenkort Gelilact om te proberen.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Sta je nog onder behandeling van een kinderarts? Ik zou dan eens vragen naar andere voeding.
    Nutramigen is inderdaad dieetvoeding maar nog niet koemelk vrij.
    Volens mij is bijv Neocate dat wel.
    Ik kreeg voor mijn dochter een pot neocate & een verwijzing voor neocate mee omdat ze ook het vermoeden hadden dat ze een allergie had.
    Mijn dochter heeft ook losec gehad maar dat werkte niet goed. Ben toen overgegaan op Nexium en kreeg een heel ander kind.
    Inmiddels zit ze op de Nutrilon AR voeding wat me veel beter bevalt dan het zelf toedienen van nutriton. Ben bij een osteopaat onder behandeling en ben inmiddels de medicatie aan het afbouwen.

Ben je trouwens 1 of meerdere malen naar een osteopaat geweest? Soms kan het helpen nog eens terug te gaan.

6. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Ik ben eenmaal geweest, hij vond dat enkel het maagje behandeld moest worden maar het heeft niets uitgemaakt en ik vraag me echt af of een tweede behandeling wel zou aanslaan. De manueel therapeut heeft echter wel veel effect gehad en daar komt de 5e behandeling al bijna.

Hoe merkte je dat Losec niet goed werkte? En waarom vermoedden ze allergie en hoe kwam je er achter dat dat het niet was?
    Neocate kan ik dat ook zelf aanschaffen? Ik vertrouw geen enkele kinderarts hier meer.

Ik heb ook aan A.R. gedacht, maar ik heb het idee dat mijn zoontje erg last krijgt van krampen en obstipatie van Nutriton, herkent iemand dit of juist niet?

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Neocate kan je alleen op recept krijgen en is volgens mij zo'n € 60.= per blik van 450 gram. Nutramigen kan je tegenwoordig ook in de apotheek kopen maar is ook erg prijzig.
    Bij bewezen kma(zover je kan bewijzen) krijg je de voeding vergoedt tot in ieder geval de eerste verjaardag.
    Ik heb bij mijn oudste, mijn zoon ook nutramigen gebruikt totdat hij een maand of 10/11 was. Toen ben ik overgestapt op sojamelk en waren al zijn klachten weg!

Reflux en koemelkallergie gaan vaak samen.
    Ik zou vragen naar een andere kinderarts en je verhaal nogmaals doen.
    Eventueel een ander ziekenhuis.

bij Losec bleven de symptomen eigenlijk hetzelfde, veel onrust en vooral veel huilen.
    Buiten dat spuugde ze het zo weer uit, zo vies vond ze het.

Je kan de koemelkallergieverdenking ook bij je huisarts of bij cb aankaarten. Zij kunnen je daarmee ook verder helpen.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    oh hier trouwens geen krampen van de AR, maar wel verstopping.
    Gaat nu wel beter nu ze er aan gewend is.

Het kunnen ook nog gewone buikkrampjes zijn op deze leeftijd.
    Gebruik je daar iets voor zoals cinababy of infacol?

9. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik begrijp je helemaal!

Ik ben er zelf ook hele dagen mee bezig geweest!
    Elke keer weer het internet afsneupen op de hoop dat ik het antwoord kon vinden!!

Drama met drinken! Na 90 cc moet ze een boertje laten en daarna is het gebeurt! Huilen kreunen boos worden !
    Heel vreemd drinken!

Vorige week ook nog eeens spruw erbij! Wat de arts eerst ontkende! Maar toch later zijn excuus aanbood!!

Maar Marin krijgt de Enfamil AR 1.
    Langzaam aan begint het allemaal wat rustig te worden!
    Het drinken blijft een gepuzzel en een mega gebruiksaanwijzing erbij!
    Ik moet het na het boertje echt spelender wijs aanbieden.
    eerst een pauze ertussen van ong. 30 min.
    Ehet blijft onrustig, maar Marin word wel steeds vrolijker tussen de voedingen door!!

Losec motilium niets hielp! Werd overal erger van!
    Osteo hielp weinig.

1 tip verander niet te snel van voeding!
    Ik heb het zelf uit wanhoop ook wel gedaan, dat ik dacht dat andere voedingen missch beter waren!
    Maar elke keer had ik weer spijt dat ik het had uitgebrobeerd!
    Want dan waren we weer bij af!

Maar reageert hij wel goed opde nutriton?
    Want daar kon Marin absoluut niet tegen! Dan krijste ze me helemaal alles bij elkaar!

Dat van hazeslaapjes herken ik helemaal! Pff wat een ellende! Dan lag ze eindelijk te slapen en dan binnen 5 min was het weer raak! En zo de heleeee dagen door!

Maar sinds deze voeding is dat in ieder geval veel beter geworden!
    Totdat ik weer eens een andere voeding probeerde!! Pepti met nutriton! Nou toen wist ik weer hoe het WAS!!!

Ik zou de kinderarts vragen als ik jou was om een geschikte voeding voor je kindje!

10. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Oja Marin krijgt nou ong. 7 a8 weken deze voeding!

11. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Volgens mij krijgt mijn zoontje van Nutriton krampen, maar ik weet het niet zeker en als ik het weglaat komt de melk weer omhoog (reflux) en gaat ie daar weer om krijsen. Van de regen in de drup zeg maar.

