Koemelk en yoghurt

Discussie in 'Voeding' gestart door yake, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik heb begrepen dat je koemelk niet mag geven voor het eerste jaar, wel yoghurt.... Dit begrijp ik niet :) , het komt toch uit het zelfde beessie? Dus waarom het ene wel en het andere niet?

Wie weet het?

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ga met mijn dochter naar een dietiste voor haar kma.
    Die zegt dat ik rond het 1e jaar zure melkproducten kan gaan proberen, zoals biogarde, karnemelk enz. Volgens mij heeft het te maken met bacterien die door het zure minder aanwezig zijn en daarom minder snel een reactie geven. Maar dat weet ik niet zeker hoor ;)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In koemelk zitten bepaalde eiwitten. Die zijn lastig af te breken, zeker onder het jaar hebben kinderen daar (te) veel moeite mee.
    Ik dacht dat die eiwitten dan in de nieren gefilterd worden, maar omdat ze nog niet goed zijn afgebroken kunnen de nieren daar problemen mee krijgen.

In yoghurt en kwark zijn die eiwitten al wat hebben afgebroken. Een soort tussenproduct. Het heeft nog eigenschappen van melk/zuivel, maar het heeft niet die lange eiwitten.

Bij KMA is er dus die allergie voor de lange eiwitten. In hypoallergene kunstmelk zijn die ketens ook heel ver afgebroken. Zodat het lichaam die eiwitten niet als koemelk herkennen.
    Terwijl bij gewone kunstmelk het wel is afgebroken, maar nog wel met kleine stukjes koemelkeiwit inzitten.

4. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Onwijs bedankt voor de duidelijke uitleg!

Deel Deze Pagina