Dat weet ik nog met Thirza idd: die sliep niet langer dan 20 minuten overdag op een gegeven moment en toen waren we bij de osteopaat geweest, en 3 dagen later ging ze ineens 2,5 uur achter elkaar liggen slapen!!! Haha, ik steeds door het raampje boven haar deur kijken of ze nog wel leefde... ('t is ook nooit goed he? ). Maar hoorde laatst van iemand dat KMA dus ook veel te maken zou hebben met klemzittende werveltjes. Wil daar zelf onze ostepaat nog eens even over bellen, want als dat zo is, dan ga ik subiet nog een keer! Maar hier dus ook een kindje met KISS en KMA... en dat schijnt toch wel vaak in combinatie voor te komen...
de chiropractor zei dat hij heel vaak zag dat kindjes na de chiropractiebehandelingen niet meer een dieetvoeding nodig bleken te hebben omdat het spugen en de krampjes weg waren door de behandelingen en daarmee ook de KMA-symptomen.. want een echte KMA is er dus dan in dat geval niet. Maar ik zie nu na 3 behandelingen niet dat de symptomen minder zijn. Misschien moet ik nog even geduld hebben
Gaat op en af. Sommige nachten fantastisch, andere nachten nog krampjes (vaak wanneer hij die dag niet heeft ontlast) en 8 keer wakker. Toch al veel beter dan voor de Neocate.. en sinds de chirpractor, rollen, draaien, bewegen, met voetjes spelen, Het gaat al beter dus.. we zijn er bijna.. denk ik
Update.. Lactulose werkt averechts lijkt het wel en nu las ik dat je dat niet mag gebruiken bij een lactose-intolerantie.. zou het dan toch? Ik zal eens overleggen met de kinderarts. Maar het gaat overdag hier heel goed. Alleen de nachten zijn ontzettend rot.
mmhh...ik ben met mijn zoontje bij een bioresonatie-therapeut geweest. die zag dat hij reageerde op suiker/melksuiker en op melk...handige combi! Ik heb hier tot heden nog niets mee gedaan, omdat ze ook de Omneo doorteste, en ze zag dat mijn zoontje eigenlijk wel redelijk goed reageerde op de Omneo...Dat had ze zefl ook niet verwacht. Dus het hele verhaal dat hij daar op reageert heb ik even naast me neerlegd... Mijn zoontje krijgt Omneo en Nutriton en perst op zijn ontlasting, maar als ik hem daarna iets help met een thermometer, dan lukt het hem aardig....een sliertje (3cm hooguit) en het is net klei.. op advies van de huisarts gaan we straks naar de apotheek om Lactulose te halen. Ik heb hem gezegd of dat een connectie heeft met Lactose, maar dat was niet zo zei hij. Ik zal het nog navragen bij de apotheek....
Bij mij heeft ze ook de Omneo getest en die was niet goed. Losec was ook niet goed.. maar zonder is ie zo onrustig. En bij mijn zoontje kwam er niets uit mbt koemelk maar wel met "blikjes melk"
In de bijsluiter staat toch echt dat er max 60 gram lactose per ml in zit, en dat je bij lactasedeficientie moet oppassen.
lintje, er moet nog iets zijn waar door je zoon 16 keer op n nacht wakker is. wat n hel! hier vannacht ook weer feest. bah, wou dat ze 2 waren haha. de reflux is wel onder controle?
Ja ik denk het wel want ik zie hem niet meer zo slikken als eerst. En overdag gaat het ook prima, hoor hem niet huilen en in de wandelwagen valt ie plat op zijn rug in slaap. Hij "spuugt" zelfs als een normale baby dus dat slikt ie ook niet meer in. Dus volgens mij gaat het met Losec en indikken heel goed. Ik snap het ook niet, maar tja, vorige week nog lactulose gegeven en hij reageerde zo vreemd (ook door niet te gaan ontlasten).. maaarrrr zonet had ie een beetje gele ontlasting ipv groen.. Dus misschien had ie al die tijd gewoon nog echt last van zijn darmen en wordt dat nu anders.. Hij slaapt in ieder geval al bijna een uur en dat is ook een vooruitgang.
Maar wat je zegt.. dit is om zoooo moe van te worden. Jakkes.. en maar puzzelen, al bijna 5 maanden lang. Kunt gewoon niet genieten van de babytijd. Was ie maar 2 inderdaad Al maken sommige momenten heeeel wat goed
He meiden, ff een tip, want ben hier vorige week met Thirza naar de osteopaat nog eens geweest vanwege extreme darmkrampjes weer, (blijkbaar hebben die weer de ruimte om moeilijk te doen, nu ze op dieet is). Maar 1 behandeling van een half uurtje gehad en madam ging de volgende dag ineens weer 2 keer per dag slapen en 's nachts van 3-5 voedingen naar 1! Ging ineens slapen van 7-10, 10-2 en 2-8!!!! Inmiddels is de rust weer verstoord, maar er zitten 4 kiezen en 2 tandjes aan te komen, en desondanks meldde ze zich de afgelopen nachten maar 2 keer... Best rustig dus, vergeleken met de nachten een week eerder en zeker met de tandendrama's die we hier eerder gehad hebben! D'r buikje is weer helemaal rustig iig!
pffff... overdag gaat het prima.. maar de nachten.. oef... wat een krampjes en harde stinkwinden.. aaahhhhh... Nou, maar eens olie proberen..
snap je dan niet he waarom de nachten zon drama zijn en overdag het goed gaat. hoe laat krijgt hij zijn laatste fles? als je twijfelt kun je altijd iom je ka proberen of 2 keer daags losec wat beter helpt. je kan dan altijd weer stoppen als t niets uithaalt. hier gaat het al 2 nachten weer goed. hij slaapt van 21.30-9.00 door. ik snap er onderhand niets meer van. heeft hij last van verstopping?
Ik denk van niet, hij poept wel dagelijks, soms 2 keer per dag, soms een dagje niet.. maar dan de volgende ochtend wel. Ik ga morgen eens een probiotica halen.
Oh, en overdag is ie best relaxed.. maar zoals vandaag, 3 x een half uurtje slapen.. dat klopt ook niet toch? over 12 uren..
Ging vannacht hartstikke goed.. (helaas deed mijn dochter niet mee :x ) en waarom? Omdat ie de Losec had uitgespuugd gisteravond? Of omdat ie de hele middag niet geslapen had?
heb je nu 2 keer losec gegeven dan? was vannacht weer mis hiero. onze oudste is flink ziek dus ze hebben mekaar lekker de hele nacht wakker gehouden. ze doen t tegenwoordig om en om. leuk he 2 kleintjes.