Ik heb het CB gebeld, en omdat mijn zusje koemelkallergie had hebben ze me Pepti aangeraden. Zal ik dat gewoon proberen? Wel icm met Nutriton dan.

Emfamil is enkel tegen spugen toch?

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Bij mijn dochter ging het al een heel stuk beter op de pepti.
    Kan je ook gewoon de nutriton aan toevoegen.
    Wel de bonnetjes bewaren want als het nou blijkt dat je kindje kma heeft kan je het vergoedt krijgen.

13. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Oke, ik ga pepti halen. Mocht dat niet werken dan kan ik altijd nog Nutramigen kopen en als dat ook niet werkt is het waarschijnlijk geen allergie.

Maar darmkrampen, huilen, helder neusvocht, niezen, obstipatie.. ik begin het bijna zeker te weten.

bedankt voor de snelle reacties! :):):)

Meer reacties zijn natuurlijk ook welkom!

14. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Enfamil AR 1 is idd voor de reflux.
    Marin heeft de verborgen versie.

Ik heb ook een tijdje gedacht dat ze misschien wel kma had.
    Omdat ook zij de symptomen wel wat had.

Maar op de pepti reageerde ze even erg.
    Ik hoop voor jou dta je kleintje er goed op reageerd!

15. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Ons ukkie bleek niet tegen de gewone nutrilon te kunnen en nu geven we Friso hypoallergeen. Sindsdien geen problemen meer! (Hij gaf de nutrilon over en kreeg rode vlekken en exceem). Ik dacht ook aan koemelk of lactose intolerantie, maar ik hoorde van een collega dat hun dochtertje precies zo reageerde als ons zoontje op de nutrilon. Het kan dus echt aan het merk liggen blijkbaar!

16. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

Jan 22, 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Mijn zoontje (9 maanden) heeft ook koemelkeiwit allergie en de 1ste 2,5 maand waren echt een drama. Hij deed niks anders dan huilen, zat onder de uitslag, opstipatie, weinig slapen, reflux, erg overstrekken. Uiteindelijk Losec voor de reflux gekregen en provocatie test gedaan waaruit kwam dat hij kma heeft en sindsdien krijgt hij Friso Allergie Care nu in combi dan met koemelkeiwit vrije vaste voeding. Na zijn 1ste jaar moeten we opnieuw provoceren.

Ik weet zelf pas sinds april dit jaar dat ik Lactose Intolerantie hebt en nu zei de kinderarts en mijn internist dat de kans aanwezig is dat ons zoontje het op latere leeftijd ook ontwikkeld maar dat dit nooit voor zijn 4e of 5e jaar zal zijn omdat alle baby's dan voldoende lactase in hun lichaam hebben. Lactose intolerantie en koemelkeiwit allergie zijn 2 totaal verschillende dingen en hebben niets met elkaar te maken. Bij een LI mis je het enzym Lactase om de Lactose af te kunnen breken.

Als je een vermoeden hebt dat het kma is, zou ik vragen voor een doorverwijzing naar een kinderarts. Mocht de Nutramigen helpen, heb je een verklaring nodig van de kinderarts en wordt de voeding volledig vergoed. Wij krijgen zelfs de voeding thuis bezorgt...hoe ideaal is dat!!! Heel veel succes.

17. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Bedankt voor je reactie. Ik heb pepti gehaald en probeer dat, gisteravond gingen de twee flessen er met gemak in (normaal 60 minuten, nu 20!!) Misschien ook omdat het wat wateriger is. Ik dik het nog wel in met Nutriton vanwege de verborgen reflux (of hij spuugt vanwege de koemelkallergie, dat kan ook). Mocht dit niet helpen dan kan ik nog Nutramigen of Neocate proberen.

Het klopt dat koemelkallergie en Lactose-intolerantie niet hetzelfde zijn. Ik opende dit topic omdat ik Lactose-intolerantie vermoedde. De artsen zeiden namelijk: "hij heeft geen eczeem dus geen koemelkallergie", maar ik ben er inmiddels achter dat eczeem helemaal niet een symptoom hoeft te zijn waardoor ik bij mijn tweede bericht ben gaan geloven in koemelkallergie. Lactose-intolerantie komt heel weinig voor bij baby's, maar het kan wel!! Niet zomaar wegwuiven hoor! ;)

Ik heb het niet meer zo op de kinderartsen hier in Leeuwarden.. ;)

18. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Het leek op zich wel goed te gaan.. maar dat kan ik natuurlijk ook pas over een week zeggen.

Nu heeft mijn zoontje vanochtend vaccinaties gehad en het is net of we 6 weken terug in de tijd gaan. Krijsen tijdens de voeding, krampen, harde winden laten, constant moeten boeren, honger hebben maar niet willen drinken, overstrekken, krijsen bij iedere zuig.. pffff. Komt dit nou door de vaccinatie:(

19. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb zelf vanaf mijn geboorte lactose-intolerantie en als ik zo in mijn groeiboek kijk (wat mijn moeder destijds had opgeschreven) dan kloppen de symptomen niet hoor.

20. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Het onderwerp moet eigenlijk aangepast worden in "Koemelkallergie". Ik zal even een mod vragen.

Share This Page