wat goed dat t beter gaat! dat geeft hoop! ik heb in overleg met ka ook nutrilon pepti gehaald, begin vanavond meteen. Maar zal het verschil dus neit direct vanvond al merken? wij bakeren ook op de ouderwetse manier in, mijn zoontje heeft het ook echt nodig. alleen weet ie zich tegenwoordig nogal eens uit de doeken te wurmen.maar hoop dat de pepti gaat werken. lijkt me zo fijn mijn zoontje eens op shcoot te kunnen houden zonder al dat huilen en die onrust.
oja en nog iets waar ik jullie mening over wil. we doen ook zo veel mogelijk rust en regelmaat en dan dat inbakeren en nu ook op vaste tijden voeden. was beter voor de structuur. nu is owen nog regelmatig in de weer (huilen ed) en valt ie vaak een kwartiertje of een half uurjte voor de voedingstijd in slaap. nu moet ik hem dus elke keer wakker maken voor de fles terwijl hij eigenlijk net slaapt. wat vinden jullie daar nou van? krijgen ze daar echt structuur van? vind t n beetje zielig eigenlijk
Ik zit eens te lezen maar 5 of 6 scheppen nutriton is echt veelste veel. Had het er vandaag nog met mijn ka over. Dat mensen zoveel in die fles doen en of dat wel gezond was. Zij zei ook dat dat veelste veel is. Ik geef zelf 2 scheppen in een fles van 210ml.
dr stsaat op t pak 2-4 scheppen per 100 ml voeding, kheb 4 scheppen gedaan voor 100. maar t zekere voor t onzekere en t staat op t pak dat t mag. t is dr in elk geval neit meer uitgekomen. en t zijn echt maar heel kleine schepjes ja
Je moet hem niet wakker maken hoor als hij net lekker slaapt! Rust en regelmaat houdt in dat je steeds alles op dezelfde manier doet, volgens een vast patroon. Ik geef borstvoeding op verzoek, dus de ene keer komt mijn zoontje om de 4 uur en de andere keer om de 6. Het gaat dus niet om de klok, maar wel om dat vaste patroon: voeden, knuffelen en zingen op schoot, dan nog even alleen spelen in de box en bij de eerste vermoeidheidssignalen naar boven; luier verschonen, inbakeren en weer lekker gaan slapen. De tijd dat hij wakker is is nu wat langer (na de voeding) en doen we het op de buik liggen erbij, maar verder is alles altijd hetzelfde. Je kan dus niet zeggen: ik laat hem wel even slapen in de box of wandelwagen of ik baker een keer niet in, nee; altijd doen, je moet daar echt consequent in zijn!
ja oke en volgens ria blom is op vaste tijden niet goed inderdaad. maar van de kinderarts waar we nu dus lopen vanwege reflux, evt koemelkallergie moeten we op vaste tijden voeden omdat dat structuur zou geven. dan is elke dag tzelfde. maar vind het ook wel wat zielig om hem steeds wakker te moeten maken ja. en alles altijd op dezelfde manier doe ik ook ja en zelfde volgorde. alleen wil de box er hier nog niet in helaas en dus blijft hij echt maar max 45 min op na de fles.
Wat is de reden van dat op vaste tijden voeden dan? Kijk; een baby is de ene keer wakkerder dan een andere keer en verbrandt dan dus meer energie en heeft dus meer honger, er gebeurt sommige periodes ook best veel in dat lijfje en koppie! Ik heb de ene dag ook meer eetlust dan de andere dag en soms eet ik om 7 uur en soms om 9. Bij bv weet je niet eens hoeveel je voedt; hier is er nog steeds geen pijl op te trekken wanneer hij komt en hoelang hij blijft hangen. Hoe oud is je zoontje? Die van mij wou pas met 7 weken in de box en nu nog steeds geen hele uren hoor; 20 minuutjes max! (Hij is nu 3,5 maand). Gewoon kijken naar je kindje. Wakker maken vind ik persoonlijk echt zonde, ze hebben hun slaap hard nodig!
Bij mijn dochter werkt dit heel goed. Vooral omdat ik haar nu op gezette tijden voed, spuugt ze veel en veel minder wat betekent dat ik d'r medicatie al voor een groot gedeelte heb kunnen afbouwen. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat jij je hart volgt. Als je kindje net lekker slaapt zou ik hem lekker laten slapen.
