Wanneer pasten jullie weer in je “normale” kleding?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door HvO, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

HvO Niet meer actief

Misschien dat er hier al een topic over is, kon het zo niet vinden. :oops:

Ben iets meer dan drie weken geleden bevallen. En dacht van het weekend “goh laat ik eens wat pre-zwangerschap kleding passen”. Het meeste pas ik nog niet, wat ik overigens niet erg vind, maakt het genieten van ons prachtige mannetje er absoluut niet minder om. Het meeste wat ik niet pas zijn shirtjes etc. omdat mijn borsten nog zo groot zijn. :roflmao: Broeken kunnen nog net niet dicht bij mijn buik. Dus leef nu nog lekker in mijn zwangerschapsbroeken.:p Kan niet wachten om weer lekker te gaan sporten!

Maar wanneer pasten jullie weer in je pre-zwangerschap kleding?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is ws niet wat je hoopt te horen, maar direct na mn bevalling weer:oops:

HvO vindt dit leuk.
  3. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Na de eerste ruim een jaar. Door een moeilijke zwangerschap en complicatie bij de geboorte was ik wel 30 kilo aangekomen, en heb ik nog 3 maanden rust moeten houden nadien.
    En door het geven van borstvoeding kreeg ik zoveel honger dat 4 boterhammen met pindakaas maar een karig ontbijtje voor mij was.
    Ik kon dus pas beginnen met aan mijn lijn te werken na ruim een half jaar.

Bij 2e ging het gelukkig vlotter en was ik na een maand of drie weer redelijk in vorm.

Mijn figuur is wel blijvend veranderd. Vroeger had ik vooral een dikke kont en een plat buikje. Nu is het vooral mijn buik, wat in de weg zit. Veel slap vel, wat zich makkelijk opvult met vet. Niet dat ik heel dik ben, maar beetje overgewicht zit er nog steeds (had ik ook al voor mijn zwangerschappen.)

HvO vindt dit leuk.
  4. HvO

HvO Niet meer actief

Haha geeft niet hoor. :roflmao: Ik was er sowieso al niet vanuit gegaan super snel weer in mijn kleding te passen, dan kon het uiteindelijk alleen maar meevallen. :D

tuc vindt dit leuk.
  5. HvO

HvO Niet meer actief

Herkenbaar! Gelukkig is dat nu grotendeels weg nu ik gestopt ben met BV. En heel erg blij dat de “zwangerschaps-trek” ook volledig weg is.

Had voor de zwangerschap ook al klein beetje overgewicht en verwacht ook niet dat dat weg zal gaan. Maar als ik gewoon op mijn gewicht voor de zwangerschap kan komen ben ik daar volledig content mee.

6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Vrij snel, als in direct, maar ik ben bij beide zwangerschappen door misselijkheid en geen eetlust flink afgevallen in het eerste trimester en vervolgens 'normaal' aangekomen waardoor mijn zwaarste gewicht altijd maar een paar kilo boven het gewicht van voor mijn zwangerschap zat.

HvO vindt dit leuk.
  7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb twee weken in een loungebroek gelopen vanwege de wond van de keizersnede maar daarna paste ik meteen weer in mijn gewone kleding. Nu, na tien weken borstvoeding past mijn kleding beter dan ooit. :D Ik eet wel wat meer maar dat “vreet” de kleine meneer een meteen weer af. Niet erg want ik altijd wel een kilootje of vijf reserve. :rolleyes: Helaas is mijn buik niet meer wat hij geweest is (slap vel dat blijft hangen op mijn litteken. Lelijk!) dus ongeschonden ben ik er niet vanaf gekomen. Hopelijk trekt dat nog wat bij.

HvO vindt dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Na 5 maanden ongeveer. In de zwangerschap mega veel aangekomen waardoor ik niets meer paste. Erg deprimerend, lol. Langzaamaan ging alles eraf en ik denk dat ik na 5 a 6 maanden bijna alles weer paste.

