LIAM HEEFT GEEN KMA!! yeey super blij hier!!! hij reageerde helemaal niet op de andere melk,, integendeel hij vond het zelfs lekker! dus hahah nu ligt meneer uitgeteld in bed te slapen dus helemaal opgelucht hier Nu elke dag een fles vervangen door normale melk van friso,, standaard 1 nog,, en dan volgende week naar standaard 2,, Liefsz
Yeah!!!! Wat een goed nieuws!!! Maar hoef je het dan niet een week aan te kijken? Reacties kunnen toch ook pas na 1 dag ontstaan of niet? Ik hoop dat ik ook die kant op ga en dat de Chiropractor ons van alle ellende af helpt. Hoop dan ook dat de bioresonantietherapeut zegt morgen dat ie geen allergien heeft.
hallo, ik val even in in jullie gesprek, maar ik wil even iets tegen Lintje zeggen: allereerst, wat ontzettend rot allemaal. Ik snap je verdriet helemaal, het is ook zooooo zwaar! Je zoekt je rot naar een oplossing en je gaat een ministapje vooruit en knal, een grote stap achteruit... Zeer herkenbaar allemaal. Wij zaten met onze Sam uiteindelijk ook op Neocate en dat hielp niet! toen zei onze kinderarts: dan is het geen kma, want dan zou Neocate echt moeten helpen. Waarom niet terug naar de gewone nutrilon? Wij hebben eerst geweigerd want we vonden het doodeng. We wisten nog goed hoe Sam zich gek krijste bij elk flesje in het begin. Maar goed, we wilden het toch zeker weten, dus op hoop van zegen maar. Hij was inmiddels al iets ouder. (overigens zei de bioresonantiearts ook dat hij kma had). Na de eerste 25 ml zaten we bovenop hem, gespannen... wachtend op de eerste signalen... niks. Hij keek ons gewoon lachend aan. Tweede dag verdubbeld, derde dag weer... geen reactie. We stonden verbaasd, maar na 2 weken wisten we het absoluut zeker: Sam heeft geen kma! Helemaal geweldig! En wat dus heel fijn was: door de nutrilon kon hij eindelijk weer poepen (hypoallergene voeding werkt enorm verstoppend) en het luchtte hem zichtbaar op. En langzaam verdween het gekronkel, het huilen, het moeilijk poepen, het krijsen bij elk windje... En nu heeft ons kind eindelijk een rustig lijfje! Blijkbaar had Sam extreem gevoelige darmen in het begin. De ellende heeft bij elkaar 5 maanden geduurd en sinds een maand gaat het beter. Kortom, wat ik wil zeggen, als Neocate echt niet helpt is het echt de moeite waard om de provocatietest te proberen. Ik heb niet alles gelezen dus sorry als ik de plank missla. Ik wens jou en ook alle andere mama´s veel sterkte, het is echt ontzettend zwaar maar houd moed! (2 maanden geleden jankte ik nog dagelijks van de vermoeidheid, nu is de rust teruggekeerd en genieten we eindelijk optimaal) liefs Amber
Ja ik meot het natuurlijk wel even in de gaten houden maar de eerste 45 min zijn het belangrijkste omdat ze dan echt kunnen zien hoe hij reageerd op de normale melk en dat was in dit geval super :d Ik hoop voor jullie dat jullie morgen goed nieuws krijgen het oowk daar beter gaat ( blijf wel meej lezen, ben wel nieuwschierg hoe dat afloopt ) Liefsz
Amber ik ben heel blij met je verhaal, ik vraag me soms af wat ik allemaal verkeerd doe. Ik hoop echt dat het geen allergie is, dat we gewoon nutrilon kunnen geven, waarschijnlijk gaat ie dan ook doorslapen denk ik. De neocate leek wel te helpen voor twee weken, hadden jullie dat ook? En kan dat toeval zijn geweest? Humbly ik ben echt heel blij voor jullie!!
