Herkenning? Wat is dit, een sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loe, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Ons mannetje sliep de laatste tijd weer heerlijk door,maar ineens: poef, daar zijn ze weer:de gebroken nachten.;)
    Vanuit het niets wordt L. wakker en speentje kwijt. Normaal geven we die en gaat hij weer slapen. Maar nu niet: hij zet t op een krijsen, eerst klinkt het heel sneu (wij denken verlatingsangst) en als je dan bij hem komt is hij heel erg....... boos! Smijt zijn kikkerknuffel weg en zijn speen en draait om en om in bed en blijft hard huilen. Hij is boos!

Hij is trouwens meteen stil als we met hem in de schommelstoel gaan zitten, maar zodra hij terug naar bed gaat (slapend of niet), hij wordt wakker en weet precies weer lijkt het waar hij mee bezig was. En danbegint het 'feest' opnieuw: heel boos, gooit knuffel en speen weg en draait het hele bed door.

Herkent iemand dit? Ik hoop natuurlijk van niet voor jullie:D, maar voor ons zou het wel fijn zijn te horen of dit past bij een sprong of dat het met iets anders te maken heeft?

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    En als je hem in bed laat liggen, maar wel bij hem blijft?
    Hier werkt het meestal wel om even naast hem te gaan zitten (geen licht aan doen), muziekdoosje aanzetten en hem over z'n bolletje te aaien. Maar onze zoon is nooit echt boos als hij 's nachts wakker wordt, misschien is dat het verschil?
    Hier momenteel ook flinke verlatingsangst, als het echt niet lukt 's nachts dan slaapt 1 van ons op een matras naast zijn bedje. Hij slaapt dan prima en wij ook. Is meestal maar een enkele keer nodig. Daarna gaat het dan weer een tijdje goed.

3. Loe

Loe Niet meer actief

Nee, hij blijft boos als we bij hem zijn. Hij wil opgepakt en bij ons in bed. Dat gebeurt weleens maar dat is echt een uitzondering want hij went erg snel aan hoe dingen gaan. We blijven ook bij hem, over bolletje aaien en uitleggen hoe en wat. Maar hij blijft boos ook dus als wij er zijn, omdat hij na 2x schommelstoelen in zijn bedje moet blijven. Inmiddels is in de tussentijd vaak ook zijn luier verschoond, slokje drinken gehad maar hij is zo ontzettend boos dat hij er niet uitgehaald wordt dan meer.

4. Loe

Loe Niet meer actief

geen andere kindjes die boos zijn middenin de nacht?........:)

5. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ja. Maar aan mij heb je niks, want hier krijgt hij gewoon een flesje. Wel minder scheppen in verhouding. Binnen 10 minuten slaapt hij weer. Maar mijn zoontje is wel een aantal maanden jonger. Maar goed, ik herken het wel en het is klote maar het gaat weer over :) Sterkte!

6. Loe

Loe Niet meer actief

hoi, ja hier ook wel geprobeerd met flesje. Een keer ging het goed en ging het lekker slapen nadien. Maar de andere nacht begon het boos zijn en huilen weer van voren af aan toen hij weer in bed gelegd werd erna.

7. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Hallo!

Ik kan niet bevestigen of het een sprong is, maar weet van mijn dochter wel dat ze soms 'ineens' een aantal keren 's nachts kwam (ook toen ze ouder was). Het slaappatroon wisselde nogal es. Hoort denk ik gewoon bij de ontwikkeling. Meestal ging het na een week (het nachtbraken) wel weer over.

Deel Deze Pagina