Heeft er iemand een recept voor een koemelk vrije taart? Moet er namelijk 1 maken maar wil nu niet eens aankomen met een standaard cake met water..... dus wie o wie heeft er een lekker recept voor een koemelk vrije taart en dan nog ook zonder soja..... Ja sorry ben waarschijnlijk wel erg moeilijk . Op google niet echt niet kunnen vinden dus vandaar hier de vraag en hopelijk kan 1 van jullie mij helpen. Liefs Springkip
Is idd een optie maar meestal in mixen zit koemelk verwerkt en ben niet zo'n keuken princes om zelf een recept te bedenken om deeg of zo iets te maken haha.
Misschien is dit ook geen optie maar ik heb gezien dat ze in de winkel ook amandelmelk en hazelnotenmelk verkopen van het merk alpro. Zou je dit kunnen gebruiken? Ik heb er wel geen ervaring mee hoor. Zag het staan en het leek me lekker
Nee, maar je kunt toch gewoon op 'cakbeslag' zoeken in Google, en de koemelk in de recepten die je dan krijgt vervangen door geitenmelk/rijstmelk/eventueel sojamelk etc? Boter kun je vervangen door plantaardige margarine...
Heb vorige keer een koemelkvrije cake gemaakt.... maar die dingen zijn gort droog... had het waarschijnlijk verkeerd gedaan hahaha. Ga morgen maar eens naar de appie misschien dat ik er iets kan vinden! Alpro is volgens mij allemaal soja melk en dat gaat ook niet goed helaas!
Appeltaart zonder ei en zonder koemelk | Eten en Drinken: Recepten heerlijke en gemakkelijke taart. Koemelk-, soja- en eivrij (moet je wel wajangboter gebruiken). Voor de verjaardag van onze dochter gemaakt en was zeer geslaagd! voor de rozijnen hebben wij wel gekozen voor van die extra grote luxe maakte hem toch net wat lekkerder.
Ik heb hier een recept van een koemelk vrije appeltaart die mijn moeder altijd maakt voor verjaardagen voornamelijk voor mijn oma, die een koemelk allergie heeft. 400 gram bloem 225 gram plantaardige margarine 175 gram suiker 1 ei kaneel 5 a 6 appels (elstar of goudreinet) springvorm 24 cm Appels klein snijden en kaneel en suiker erdoor mengen. Margarine, bloem, suiker en het ei kneden. En dit gelijkmatig verdelen in de springvorm. Kruimels: 200 gram bloem 100 gram suiker 100 gram plantaardige margarine Wel opletten dat je plantaardige margarine gebruikt! Hoop dat je hier wat aan hebt.
Appeltaart is idd erg makkelijk. Cake ook zelfrijzend bakmeel plantaardige margarine of vloeibare boter suiker ei (zelf doe ik er vaak nog iets water bij en ik smelt de boter)
Wajang boter is NIET soja vrij!! (enkel de wajang voor op brood, degene om in/mee te bakken bevat wel soja) Heb de recepten niet doorgelezen, maar hier mijn recept. Koemelk, soja en ei vrij. 230 gram zelfrijzend bakmeel 170 gram basterdsuiker 2 theelepels bakpoeder 1 theelepel vanillesuiker 50 ml zonnebloemolie 250 ml water Even mengen tot je luchtbellen ziet ontstaan. Voor cupcakes 20 minuten op 200 graden Voor taart/cake 180 graden en in het recept staat 25-30 minuten, maar bij mij staan ze er meestal 45-50 minuten in.