Hebben jullie kindjes geen eczeem dan? Hier trekt de eczeem nu helemaal weg nu alle melk, ei en soja uit ons dieet is, dus ik denk dat het hier wel zeker kma is...
Ja Lintje, dat hadden wij ook. Grootste vooruitgang toen was het feit dat hij eindelijk meer dan 140 cc opkon, zonder gek te worden. Hij kreeg daarvoor nutramigen en kon nauwelijks 140 op en met de Neocate kon hij meteen 180/6 per keer op. Wij blij, maar hij bleef klachten houden. Uiteindelijk waren we blij met de kleinste dingen maar realiseerden we ons ook dat het echt niet normaal was zoals hij zich voelde. Continue last hebben, en dat 5 maanden lang, is echt vreselijk zwaar voor zo´n kleintje. Ik was trouwens wel verbaasd want de bio-arts zei dat we absoluut niet aan koemelk moesten beginnen! Bizar he. En toen we zeiden dat het beter ging zei hij opeens: ja, soms zie je dat ze er overheen groeien. Ik verloor toen wel mijn vertrouwen in hem. Overigens zou het wel zo kunnen zijn dat Sam wel kma had maar later niet meer. we zullen het nooit weten. Op dit moment doet hij het goed. Nog niet helemaal zoals het zou moeten (flesjes kunnen nog erg lastig zijn..) maar wel enorm verbeterd. Rozemarijke, Sam heeft geen overduidelijke eczeem maar wel snel uitslag in zijn gezicht en ik heb vaak het gevoel dat hij jeuk in zijn gezicht heeft. Hij heeft ook van die droge rode plekken op zijn lijfje, maar niet in de holtes (knie, arm), dus niet op de typische eczeemplekken groet Amber
Hmm, Thirza heeft behalve in de plooien dus ook van die droge plekken gehad op haar buik en rug. Wat ik er op internet van vond, is dat ook wel vrij normaal, maar natuurlijk wel een beetje apart dat het daar dan wel zat en niet in de plooitjes... Bij KMA is het overigens idd zo dat 60-70% eroverheen groeit voor het 4e levensjaar. De een wat sneller dan de ander...
Ons zoontje heeft wel hele droge plekken in het gezicht, af en toe is het rood, maar dat trekt snel weer bij. Dus bij jou ging het met Neocate ook ineens beter, ja hier ook. Ik heb een paar dagen gedacht dat ik een normaal kind had.. en toen begon de onrust weer. Ik snap er niets van. Tijd zal het leren.
Humbly, ben wel benieuwd of Liam ook roodomrande oogjes heeft en veel moet niezen en kuchen... verkoudheidsverschijnselen zeg maar. Heb gisteravond Nutrilon gegeven en hij sliep tot 5 uur. Ben benieuwd of ie weer kramp krijgt
Net nog maar een flesje Nutrilon gegeven.. hij krijst!!! OMG, wat heb ik gedaan? Toeval? aaahhh... als ie nou groene ontlasting krijgt weet ik het zeker.
wat sneu voor je lintje. steeds weer ie teleurstelling... ik begin ook steeds meer te dneken dat owen geen kma heeft. we hebben maandag de eerste test in het ziekenhuis ben heel benieuwd. hier helemaal geen ecxeem, soms wel wat uitslag wat ook snel weer weg trekt maar echt eczeem niet.
Lintje heb je een heel flesje Nutrilon gegeven? En vanochtend weer? En hoelang zit hij aan de neocate? Het kan zijn dat hij erg gevoelige darmen heeft, maar dan moet je niet ineens zomaar een heel flesje vervangen voor nutrilon. Probeer eens contact te zoeken met een diëtiste en anders de kinderarts voor een goede provocatietest. Hier is mij altijd verteld dat met provocatie je eerst 10 cc gewoon toevoegd aan de fles en dit langzaam gaat opbouwen. Ineens 2 voedingen binnen 24 uur veranderen kan natuurlijk dit effect an heftige buikkrampen geven.
Twee halve flessen heeft ie gehad. Gisteravond en vanochtend, tussendoor zat nog een fles Neocate. Vanmorgen dus krijsen en rode vlekken in het gezicht, niet op buikje willen liggen. Bioresonantie geweest; voedselallergie voor bewerkte melk, gluten en nog een zoetstof. Complicaties in dikke darm, dunne darm en twaalfvingerige darm. Verstoord evenwicht en weetikutverder. Neocate was goed, Omneo was fout, Losec was fout, knuffel was goed, speentje was fout, gelilact was goed. Het was me duidelijk toen ie bij de biotherapeut weer groene ontlasting had met slijm en zwarte brokken. Dat is niet enkel gevoelige darmen toch??
Ach Lintje, wat rot... je had natuurlijk je hoop gevestigd op de Nutrilon in de hoop dat hij toch geen kma heeft. Ik had het zo voor jullie gehoopt. Overigens zijn wij wel gaan provoceren in overleg met de ka (en de dietiste) en we begonnen inderdaad de eerste dag met 25 ml. Tweede dag 50 ml. Heel langzaam dus. En de groene poep hield hij nog wel een tijdje dus dat zegt niet alles, het duurde nog lang voordat hij ´gewone mosterdpoep´ kreeg. Sterker nog, eerst kreeg hij slijmerige poep, alsof hij bijna diarree kreeg. Denk dat elke verandering van voeding een tijd (zo´n 2 weken) nodig heeft voor de overgang. Dan pas zie je het effect, want ook bij Sam zag ik pas na 2 weken hoe zijn ´huidige ontlasting´ er echt uitzag. Balen joh... Veel sterkte in ieder geval. Amber
Maar het was sinds zaterdag weer geel en gister dus ineens weer groen, tja.. en krampen, hij kan nog steeds niet op zijn buik liggen en dat is erg lastig omdat ie op zijn rug niet slaapt. Heel onrustig, hij houdt ons de hele dag bezig, de vlekken in zijn gezicht zijn verdwenen nu. Ik verwacht dat we volgende week weer een fijn kereltje hebben.
Lintje, hier was het precies hetzelfde, eerst toch even gele poep, toen weer groen, zeer afwisselend, en nu voornamelijk geel maar heel soms nog wat groen (en oranje, maar dat is van de worteltjes..). Wat vervelend dat hij niet op zijn rug slaapt en nu ook niet op zijn buik kan slapen. Ook dat hebben we hier gehad. Sam heeft nog nooit op zijn rug geslapen (behalve als hij indommelt in de kinderwagen maar dat ´wiegt´ continue). Een tijdje geleden ging Sam onmiddellijk kronkelen zodra we hem op zijn buik legden, ik werd er zelf ook wanhopig van en dacht dat het nooit zou stoppen. Toch zal het beter worden, geloof me. Hier heeft het zeker 5 maanden geduurd. Geef de moed niet op! liefs Amber
Dankje Amber, Het lijkt steeds beter te gaan. De kinderdietiste kon nog niets voor ons doen, zoontje reageert op alles heel gevoelig en verdraagt nog geen rijstebloem.. dus hapjes wachten we mee, ook al is hij daar gezien zijn ontwikkeling wel aan toe. Ik moet zeggen dat ik in die Chiropractor wel geloof, zoontje speelt ineens met zijn voetjes en stopt zijn vingers in zijn mond. Hij bleek ook nog een blokkade te hebben tussen zijn schouderbladen. Ik hoop dat het dan toch bij KISS blijft, maar de tijd zal het leren, als het zo doorgaat gaat het in ieder geval goed, ook al heeft ie een allergie en reflux, hij is een stuk relaxter en vrolijker. Krijg net van de oppas bericht dat hij 2 uren heeft geslapen.. Nou, dat is fantastisch!