Het zit er helaas aan te komen dat mijn dochter waarschijnlijk toch nog een gipsbroek moet. Ze heeft een pavlik bandage en een campspreider gehad, daarna zagen de foto's er goed uit. Maar afgelopen maandag zag de controle foto er helemaal niet goed uit helaas. De orthopeed overweegt nu een operatie. Daarna zal ze in een gipsbroek moeten. Heeft iemand ervaring met een gipsbroek op deze leeftijd? Accepteren ze het meestal snel? Hoe vermaak je ze 4 maanden met zo'n ding? Verder nog algemene tips over een gipsbroek? Alvast bedankt.
Dat is een flinke tegenvaller zeg! Ik ken alleen maar echt jonge baby's die een gipsbroekje hebben gehad, dus helaas geen tips voor je. Lijkt me erg lastig om op zo'n leeftijd nog met zo'n ding te beginnen, hoe doen ze dat dan eigenlijk, dan kan ze ook niet meer zitten? Wanneer weet je zeker of ze geopeerd gaat worden? Wil je in ieder geval veel sterkte wensen.
24 september moeten we weer naar het ziekenhuis, dus dan krijgen we te horen wat de orthopeed de beste behandeling vind. Maar we zien met lopen dat ze "uit zwaait" met links, en de foto was helemaal niet goed helaas.
Phoe.. Ik denk dat dit een lastige leeftijd is voor een gipsbroek. Ze kan dan totaal niks.. veel sterkte! Liefs x
Ik ken een meisje wat door heel veel complicaties ook rond die leeftijd nog een gipsbroekje aan moest. Dit meisje was er gelukkig snel aan gewend en kon op een gegeven moment ook een beetje vooruitkomen hiermee. Zij vermaakte zich prima en ging zelfs ook gewoon nog naar de creche! Uiteindelijk is t ook helemaal goed gekomen met haar heupjes gelukkig. Heel veel succes ermee!
Hoi hoi, Ik las je verhaal zojuist en leef met jullie mee. Wat spannend ook wat er eind september besloten gaat worden. Ik heb geen ervaring met een gipsbroek op die leeftijd. Onze dochter was ruim 7 maanden toen ze een gipsbroek kreeg voor 3 maanden. Op het begin was het zwaar,maar al gauw vonden we onze weg daarin. Onze dochter was dan nog maar zeven maanden,maar wel een enorm pittige dame, die absoluut niet stil kon zitten. Toch is de gips periode goed gegaan. Het kost wat creativiteit.ik kan je wel wat tips geven, wie weet heb je er wat aan: Wij hadden een rola gemaakt voor onze dochter, daar kon ze op haar buik op liggen en zich zo toch voort bewegen met der armen. Wij gebruikten als kinderstoel de trip trap en dan hadden we er zelf een tuigje aangemaakt, zodat ze er niet van f gleed. In bed gebruikten we tocht rollen voor onder de beentjes, anders zweven de beentjes. Ik heb een tante van mij kleertjes laten maken. Gewoon bestaande broekjes gekocht maar dan echt een paar maten groter. Dan op de naad open gemaakt en helemaal van drukkertjes gemaakt, zodat de broekjes over het gips heen kunnen en dan dicht genaakt kunnen worden. Ik ging veel wandelen met mijn dochter,had ze afleiding. En verder deden we veel in de kinderstoel, ondanks dat ze zo klein was. Denk aan vingerverven, puzzelen etc. Onze dochter is nu uit het gips,maar heeft de campspreider nu met slapen nog aan. Afgelopen week controle gehad, het gaat de goede kant op,maar de weg is nog best kang voordat we helemaal van de campspreider af zijn. Ik wens jullie veel sterkte en als je nog vragen hebt mag je me altijd pb-en. Groetjes sannie
Bedankt voor de tips. Ik ga eens zoeken naar voorbeelden van zo'n rola. Ze zal niet meer in haar kinderstoel meer passen met een gipsbroek. Maar we hadden al een tip gekregen om zo'n zitzak met van die balletjes aan te schaffen om haar in te laten zitten.
Hoi, Wat vervelend zeg! Onze dochter heeft de campspreider gehad en zit nu in de pavlik. Maar begrijp ik uit jou verhaal dan dat het eerst goed was en een tijd later niet meer? Dat het dus kan dat het na een tijdje toch weer verslechterd???? oooooh dat vind deze mama geen leuk nieuws! dacht dat goed goed was ;( Voor in de kinderstoel gebruiken wij de minichair van mini monkey, ideaal met de pavlik en mischien ook wel voor een gipsbroek. Jullie heel veel sucses de komende tijd! groetjes Loes
Mijn dochter is inderdaad vorig jaar november uit de spreidbroek gegaan. De arts vertelde toen dat haar heup er erg goed uit zag en dat ze terug moest komen voor een controle foto als ze goed los kon lopen. Aangezien mijn dochter pas sinds anderhalve maand los loopt, zijn we vorige week maandag voor controle geweest. Dus zo'n 10 maanden later. En die controle was dus helemaal niet goed. Ik vraag me nu dus af of het toen goed beoordeeld is. En of er niet een te lange tijd tussen heeft gezeten. Dat is misschien allemaal achteraf, maar het gaat wel door mijn hoofd heen.
Hoi, ja kan me voorstellen dat je die gedachten hebt! wij waren met de vorige spreidbroek na 3 weken teruggegaan omdat ze m uitschopte, kon volgens de arts geen kwaad dus hebben we 3 maanden aangesukkeld. Bleek het dus niet te hebben gewerkt en zit ze nu in de pavlik. Verwijt het mezelf af en toe dat ik toen niet heb aangedrongen op iets anders. Kan me heel goed voorstellen dus dat het door je hoofd gaat maar zoals je zegt, het is achteraf en we kunnen er helaas niks meer aan doen. Maar wat zou ik, en jij denk ik ook, graag willen dat we zelf degene waren die in dat stomme rotding zouden moeten zitten! Hopelijk blijft jou dochter net zo een vrolijke lachenbek als die van mij, dat maakt heel veel goed!
Heb er geen ervaring mee maar het lijkt me onzettend lastig. Onze dochter is nu 16 maanden en zij krijgt zometeen de hilgenreinerbeugel. Hier hoop ik ook heel erg dat het een beetje mee gaat vallen allemaal. Ik wens je heel veel succes en sterkte.