koemelk allergie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lintje, Aug 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,727
    3,164
    113
    Female
    jah achteraf lijkt het dan idd zow van je zus,, maar hier niemand die zow heeft gereagerd of nog reageerd,,
    Wacht de test wel af,, volgende week donderdag dus wie weet

Liefsz :)

2. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    tijdens de provocatietest was het helemaal duidelijk!!!! succes!

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

mik> ik heb koelmelk allergie (niet de ergste versie maar wel eentje waar ik niet meer overheen groei) pas bij me 20e zijn ze er achter gekomen. Maarree...deze meid heeft het niet. (nog niet)
    Neem alvast van ortica probiotica in. Zo maak je de darmen van je ongeboren kindje alvast extra strek en jou darmen ook.
    Succes met je dieet. (echt super knap en goed van je!)

4. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    tja tis allemaal gewoon heel moeilijk. reflux, kma. t lijkt allemaal wel wat op mekaar. en t een sluit de ander niet uit. op een gegeven moment weet je geowon echt niet meer waarom je baby huilt. en ik blijf altijd twijfelen, is de reflux nu wel of niet onder controle. alleen zon kma test kan uitsluitsel bieden. maar goed alleen die reflux al vind ik een drama op zich. groene ontlasting heeft mijn zoontje niet. hij drinkt ook goed. mwah zal wel geen kma zijn dan.

5. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier had donique ook verborgen reflux door de kma. dus de een sluit idd de ander niet uit!

ze zouden met een gebruiksaanwijzing moeten komen he?

6. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Ik heb het idee dat de reflux hier ook van de KMA komt, ik zie hem al veel minder vaak smakken na 2,5 week Neocate. Hij kan langer in de box liggen, ligt ook al aardig plat in bed, en sinds twee dagen ligt ie om 19 uur in bed en horen we hem niet meer tot aan de nachtvoeding. En daarna slaapt ie ook door. Wow.. :$ We voelen ons zowaar wat uitgerust.

Maar dan lees ik weer iets over Koliek.. en dan denk ik.. ach ja.. dat zou het ook nog wel eens kunnen zijn geweest.. :D Wat Susan zegt, je blijft twijfelen.. bah..:)

7. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Misschien wat tips uitwisselen over reflux/KMA? Of dingen neerzetten hoe je doet..

Mijn zoontje komt vooral 's avonds moeilijk in slaap, en juist dan ben ik moe natuurlijk. Dus leg ik hem in bed, op zijn buik, speentje (als ie wil) knuffel/doekje tegen zijn gezicht, handdoek onder het matras. En de stofzuiger aan.. slaapt ie na 10 min. :D

Overdag oefen ik met in slaap vallen door hem even te laten huilen, na paar minuten over rugje te wrijven, speentje weer ploppen.. tot ie slaapt. Het komt vast vanzelf wel.

In de box ligt hij tegen het voedingskussen aan.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lastig allemaal he? Thirza had hier met ons tweede CB-bezoek een voorkeurshouding en lichte afplatting en toen ben ik dus met haar naar een osteopaat gegaan, omdat ze verder alle symptomen van kiss-syndroom vertoonde. Ook opspugen dus... echt enorm :(
    Dat was na 4 behandelingen bij de osteopaat toen over en toen ging ze ook gewoon lekker slapen. In de loop van de maanden is dat langzaam weer minder geworden en we zijn nu dus weer op het punt dat ze vrijwel niet zelfstandig in slaap komt. Dodelijk vermoeiend, voor haarzelf, maar ook voor ons :( Vooral voor mij dan, omdat ik nog BV geef en er dus 's nachts ook altijd uitga voor Thirza.
    Achteraf denk ik echt van: toen heeft ze ook al KMA gehad, want ze had ook al last van eczeem, (toen alleen niet herkend als zodanig, ook niet door het CB :().
    Bij een volgende ga ik gewoon vroeg een allergietest doen bij een bioresonantietherapeut, gewoon even zeker weten ;)

@Pinguin: heb ik ook al aan zitten denken, maar om nou alles tegelijk in te zetten... :( Voor nu houd ik het even bij een dieet en de behandeling bij de homeopaat. Als dat niet voldoende aanslaat, gaan we nog eens terug naar de osteopaat. Stom trouwens, terugdenkend: ze is daar toen ook behandeld voor haar onrustige darmpjes. Had toch een signaal moeten zijn dat ze niet helemaal lekker ging qua eten/drinken. Nouja, weten we dan weer voor bij de volgende. Toch zielig, die oudste kindjes waar alles nieuw bij is en je zo lang loopt te kwakkelen.
    Met de eczeem kon ik een maand geleden helemaal niks bedenken van welk voedsel dat zou moeten komen, maar als ik nu terugkijk, denk ik echt van: Stom, stom, stom, dat is dus op buik en rug op komen zetten kort nadat we met yoghurt na het eten begonnen waren...
    Thirza heeft hier dus al die tijd door de BV heen wel last gehad van de koemelk, maar pas toen ze het zelf direct binnenkreeg, werd het zo heftig dat we aan het zoeken gingen :( Soms wilde ik dat ik de tijd terug kon draaien....

9. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Up

Het gaat hier fantastisch!! :):):) Hij lacht, schatert, speelt, maakt geluidjes, vrolijk ventje :D
    Slaapt nog niet door maar het is allemaal prima te doen zo :)

me=happy!! Eindelijk genieten! :)

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,727
    3,164
    113
    Female
    HEERLIJK NIEUWS!! nu kun je lekker gaan genieten!!

Liefsz :):D

11. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    :( Hebben ze vorige week waarschijnlijk de voeding verwisseld want aaaaahhhhh, alle symptomen zijn weer terug, en gister ging het pas beter. En ik vermoed dit omdat mijn zoontje ook de kleding van een ander jongetje aan had, en dat jongetje mijn zoontjes kleding en er ook kleding van dat jongetje in mijn zoontjes tas zat. :$

Dus ik denk dat ie nu weer aan het ontgiften is ofzo, want pppfff. krampen, obstipatie, groene ontlasting, stukjes er in, huilerig, onrustig, :x.. leuke nachten.. zucht.

12. raspberry

@Lintje: pff, frustrerend! Maar wel fijn om te weten dat de goede voeding dus goed doet!

Hier lijkt het ook langzaam op te knappen nu! Eczeem trekt weg. Nachten nog niet echt rustiger, maar we zijn op advies van de dietist even helemaal terug gegaan naar volledig BV (jaja, bij 9,5 mnd). Inmiddels al wel weer een groentehap en een fruithap erbij (appel en sperciebonen), en vanavond is ze voor het eerst niet na anderhalf uur alweer wakker geworden, dus hopelijk een goed teken voor de rest van de nacht :)

13. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Dat zou heerlijk zijn! Ik ga hier de fles wat later geven straks. Kijken of ie het dan wat langer volhoudt of dat ie standaard rond 4 uur komt (maar dan heb ik hem vaak ook al even getroost rond 12 of 2 uur).

Morgen weer naar de kinderarts. Heb ook een afspraak gemaakt met een bioresonantietherapeute voor vrijdag.

14. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Het is nog steeds niet weg, het zou toch moeten beteren zo langzamerhand. Ik ga morgen nog eens langs een chiropractor, ik denk dat ie dan misschien toch niet allergisch is... AHHHAAAAAAHHHHH :(

15. raspberry

Tja, KMA en kiss lijken nogal op elkaar he? En ze kunnen ook tegelijk komen... wat hier dus achteraf wel het geval is geweest :(
    Maar goed, kan nooit kwaad, even langs een chiropractor of osteopaat. Die laatste behandelt trouwens ook de organen, (dus ook de darmen), dus misschien is dat nog een beter idee?

16. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Ben ik al geweest, behandeling heeft niets opgeleverd.
    Ik maakte net even een lijstje, mijn zoontje heeft de volgende personen gezien:
    - 2 cb-verpleegkundigen
    - cb-arts
    -2 huisartsen
    -2 kinderartsen
    - arts-assistent
    - huisarts in opleiding
    - 2 manueel therapeuten
    - osteopaat
    - 2 kinderfysiotherapeuten

En slechts één therapeut (een manueel) vond een blokkade waar hij 5x voor is behandeld. Kiss dus. De blokkade zou helemaal weg zijn. Verder krijg ik op eigen verzoek Losec en Neocate, er is nooit bevestigd dat mijn zoontje reflux of kma heeft.

17. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    he, en t ging zo goed! dus neocate helpt ook niet? kan je neit een provactie test krijgen? wij krijgen em maandag

18. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,727
    3,164
    113
    Female
    Jah misschien inderdaad even laten testen dat weet je zeker of het wel of niet kma is,,
    Liam heeft morgen vroeg de test dus ben benieuwd,,

Liefsz :)

19. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Eerst morgen Chiropractor, kijken of er nog wat dwars zit. Vrijdag bioresonantie, dinsdag dietist.. Even kijken wat er dan uit gaat komen allemaal. Ik ben zooooo moe en misselijk en hoofdpijn. bleh..

20. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Het ging afgelopen nacht weer beter, dus vermoed ik dat ze toch de verkeerde voeding hebben gegeven vorige week.

Maar mijn zoontje is net bij de chiropractor geweest en hij heeft nog steeds een blokkade in zijn nek en ook in zijn bekken! Vind het wel heel verdrietig allemaal. :( De chirpractor zei dat het best eens zou kunnen zijn dat er geen allergie is, ons zoontje is een beetje compleet vast..Volgende week weer.

Share This Page