HvO vindt dit leuk.
  9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Na de eerste kon ik direct m’n broeken weer aan, na de tweede nu na 4,5 maand nog niet, dus maar een maat groter besteld

HvO vindt dit leuk.
  10. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Bij de oudste 2 duurde het maanden voor ik mijn eigen kleren, en dan vooral broeken, weer paste.

Nu bij de 3e paste ik in de kraamweek mijn eigen broeken weer.

HvO vindt dit leuk.
  11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    Na een paar weken, maar bij de eerste twee bevallingen kwam dat met name door de keizersnede en dat mijn buik gewoon pijn deed en dan zit een spijkerbroek echt niet lekker. Bij de derde duurde het iets langer voordat ik mijn gewone kleren weer aankon, omdat ik iets meer was aangekomen dan bij de andere twee.

HvO vindt dit leuk.
  12. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Vlak voordat ik weer ging werken dus met een maand of 3

HvO vindt dit leuk.
  13. deesjuh

deesjuh Niet meer actief

Na een jaartje kon ik weer alles aan

HvO vindt dit leuk.
  14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb een vreemd figuur, dikke bovenbenen, veel bil, maar holle rug en (naar verhouding) beperkte buik. Dus ik paste mijn broeken tot ruim 5 maanden nog (alleen zonder riem) en kon ze weer aan na een week of zo. Ze zaten net na de bevalling beter dan maanden later. Rokken en jurken bijna meteen.
    Voor de derde was ik heel erg afgevallen en had ik mijn garderobe nog niet op aangepast, dus toen kon ik het helemaal makkelijk weer aan.
    Maar goed, ik heb dus een vreemde bouw en kom nauwelijks aan tijdens de zwangerschap en juist na de bevalling heb ik moeite met mijn gewicht.

HvO vindt dit leuk.
  15. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hier ook eigenlijk meteen na de bevalling weer.

HvO vindt dit leuk.
  16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.655
    5.697
    113
    Eigenlijk direct weer na de bevalling. Ik was in totaal maar 6 kg aangekomen en dat was uiteindelijk deels dochter en deels vruchtwater etc. Dus ik kon alles weer snel aan. Zat nog niet optimaal dat kwam later.

HvO vindt dit leuk.
  17. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Na een week. En inmiddels een half jaar later moet ik gaan shoppen voor een maatje kleiner :oops:.

HvO vindt dit leuk.
  18. Muck

Muck Niet meer actief

Hier ook binnen een week maar nu, 2 jaar later moet ik alles mijn kledingkast juist vervangen voor een maat groter

Lang leve afvallen door borstvoeding en na het stoppen met bv wel dezelfde hoeveelheden blijven eten :(

HvO vindt dit leuk.
  19. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Nooit meer... Na mijn eerste was ik na een week ofzo weer op gewicht maar totaal uit mijn normale proporties.
    Na de 2e bleven de 1e kilo`s hardnekkig anderhalf jaar plakken, na de 3e was ik 4 maanden na het stoppen van de bv weer zwanger en nu is mijn 4e 4 maanden en heb ik een afschuwelijk slappe hangbuik, lijk ik van de zijkant een goeie 20 weken zwanger als ik mijn buik niet inhoudt. Qua kilo`s geen idee, ik heb nog niet op de weegschaal gestaan en eerlijke gezegd... ik voel er ook geen enkele behoefte toe...

Feit is dat ik mijn kledingkast wel weer opnieuw kan vullen...

HvO vindt dit leuk.
  20. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Bij beide niet meer :(
    Na de bevalling van de eerste is er een kilo of 5 blijven "plakken". Ik was best tenger en vond het niet zo erg. Van de 2e zit er nu nog 8 kilo "teveel" aan. Heb nog steeds wel een gezond gewicht maar voel me er niet prettig bij.
    Nu nog even de moed vinden er daadwerkelijk wat mee te doen.

Ik ben trouwens wel een ster in aankomen tijdens zwangerschappen hoor. Bij de eerste 25 en bij de 2e 27 kilo. Dat terwijl mijn eetpatroon redelijk hetzelfde bleef :eek:

HvO vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina