Hoi, ik heb een vraagje.Toen ik met 6 mnd op het CB was, kreeg ik als advies de melk te minderen en meer bij te voeden. Sindsdien krijgt mijn dochter per dag 3 x een fles, 1 x fruit en 1 x groente/warme maaltijd. Ik vroeg toen ook of ik de laatste fles moest/mocht vervangen door een ''pyamapapje'', maar volgens die arts moest ik dat niet doen. Volgens haar is dat toch wel een beetje dikmakend en mijn dochter was toen 8.2 kg, niet te zwaar maar zwaar genoeg en had dat niet nodig. Heb ik dus ook nooit gegeven. Gister kreeg ik over de post een probeerverpakking Nutricia Bambix melkpap appel. Ik heb haar dat zojuist gegeven en ze vond het wel lekker! Ze is ook toe aan ander eten, wil ons 's avonds het eten wel van ons bord afgraaien als ze de kans krijgt. Is deze pap ook ''dikmakend''? Weet iemand dat? Of is dat een beetje onzin? Ik wil het haar eigenlijk wel elke ochtend gaan geven. Doordat ik zelf heel veel overgewicht heb, wil ik mijn dochter niet nu al iets geven waardoor ze te zwaar zou worden. Maar als het zoveel wordt gepromoot en aangeboden... dan vraag ik me af of het echt zo slecht is? Of zit er nog weer verschil in ''pyamapapje'' en de pap die ik vanmorgen heb gegeven? Wanneer begonnen jullie je kindje pap als ontbijt te geven?
Mijn zoontje krijgt ook gewoon ontbijtpap van bambix, vindt hij heerlijk. Hier heeft hij alleen de probeerverpakkingen gehad van pyjamapapje (die bij de babydozen zaten), meer niet. Schijnt veel suiker in te zitten. Hoe dat met die melkpap appel zit weet ik eigenlijk niet.
Misschien een domme vraag, maar wat is dan ''gewone''' pap? Die pap die ik vanmorgen heb gegeven, staat idd wel op dat er suikers in zitten. Wat voor pap moet ik dan kopen? Wel in het baby schap of ergens anders (heb zelf nooit pap gehad, als kind niet en nu ook niet)
Gewone fijne granen ontbijt pap is eigenlijk de beste keuze. Pyamapapjes staan stijf van de toegevoegde geconcentreerde vruchtensappen, dextrose's, maltosextrose's, fructose's en weet ik wat allemaal, maaaaar "Geen suikers toegevoegd" wel alle andere rotzooi. Melkpap appel weet ik niet, maar ik zou niet voor zo'n kant en klaar mengsel kiezen maar gewoon fijne granen en melkvoeding. Dan leren ze ook 's iets eten wat niet zoet is (die appelsmaak dus)
Hier kregen ze gewone pap. Zeg maar de gewone bambix. Ligt in het schap, even goed naar de leeftijdkijken.
pyama papje zit idd veel toegevoegde suikers in. mijn advies is gewoon een fles melk klaarmaken en een paar scheppen bambix eraan toevoegen tot een acceptabel drinkpapje of rijstebloem kan ook. Wij zijn zelf met 6 mnd begonnen met rijstebloem maar daar raakte ons zoontje erg van verstopt en zijn overgegaan op bambix als laaste avondfles en dat ging ook goed. Hopelijk heb je hier wat aan. Succes
nog een aanvulling op mijn bericht, ben begonnen met pap geven vanaf ongeveer 5 maanden (rijstebloem door de fles) eerst alleen avond later ook in de ochtend, met 6/7 maanden vervangen door Bambix (ivm verstopping) en met een maand of 8 de ochtend pap fles vervangen door wat dikkere pap met een lepeltje.
melkpap appel geef ik ook cb vind het prima. Werd niet afgeraden,daar zit geloof ik geen suikers in. En je hebt onk andere papjes zonder suiker. Ik let er niet zo op bij mijn dochtertje,bij mijn zoons let ik er wel op omdat die overgewicht problemen hebben gehad.
