koemelkallergie 1ste kind, 2de ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liefschaapje, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    En lees verder: de vpk in het ziekenhuis zeiden het ook al :).

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    #22 Averlhach, 31 mei 2015
    Laatst bewerkt: 31 mei 2015
    Als ik wil kan ik pepti, nutramigen en neocate zelf kopen.
    Pepti verkocht men 3 jaar terug nog in een drogist op de hoek (ik geef toe, ik weet niet of dat nu ook nog is). Maar online kan ik alle voeding gewoon zelf kopen zonder enige problemen, zonder recept van een arts.

Dus dat gedeelte klopt al niet van jouw verhaal/theorie.

En wat rozemarijke al zegt, omdat 1 arts het onzin vind en dus 1 ziekenhuis dit hanteert wil niet zeggen dat het de waarheid is. Artsen maken fouten, artsen zijn mensen met een mening. En die mening hoeft niet de waarheid te zijn!

Oh en kwa prijs, die 2 euro van nutrilon vind ik wel meevallen en niet "veel duurder".

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, die hebben kritiekloos overgenomen wat de arts zei?
    Op basis van die argumenten zou pepti namelijk ook niet werken, want ook dat kun je gewoon in de winkel kopen?

Tuurlijk is voeding die meer bewerkt is duurder: heeft namelijk meer aan moeten gebeuren, dus logisch dat ze daar wat meer voor vragen. Maar HA is echt niet VEEL duurder dan standaard, (ja, als je de A-merken neemt, maar die zijn sowieso al veel duurder dan nodig is).

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Vind jij 2 euro veel duurder?
    Nutrilon Start/opvolgmelk tot 0-6 mnd online bestellen | AH.nl

Ik vind dat wel meevallen.

Ten opzichte van etos voeding;
    Etos Start/opvolgmelk tot 0-6 mnd online bestellen | AH.nl

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Jullie hoeven mij niet aan te vallen hoor ;). Ik zeg alleen wat ik heb vernomen van een arts. Die zal het niet weten natuurlijk ;).
    Jullie weten dat veeeeeeel beter!!

Die van Hero Standaard en Hero HA scheelt 5 euro.
    Op 1 pak vind ik persoonlijk (ieder z'n mening) dat best veel geld.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Artsen weten het idd niet altijd beter. Als ik alleen naar 1 arts luister had ik mogelijk beide jongens verloren. Dus nee, ik geloof jouw ka niet op zijn mooie praatjes en mooie ogen. Ik luister liever naar meerdere kinderartsen en dietisten en kijk wat daar over het algemeen de mening van is, mede als andere ervaren moeders. En ja, ik zie oa Rozemarijke als een ervaren moeder.

Ik zeg ook niet dat jij ongelijk hebt, ik zeg dat ik de mening van jouw ka niet deel. En dat dit niet zomaar is.

Ik heb ondertussen echt wel meer dan 1 arts gesproken en ook meer dan 1 ziekenhuis gezien.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Artsen zijn gewoon mensen en die maken (beoordelings)fouten. Deze arts heeft gewoon heel duidelijk ergens iets gelezen en zich verder niet verdiept. Dat kan gebeuren. Moet je dus niet teveel waarde aan hechten dan.
    En ja: ik ben er soms van overtuigd dat ik het echt beter weet dan een arts. Ik heb net als de meeste artsen VWO gedaan en twee HBO-opleidingen op zak, dus ik ben niet achterlijk ofzo en ws ongeveer even intelligent als de arts aan wiens oordeel jij automatisch zoveel waarde hecht ;)

En ook hier geldt: als ik naar artsen had geluisterd, had onze jongste niet meer geleefd en zou onze oudste nog steeds onder de eczeem zitten. Soms weten anderen het ECHT beter :)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nr 1 bv ernstige kma
    nr 2 bv lichte kma
    nr 3 kv geen kma
    nr 4 kv lichte kma, eerste maanden uitslag en diarree ed, nu over kunnen stappen op standaard voeding.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

#29 JJ1980, 31 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2015
    Mijn man heeft allergieen voor meerdere soorten fruit en hooikoorts. Ik had vroeger eczeem, maar ben nu niet bekend met een allergie.

M. heeft allergie voor ei, pinda, pistache en cashew (beiden dodelijk, heel raar om dat zo op te schrijven), kiwi en cavia's. Extreem eczeem gehad. Over geen enkele allergie heen gegroeid.

J. heeft allergie voor ei en extreme KMA, zelfs dwars door de borstvoeding heen. Is vorig jaar pinda bij gekomen. Ook extreem eczeem gehad.
    Kma is in zoverre afgezakt dat hij alleen nog spuugt en diarree krijgt bij het binnenkrijgen van een beetje melk. Vroeger konden we hem niet aanraken of een zoen geven als wij zelf bijv chocolade hadden gegeten. Hij kreeg direct bulten en rode plekken daar waar je hem had aangeraakt.
    Na 5 maanden bv overgegaan op nutramigen aa, eczeem direct 90% verbeterd. Maar geef ik hem nu iets verkeerds dan zit hij onder.

S. heeft eczeem in milde mate en verdenken we van kma. 3 theelepeltjes yoghurt stonden garant voor 3 uur gillen. Volgende week opnieuw proberen thuis. Er staat een allergietest gepland in het zh over 3 maanden.

Ja, het is dus wel zo dat als je eerste een allergie heeft, de andere ook veel kans hebben.

En, op basis wat mijn allergoloog ze, het maakt niet uit welke voeding je in de winkel pakt. Overal zit melk in en de allergie wordt er niet minder om.

Deel Deze Pagina