Vraag ivm kolven Ik heb gigantische borsten nu. 4x groter dan normaal. Ze zijn heel zwaar en hard. Ik heb nu uit beide 50cc gekolfd, totaal 100cc. Ze zijn nog steeds hard en komt nog steeds melk uit. Doorgaan met kolven of wachten tot over 2/3 uur?
Zo goed mogelijk leeg kolven. Ga je borstvoeding geven? Dan gewoon kolven als je stuwing hebt en anders er proberen wat langer mee door te lopen zodat je borsten niet teveel gestimuleerd worden, maar wel zorgen dat je bij harde bobbels meteen gaat kolven ivm risico op borstontsteking. 50 cc had ik nog niet toen mijn dochter 2 dagen oud was! toen moest ik nog vechten voor 20 cc !
Als je er veel last van hebt, kun je ze gerust een keertje helemaal leegkolven. Bij voorkeur gelijk na een voeding en niet tussen voedingen door. (Dan lijkt het een extra voedingsbeurt en stimuleer je de productie juist extra.) Heerlijk om dat te doen bij de laatste voeding voor je de nacht in gaat, slaapt zo veel lekkerder! Zorg dat je het niet te vaak doet (hooguit 1 keer per dag en niet langer dan een paar dagen. Maar als het goed is, is het dan ook niet meer nodig.) Beter 1 keer goed leegkolven dan een paar keer kleine beetjes, daarmee stimuleer je juist.