Friso standaard 1 en vraag over diaree!

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by baby01, Aug 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby01

baby01 Actief lid

Dec 6, 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb even een vraag...Mijn dochtertje is 2.5 maand oud en krijgt Friso Standaard 1 5 x 150cc per dag met 2 schepjes nutriton...Nu heeft zij om precies te zijn al 10 dagen dunne ontlasting DIAREE...!Daarvoor had ze 4 dagen dat ze NIET kon poepen...naar contact met huisarts gaat wel alles goed met haar ze heeft alleen 6 kleine beetjes poepluiers per dag....Waarschijnlijk komt dat door de Nutriton of de voeding...?Minder schepjes nutriton heb ik al geprobeerd maar dan gaat ze weer spugen...ook geen optie

Nu is mijn vraag hebben jullie andere voeding wat ik kan proberen..?
    Ik dacht zelf aan de comfort maar daar zit ook JBPM in verwerkt en s tegen krampen maar dat heeft ze niet...of zitten daar andere bestandelen/stoffen in dan in de standaard.?

Ik ben eigelijk ten einde raad en zou een andere voeding willen proberen waardoor ze weer normaal gaat poepen!Maar ook dat de voeding wel wat dikkig is waardoor ze minder gaat spugen. en dat ze verzadigt is.?Beide zijn moelijk te vinden in een voeding ben ik bang..

Hebben jullie advies en tips voor mij..

Alvast Bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is om de juiste voeding te vinden. Het kan zijn dat je dochtertje nog even moet wennen aan de toevoeging van nutriton. Het kan tot 2 weken duren voordat de darmen helemaal gewend zijn aan een verandering in de voeding.

Door de toevoeging van johannesbroodpitmeel (nutriton) kan het zijn dat de onlasting wel iets dunner blijft dan voorheen. Wanneer het echt waterdun wordt dan is het misschien beter om nog een keer met de huisarts te overleggen.

Groetjes Linda

Share This Page