Ik ben toen mijn dochtertje 13 maanden was gestopt met de opvolgmelk en ben ik gewone koemelk gaan geven. Sindsdien is het alleen maar ellende met oorontstekingen. Ze heeft er momenteel al 4 gehad! We hebben nu een afspraak voor buisjes staan. Maar nu hoor ik verschillende mensen zeggen dat melk ook oorontstekingen kunnen veroorzaken. Nu ben ik dus gaan denken en kwam ik er achter dat sinds ze echte koemelk krijgt het dus allemaal begon! Nu ben ik meteen opvolgmelk gaan halen en wil ik dat proberen om te kijken of het verschil maakt. Maar in opvolgmelk zit toch ook gewoon melk?? Of zou het toch verschil kunnen maken?
Ik hoor het wel vaker dat het kan. Hier een jongetje dat al vrij snel na geboorte kampte met KMA en later in eerste jaar een KNO-kindje werd. Half augustus gestart melk om te testen gezien de mogelijk vals positieve provocatie test. Begin september neusamandel eruit en buisjes erin. Maar sindsdien ook met melk geen oorontstekingen meer. Met 14 maanden weer gestart met volledig melk- en sojavrij. In gewone opvolgmelk zit melk ja.
Ik denk (maar dat is meer gokwerk dan kennis) dat de opvolgmelk hetzij bewerkte lactose heeft of minder lactose. Hier een kindje waar je gewone halfvolle melk niet in krijgt, karnemelk wel. Ik ga niet pushen, ik ontwijk zelf ook dingen waar mn lijf niet zo blij van wordt of geef toe aan een sinaasappelsap crush (wist ik veel dat ik zwanger was, maar daar zit dus ook foliumzuur in ). De kleine hier had mega problemen in t begin met nutrilon en is overgegaan naar frisolac waar veel minder lactose in zat ookal was het een gewone standaard voeding. Ging toen een stuk beter met dr op die frisolac. Van de week had ze koemelk gekregen bij oma's, mag ze in principe hebben ze is een jaar en wat vla. Kind liet een boer die was vieeeeeeeees, heeft ook de hele avond lopen winden. Ik hou t maar even in de gaten of ik een patroontje zie ze is momenteel ook met hoektanden bezig dus kan nog even niks los de schuld geven. Als je kleine niet goed draait op koemelk kan t best zijn dat t lijfje in verzet gaat en dan de zwakste plek die te vinden is te pakken neemt. Ik heb m ook wel vaker gehoord. Wat je zegt, even terug naar flesmelk en kijken wat er gebeurd met die oorontstekingen