Hoi allemaal, Mijn dochtertje is nu 5 weken oud (let niet op de banner haha) en ze heeft nu 2 weken ongeveer last van krampjes. Op het begin waren ze de hele dag aanwezig en nu 1 tot 2 keer per dag een half uur tot een uur. Mijn oudste heeft ze ook gehad maar het duurde volgens mij niet zo lang. Mijn jongste huilt soms zo hard dat ik me een beetje zorgen maak en me afvraag of dat wel zo hoort. Ze laat ook windjes die heel sterk ruiken. Is dit normaal?
Krampjes kunnen er gewoon bijhorend dat was hier ook erg extreem. Lekker dragen met de buik op je arm, een fles waarbij ze minder lucht zuigen bijvoorbeeld dr brown en ik had nog cinnababy druppels van vsm.
Wat werkt, is bij elke baby verschillend. Wij hebben van alles geprobeerd toen ZL dit had met vier weken; dr. Brown fles, warme doekjes op de buik, met zijn buik op onze armen dragen, infacol etc. Dit hielp niets. Uiteindelijk heeft drie behandelingen van de osteopaat het wonder verricht. Geen krampjes meer (na de eerste behandeling al) en hij kon zijn boertjes kwijt (dit kon hij vanaf zijn geboorte erg moeilijk.) Infacol, rooibosthee door de voeding (ook nog gedaan) e.d is nooit bewezen dat het echt werkt. Bij het ene kindje werkt het wel en het andere niet. Als je het mij vraagt: osteopathie (ze heeft mij ook van rugpijn afgeholpen), maar echt objectief ben ik natuurlijk niet
Bij de jongste hielp probiotica.. Infacol en cinababy hielpen hier niks. Ze had er vooral savonds en snachts veel last van. Na een week ofzo werd het al een stuk minder
Hier warme kruiken en doeken. We hadden zo'n knuffeltje wat in de magnetron kon. Vond ie heerlijk op zn buik! Middeltjes hebben bij ons helaas nooit geholpen. Vooral veel fietsen met de beentjes en rondlopen
Verschilt idd heel erg per kindje wat werkt. Hier werkte cinababy heel goed. Met buik op de arm leggen werkte hier echt niet. Wel de beentjes kruiselings omhoog duwen, tegen zijn buikje zeg maar. Goede fles doet ook wonderen. Dr. brown deed het hier goed en bij mijn oudsten vroeger ook avent. Verder niet de voeding schudden maar roeren, zodat er geen luchtbellen ontstaan.
Hier van difrax over gestapt naar dr Brown en van standaard naar HA voeding ( weet niet of je bv of fv geeft ) wereld van verschil. Ook liet ik hem tussendoor boeren. Een kip kep warmer was hier ook top, even opwarmen in de magnetron en daarna op buikje. Succes!
Hoe hard is jullie kraanwater? Onze baby deed t de eerste weken perfect op mineraalwater. De kleine diva haha.
Wij gebruikten VSM Kindicol, de KipKep en zijn ook een paar keer naar de osteopaat geweest (wegens KISS).
Als je de fles geeft kan de manier van bereiden en geven het verschil zijn. Lucht in de fles=lucht in de maag=meer krampen. Een goede voedhouding is je kindje zo rechtop mogelijk en de fles zo horizontaal mogelijk zonder lucht in de speen. Bereiden; 1/3 tot 1/2 (van de totale water) heet water, net van de kook af. Dan poeder erbij en rustig roeren. Restant koud water toevoegen en nogmaals rustig roeren. De drinktijd hoort altijd minimaal 15 minuten, maar liever 20 minuten, te duren. Te snel drinken geeft ook krampen. Vaak helpt de dr browns fles en deze fles, in zowel brede als smalle variant, hebben een prematuurspeen wat nog rustiger drinken bevordert. Goed laten boeren helpt vaak ook. Enige krampjes horen er helaas vaak ook bij, maar bovenstaande vermindert ze vaak wel. Cinababy, infacol etc hebben 1 gezamelijke werking; lucht binden. Deze middeltjes zijn overbodig als je bovenstaande opvolgt bij flesvoeding. Bij bv heb je ook meerdere manieren om lucht te voorkomen. Daarnaast kunnen deze middeltjes ook klachten, voornamelijk reflux klachten, veroorzaken. (Lucht) voorkomen is beter dan genezen. En verder kan een warm bad, een warme kruik, fietsen met de beentjes, op de buik op je arm dragen etc verlichting geven.
Bedankt! Die kipkep klinkt veelbelovend. Mijn dochtertje doet soms een uur over haar fles en alsnog heeft ze krampjes. Andere flessen gaan haar te snel. Overigens merk ik nu wel een vermindering in krampjes, dus ik hoop dat ze er snel vanaf is