Gevallen en wondje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ster88, 21 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Toen ik thuiskwam van mijn werk was net ervoor mijn dochtertje (anderhalf) bij mijn man met haar voorhoofd tegen de rand van de tafel gevallen. Nu zit er een klein sneetje in haar voorhoofd denk van een cm breed. Ze was verder heel erg vrolijk en huilde meteen na de val. Het was al snel bedtijd. Het wondje was redelijk gestopt met bloeden ( was nog wel een tijdje vochtig) ik kon alleen lastig beoordelen hoe diep het was. Het was al snel bedtijd en we hebben haar op bed gelegd. Alleen nu twijfel ik wel een beetje, ben erg bang voor een littekentje aangezien het op haar voorhoofd zit. Hadden we het misschien toch moeten laten plakken of is dat alleen voor grotere wondjes? Kan ik er misschien iets op smeren om de genezing te bevorderen? Alvast bedankt!

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O wat sneu :(
    Lastig om zo te beoordelen of het geplakt had moeten worden

Heb je zwaluwstaartjes in huis? Die kan je eroverheen plakken zodat de randen niet gaan wijken. Smeren zou ik niet doen.

3. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ik zou persoonlijk nu geen zwaluw staartjes meer gebruiken. Wondje is open geweest voor een bepaalde tijd en moet dan open genezen. Anders sluit je een bacterie in. Je kan er nu helaas niks meer aan doen behalve schoon en droog houden. Bij twijfel kan je even een foto plaatsen, dan kijk ik even voor je!

4. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben net nog even wezen kijken en het wondje was nog een beetje vochtig maar bloedde niet meer. Ik heb er op dit moment geen pleister oid opgedaan. Ik hoop dat het meevalt. Normaal gesproken zou ik me niet zo zorgen maken maar het zit echt midden op haar voorhoofd :(
    Als het straks helemaal dicht is zou een littekencreme dan misschien helpen?

5. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik verbaas me altijd over hoe goed een kinder huid heelt. Ik zou het even afwachten, waarschijnlijk trekt het weer helemaal weg.

6. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Er is van tevoren helaas niet te bepalen wat en geen litteken gaat worden! Je hebt dik kans dat het mooi wegtrekt. En anders kan je altijd smeren, baat het niet dan schaadt het niet!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan helpen om iets van calendulan te smeren.. Mijn jongste was er alleen allergisch voor (flink rode vlekken).
    Maar dat mag je pas gebruiken als het echt dicht zit..

8. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Nou als de wondranden niet wijken plakken of hechten ze uberhaupt niet. Een wondje van een cm kan haast nie wijken dus geen zorgen. Geneest vanzelf en over een paar weken zie je er niets meer van.

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zolang de randjes netjes tegen elkaar aanliggen is er niets aan de hand. zeker bij die kleintjes heelt het vaak ook heel goed. maar zoals gezegd is dat lastig om hier zo te beoordelen en te voorspellen hoe het zal worden.

10. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Dankjewel! Tja de randjes weken wel iets.. kon ze een beetje tegen elkaar drukken... maar omdat het dus niet mega groot was twijfelde ik inderdaad. Ik dacht als ik hiervoor ga bellen zullen ze ook wel denken :) Er zit nu een flinke korst op. Hopelijk trekt het inderdaad mooi bij!

Deel Deze Pagina