Buik en maag op knappen 30 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Stephx, Jul 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stephx

Stephx Lid

May 19, 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik zit in mijn laatste trimester en het lijkt wel alsof mijn buik elk moment uit elkaar kan knallen.
    De beeb is natuurlijk groot en drukt lekker ook tegen mijn maag aan.
    Overdag wil het nog wel, maar savonds.
    Ik kan geen kant meer op, sta zo strak, eet hoogstens een paar happen..
    Ben niet misselijk, maar word het wel van die baksteen in mijn maag.. Het voelt alsof mijn maag er zo uitgegooid wordt, zo omhoog..
    Heb ook geen maagzuur.. Wie herkent dit en werd het beter na het indalen van het kindje?

Of tips die helpen.. Ik eet al elk uur wat kleins, vaak eet ik lichte maaltijden.. Gemberthee helpt enigszins..
    Maar misschien anderen nog een gouden tip?
    En ik hoop dat als het kindje is ingedaald dat ik daar weer ruimte krijg..

2. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Herken jet enigszins! Gelukkig duwt ze dr kont tegen mn lever aan, anders had ik helemaal niet kunnen eten. Maar rond etenstijd is ze altijd actief in mn maag aan t trappen.

Wat bij mij helpt:
    -de kleine / mn buik omlaag duwen, zodat mn maag meer ruimte krijgt.
    -partner zn hand rechtsonder op mn buik laten leggen. De kleine kruipt dan naar daar, zodat mn maag ook weer vrij komt.
    -lichte maaltijden zoals pasta salade met komkommer, ananas, hamreepjes, en nog wat. Vandaag ontdekt dat dat helpt. Voedzaam, maar vult niet zo erg als aardappels.

Op die manier kan ik toch net wat happen meer eten.

3. Stephx

Stephx Lid

May 19, 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja de salades zijn hier ook favoriet.. Aardappels en vlees vallen echt als cement..
    Ben nu aan de probiotica en merk dat de stoelgang wat beter wordt, waardoor de darmen ook weer wat kunnen schonen...
    Jaja het is allemaal wat.. Hoop zo dat het tijdelijk is of een groeispurt, Maarja anders sukkelen we de laatste 10 helaas nog steeds met allerlei klachten door..
    Elke week hoop ik op verbetering en dan begint er weer wat anders.. Haha

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Die darmen. Jep, ook zo fijn als die wat opgezet zijn.
    Hahahah. Dat ken ik! Eindelijk blij van de ene kwaal af te zijn, begint de volgende alweer. Heb nu verlof, dus de kwaaltjes zitten stuk minder in de weg, om het zo maar te noemen. Maar daardoor lijken ze ook weer minder -.-'

5. Stephx

Stephx Lid

May 19, 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja als je ook nog van alles moet is het ook altijd zo bezwaarlijk.. Zit je daar weer een grote ballon weg te puffen..
    Ik moet nog 3 weken werken.. Verhuis regelmatig ook snachts al naar de bank..
    Nee mijn maag en darmen vinden mijn nieuwe onderhuurder niet prettig.. Heb al weken een speciaal dieet, kan door hormonen bepaalde voeding niet meer verdragen.. Ben pas 5 kilo aangekomen.. Ik wil me eigenlijk helemaal te buiten gaan aan taart, snoep, patat.... Maar nee ik moet het doen met een glutenvrij koekje en zelfs die voelt alsof ik er 3 weken op kan teren.... Verder geen gezeur hoor ;);)

6. Stephx

Stephx Lid

May 19, 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer bij de diëtiste geweest, misschien dat iemand er wat aan heeft..
    Ze raadde me aan supplementen magnesium citraat in combinatie met b12 te nemen en heb daarnaast nog een probioticum..
    Magnesium zou ook de ontspanning van de spieren bevorderen.. Ook helpen beide bij een betere spijsvertering en ledigingen van maag en darmen..
    zal wel even een update schrijven hoe het ermee gaat..
    Heb dit alles wel eerst gecheckt bij diëtist en verloskundige..
    Heb nu de prenatal nutriënts, de magnesium citraat en b12 van solgar en de probiotica van orthiflor..
    Ben heel benieuwd, vind het altijd wel interessant hoe het allemaal werkt en hoe deze stoffen bij kunnen dragen aan een betere spijsvertering/darmflora..
    Iemand nog meer zulke ervaringen :)

Share This Page