Susan, sommigen zien direct na de 1e fles resultaat, bij anderen pas na een week of 2 weken. Gewoon (...) even volhouden En je kindje gewoon laten slapen hoor, niet wakker maken. Flesvoeding op verzoek is prima, die structuur komt wel als ze wat ouder zijn, maar ik denk gewoon dat het idd beter is om niet elk 1,5 uur te voeden, maar dat deed je volgens mij ook niet. Mijn zoontje drinkt nu om de 3 of 4 of 5 uur, hij geeft het zelf aan. En ik gaf 1 schepje Nutriton. En nu dus Gelilact.
Weet je, het is gewoon het allerbelangrijkst dat je kindje zich wat lekkerder gaat voelen en dat jíj je ook lekkerder gaat voelen, dat geeft al zoveel rust dat je dan verder kunt kijken naar structuur e.d. Stapje voor stapje (maar dat is moeilijk hoor )
Ik heb een heeeeeel ander kind, zo lief en rustig! Drinkt zijn flesjes leeg binnen een half uur. Wow. Geen krampjes meer Geen verstopping meer Geen onrust meer Geen urenlange krijsbuien Geen strijd meer met de voeding Geen spastische bewegingen meer Geen inbakerzak meer nodig En ik heb de melk ook niet meer omhoog zien komen dus ik ga eens kijken of het ook zonder Losec en Gelilact lukt.
wat goed ja, gefeliciteerd! heerlijk he? hier gaat het met de nutrilon ook een stuk beter. behalve zijn huiluurtje, dan slaapt ie ook echt neit. hier blijft de voeding helaas nog wel steeds omhoog komen ik had verwacht dat dat ook minder zou worden. maar wie weet komt dat nog. mijn zoontje lacht nu zelfs, nu kan het genieten beginnen
En hier gaat het weer minder! Na 5 dagen fantastisch op Nutramigen komen de krampjes weer terug, de onverteerde stukjes in de ontlasting, stinkende winden, huilen, stuiptrekkingen. Ben nu ook gestopt met Losec, morgen kinderarts. :x
ehm.. en dit wat het antwoord op wiens vraag? Het is hypoallergene dieetvoeding waarbij de eiwitdeeltjes verknipt zijn zodat het lichaam ze niet meer als zodanig herkent. En Neocate gaat nog een stapje verder en zijn ze al voorverteerd.
waarom ben je met de losec gestopt dan? toch typisch dat t opnieuw begint. misschien toevallig een slechte dag? heel toevallig gaat t met mijn zoontje vandaag ook weer minder. hopen op toeval een slechte dag en afwachten wat de dokter morgen zegt.
het ging zondag bij schoonmoeder al wat slechter.. Dus ik dacht, wat jij ook zegt, ach.. hij wil gewoon liever thuis zijn ofzo. Morgen beter. Maar maandag ging ik werken en 's avonds was ik weg maar mijn man zei dat ie veel gehuild had. Dus dat waren al twee mindere dagen dus dacht ik, O jee.. Maar dan ga ik geen Losec meer geven, dan wil ik dat ze nu eens een meting doen in het ZH want ik heb werkelijk geen idee of die Losec nou echt werkt of dat ik hem een medicijn zit te geven die ie misschien niet eens hoeft. En voor een meting moet je 48 uur Losec-vrij zijn. Gister was ik thuis en de hele onrust was terug, met drinken, slapen, krampjes, stinkende winden.. En die krijgt ie niet van het stoppen met Losec lijkt me . Vanochtend heel onrustig en pijnlijk buikje. Dus ik concludeer dat het met Nutramigen bergafwaarts gaat. Dat schijnt bij ernstige koemelkallergie wel te kunnen, zo'n opleving van een paar dagen en dan weer minder. En morgen eis ik een meting... maar dan moeten ze wel meewerken natuurlijk.
ok dat wist ik niet dat ze dan losec vrij moeten zijn. gebruikt hij ook 10 mg? maar met nutrilon ging t eerst ook pbeter en toen weer minder he? heb jij ook t gevoel dat alles maar tijdelijk werkt? heel irritant is dat. alles gaat een paar dagen goed. maar wat blijft er dan over voor jou neocate? lekker duur! maar alst helpt.hopen dat je morgen dan ook direct een meting krijgt. alles duurt zo lang. baker je ook in? maar ff wat anders die hele stinkende winden komt dat niet van de voeding? mijn zoontje heeft namelijk sinds hij die pepti gebruikt dat ie echt enorm stinkt! daarvoor niet.