Hoi dames! Ik wilde even iets vragen, en hoop dat jullie het weten. Mag je zomaar extra water in het flesje doen? Dus 4 schepjes en niet 120ml water maar 140ml water? Ik hoorde namelijk van mijn schoonmoeder dat ze dit al een paar keer gedaan heeft. Dit zodat onze 'melk-verslaafde' kindjes toch meer melk hebben, maar dus niet extra voeding. Ben ik een beetje duidelijk? Of snappen jullie me niet? Zeg het dan maar dan ga ik proberen wat duidelijker te zijn. Alvast bedankt in ieder geval! Liefs, Hanneke!
er wordt toch aangeraden om de hoeveelheid water en poeder te gebruiken en aan te houden dit omdat de voedingsbestanddelen daarop afgestemd zijn. als dit nu eens een één enkele keer gebeurdt kan dat natuurlijk geen kwaad hé maar zou er zeker geen gewoonte van maken. als blijkt dat je kindje met deze hoeveelheid niet toekomt kan je hem beter 30cc meer geven, je kleintje gaat daar zeker niet te dik van worden. een kind kan nl perfect aangeven of die meer voeding nodig heeft en zal zich niet overeten hoor
denk wel dat ik je snap! volgens mij kan het geen kwaad hoor. ik doe het ook soms zodat hij nog wat extra vocht binnenkrijgt. Het maakt hem niks uit, zolang hij maar zijn melk krijgt, hij vindt het nog steeds heerlijk.
Ik deed dat in de zomer altijd bij mijn dochters! Volgens het CB was dit toen juist goed! En vooral als ze wat moeite hadden met poepen...kon totaal geen kwaad.
extra vocht kan nooit geen kwaad hoor, als flesje gewoon leeg gaat krijgt het gewoon de voeding binnen hoor!
Ow oke, het kan dus geen kwaad eigenlijk. Maar aangezien ik het niet weet vroeg ik het hier, en anders hadden ze gewoon wat water apart gekregen naast de voeding, nu krijgen ze het door de voeding en denken ze dat ze meer melk hebben gekregen ! Bedankt! @Randi, dat overeten, tja daar ben ik wel bang voor aangezien ze 2 maanden geleden ieder met gemak 1 liter kv op dronken. zie ook dit topic Hoeveel kv mogen kindjes van 8 maanden? . Tegenwoordig is die hoeveelheid een stuk minder hoor. Maar nog altijd hebben ze de neiging te drinken wat ze aangeboden word! Maar ook jij bedankt voor je antwoord. Het is natuurlijk niet voor niks 30cc en 1schepje.
Ik heb begrepen dat het voor in de zomer met hele warme dagen zelfs aangeraden wordt om wat extra water door de melk te doen. Andersom mag dan weer niet, dus geen extra schepjes zonder extra water.
bolbuikje je moet je echt geen zorgen maken hoor want een kind dat geen honger heeft ga gewoon niet meer eten en ja vroeger zeiden ze wel van de 1 liter vorm maar daar zijn ze ondertussen ook al achter dat dit niet meer zo hoeft te zijn ( zelfs het cb ) de melk gaat automatisch ook minder worden naarmate ze meer vast voedsel krijgen en eten dus dit regelt zijn eigen wel. en elk kind is anders hé de één wilt meer melk dan de ander, zie dit zelfs bij nina en tia ook. tia drinkt en eet veel meer dan nina en toch is het nina die meer weegt dan tia
Ik zou er wel mee uitkijken, want Jesper zou toen hij nog jonger was rustig 8 flessen van 180 drinken als we hem dat zouden aanbieden en dat is toch echt wel teveel hoor. Inmiddels geeft hij wel aan wanneer hij wel en niet wil, maar toen niet. Jesper had erge last van krampen en door het drinken merkte hij dit minder. Je mag altijd extra water toevoegen. Ik doe het hier ook nog regelmatig. Gewoon een beetje voor de gek houden eigenlijk, maar meer water is nooit slecht. Minder water wel! Hier ook aanbevolen door de kinderarts.
@ Randi, tja dat van dat ze te veel zouden krijgen heb ik van 'jullie' haha, in dat topic werd mij verteld dat 600-800 de max aan melk zou zijn. Dus ja, ik was bang dat ze dan nu weer teveel zouden krijgen! haha! En tja je hebt gelijk ieder kind is anders. En die twee hier zijn gewoon melkverslaafd ! @ Suus, nou zo erg is het hier ook weer niet, ze krijgen nu naast 1x bv op een dag 5 á 6 flesjes van 120ml+4schepjes aangeboden. Soms gaat het wel op en soms gaat het niet op. Verder zijn we begonnen met smiddags brood te geven, dus misschien dat de melk dan weer minder word. @ Miez, idd dat meer dan 1 schepje op 30ml niet mag dat weet ik, dan word het veel te geconcentreerd! Maar andersom blijkt dus niet veel te geven idd! (en ons cb ga ik het niet eens vragen ! haha) Bedankt nogmaals voor de antwoorden! Liefs, Hanneke!
Ik geef eigenlijk standaard 10 cc meer water in de fles. Maar dat is nog uit de tijd dat ze moeilijk poepte. Toen raadden ze op het CB aan om wat extra water in de fles te doen. Soms doe ik zelfs wat meer erbij. Alhoewel ze tegenwoordig ook tussendoor wel beter andere dingen begint te drinken dan melk .
Kan geen kwaad hoor. Sanne krijgt standaard 10 ml extra water in elke fles omdat zij moeite heeft met poepen.
@ Nijnie en Balou, bedankt voor jullie antwoord ook ! Hieronder zoals het gister gegaan is: Ruben 06.00 KV 150ml+5schepjes. 09.30 Een halve banaan. 11.00 Paar hapjes brood met boter. 12.00 KV 120ml+4schepjes. 15.00 KV 130ml+4schepjes. 18.00 Avondeten. 19.00 KV 120ml+4schepjes. 21.30 BV live dus geen idee hoeveel . 03.00 KV 120ml+4schepjes. Malou 06.30 BV ong.70ml en KV 90ml+3schepjes. 09.30 Een halve banaan. 11.00 Paar hapjes brood met boter. 12.00 BV ong.130ml. 14.30 KV 130ml+4schepjes. 18.00 Avondeten en 90ml+3schepjes. 20.00 KV 120ml+4schepjes. 23.30 KV 130ml+4schepjes. 05.30 KV 90ml+3schepjes. Volgens mij prima zo! En af en toe dus wat extra water, maar dat kan dus geen kwaad ! Liefs, Hanneke!
@bolbuikje: ik heb het ook nooit uitgeprobeerd hoor, dat idee had ik altijd haha! Sinds wij brood geven heeft Jesper veel minder behoefte aan melk. Hij krijgt inmiddels alleen in de ochtend en in de avond nog een fles.
ik moest dit doen op advies van het cb toen me dochter maar bleef eten. op den duur toen ze bijvoeding kreeg was dit probleem over. ze kreeg elke fles 10 tot 20 extra water. met 4 maanden ben ik gaan bijvoeden en toen was het probleem van honger hebben al snel opgelost
omdat onze kleine een beetje moeilijk poepte met fv, hebben wij hem eigenlijk altijd extra water gegeven in de fles. En hij groeide gewoon goed, dus ik heb me er nooit zorgen over gemaakt.