Al die dingen met een smaakje zou ik lekker laten liggen als ik jou was. Nergens voor nodig. Bambix Zonnige Ontbijtpap Fijne Granen Deze pap zou ik doen. Want je zag al staan dat er suikers in zitten toch? En inderdaad wat suusjeuh ook zegt, allerlei andere troep die echt niet nodig is.
Tjsa, pap is niet nodig, ik heb het nooit gegeven (vind het vies) gaf d'r een boterham om op te kluiven. Maar als je toch pap wilt geven zou ik wegblijven bij de kant en klare 'smaakjespapjes' en het bij de gewone 'saaie' granenpap houden zonder suiker of smaakjes. Klinkt misshien saai maar je kind d'r smaak is nog volop in ontwikkeling en heeft geen toegevoegde smaakjes of suiker nodig om iets 'lekker' te vinden, dat zoet en smaakjes lekkerder zijn is ons referentiekader. Laat d'r los van elkaar pap en appel proeven, beter voor d'r smaakontwikkeling. Man en ik hebben allebei (aanleg tot) overgewicht en ben zeker met de voedselintroductie heel bewust bezig geweest met wat we haar gaven en hoe we het haat aanboden (wat neerkwam op Rapley en helemaal weggebleven bij potjes, voeren en alle kant en klaar kindereten) dochter is 3 en we hebben haar altijd zelf laten eten: wij bepaalden wat er op haar bord komt, zij wat en hoeveel ze er van eet, bord leeg eten hoeft hier dus niet: ze kan heel goed aangeven wanneer ze vol zit.
Ik gaf mijn kleine meisje ook altijd gewoon.de fijne granen van Bambix.. Daar zit niets geen smaak aan.. Of nouja granensmaak. Ik zou het inderdaad wel als ontbijt gaan geven..
wat ik me nu dan afvraagt he, wat geven jullie je kindjes dan op brood? jam enzo geven jullie dan niet aan jullie kindjes omdat het zoet is en suiker in zit? en appelstroop enzo? het werd juist aangeraden bij de cb hier in Dordrecht om lekker jam of appelstroop op brood te doen. Mijn meisje krijgt lekker een boterham met appelstroop of heerlijke aardbeien jam.(en een dun laagje roomboter)
Ik zou een beetje vetstof op de boterham doen en zeker geen jam of chocopasta. Als ze oud genoeg zijn, kaas en dunne (gekookte) vleeswaren.
Mira wilt geen boterham als ze wakker is, dus die krijgt al heel lang een bordje (8granen) pap! In de middag eet ze dan 1,5 boterham.
Mijn dochter krijgt boter en dan straks misschien een beetje appelstroop. En pindakaas vanaf een maand of 9 geloof ik. Ze mist er niks aan als ze het niet kent. Ze krijgt toch ook geen zout op haar eten en zelf doe ik dat wel, dat vind ik lekkerder.
Mijn meid krijgt gewoon een droge boterham en ik vind er niks zieligs aan? Ze vindt het lekker dus waarom zou ik er beleg op doen
Bedankt voor de reacties. Mijn idee dat al die kant en klare papjes dus 'ongezond' zijn klopt. Raar eigenlijk dat je er zo veel van thuis gestuurd krijgt toch? Ik had vanmorgen het idee dat ze het ook nog niet genoeg vond, dus ik heb later nog een (kleine) fles gegeven. Ik denk dat ik het voorlopig houdt bij de fles 's ochtends, en dan de 16e op CB even ga overleggen. In elk geval bedankt voor jullie reacties.
Hier geen pap, ze lust het niet Mijn oudste heeft ook maar heel kort van die bambix zonder smaak gehad. Dus een boterham met halvarine en smeerkaas, of smeerworst, kipfilet, of appelstroop. Waarom aardbeien jam met roomboter op brood?? Je zegt dat je zonen overgewicht hebben/hadden, op deze manier krijgt je dochter dat ook.