Baby 8 mnd ontbijt niet (drinken sowieso slecht?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mupje, 19 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Onze dochter van 8 maanden is altijd al een ‘slechte’ ontbijten geweest, als in de ochtendfles was de enige fles die nooit helemaal leeg ging.
    Nu sinds een week of 2 is melk drinken helemaal een ‘ding’ geworden, en krijg ik er sochtends hooguit 90cc (gewone melk of pap zowel fles als bord dat maakt niet uit) en met de lunch 50cc in o_O

    Wie herkent dit en heeft tips?
    Pap dus al geprobeerd, tuitbeker geprobeerd, rietjesbeker, grotere speen geprobeerd..
    Water zelfde verhaal, paar slokken en ook klaar.

    Enige flessen die ze volledig drinkt is de fles om 19u en de late avondfles :rolleyes:
    We waren bezig met het laten vallen van de 15u fles, maar kan ik die niet beter aanhouden zodat ze nog iets (wel 50cc ofzo..) binnenkrijgt?
     
  2. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Hoi! Vervelend een kind wat slecht eet/drinkt.. onze oudste dochter was (en is) nog steeds een minimale eter... ooooooh.. Ik heb van haar heel wat grijze haren gekregen.. o_O Flesjes afbouwen lukte bij haar nauwelijks. Op die leeftijd die jij beschrijft was het ook echt drama.. Ze wou niks.. we zaten zelfs met broodjes weken in warme melk en ze was alleen maar troep aan het maken er ging nauwelijks iets naar binnen... en we zaten telkens 3 kwartier.. :(

    Mijn tip is: Als je je zorgen maakt om de 'INTAKE', dan zou ik op een briefje bijhouden wat er exact in is gegaan aan voedsel en drinken en op welk tijdstip. Dat geeft je een overzicht. Dat overzicht kan je laten zien aan huisarts/ of centrum voor jeugd en gezin (consultatiebureau). Zij kunnen adviezen geven en meekijken of je kind genoeg binnen krijgt, en de groei curve in de gaten houden.

    Ja wat heeft uiteindelijk geholpen bij onze oudste? Uh niks..o_O ... Ja... het pas later beginnen met vast voedsel... Nu is onze oudste alweer bijna 5 jaar, ze eet en drinkt alles hoor, een snoepje of een bord boerenkool? tis haar om het even....!! maar ze neemt van alles maar heel weinig .... :confused: en ik moet haar nog steeds constant stimuleren .. Eet op, neem een hapje.. o_O Het blijft vermoeiend... (hoe anders is onze tweede dochter, die eet alles en wil alleen maar meer meer meer.. :eek:? Hoe dan?!)
     
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.778
    15.330
    113
    Vrouw
    Hier 3 kinderen en onze 3de is een echte flut eter. Dat was al vanaf het begin zo en nu is hij 2 en hij eet nog als de muizen.

    Ik herinner mij denk ik wel dat alle 3 onze kinderen rond hun 9 maand zo wat moeilijk deden rond hun fles.
    Dan werd er zo een granenpapje gemaakt en was het met de lepel te eten.
     
  4. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Wat als je probeert in de ochtend met een broodje te ontbijten ipv de fles?
    En dat je dan de fles van 15 uur wel aanhoudt voor het benodigde vocht, maar dat je dan de ochtendfles laat vallen ipv de fles van 15 uur. Of naast de ochtendfles van 90 cc die ze dan drinkt een broodje aanbieden?
    Voor de rest voor het vocht wellicht een keertje extra fruit of yoghurt aanbieden, hier halen ze ook vocht uit.
    Hier was mijn dochter toentertijd ook vrij snel klaar met de fles, alleen was het bij haar de avondfles ipv de ochtendfles. Rietjesbeker duurde ook nog wel een tijdje voordat ze dat echt onder controle had en er meer dan 1 rietjesbeker per dag in ging. Zoon is nu 17 maanden, maar die drinkt ook nog maar max. 1 rietjesbeker per dag en daarnaast geef ik hem nog wel ochtendfles (meestal nachtfles), maar zijn plasluiers zijn wel altijd voldoende gelukkig.
     

Deel Deze Pagina