ze mogen idd maar echt 1 liter, wat je zou kunnen proberen is toch wat meer verdeling in de flessen te krijgen 7 -11-15-19-23 uur en desnoods overleg je of je dan aan de laatste fles 2 schepjes rijstebloem mag toevoegen(moet je wel andere speen gaan gebruiken) (ik zou het zelfs gewoon doen)) misschien dat je dan de nacht wel kan rekken... mocht hij dan smorgens iets eerder dan 7 uur komen dan heb je meer tijd winst dan nu...
Yeah, vandaag Hidde potje bloemkool laten proeven (Olvarit), was wel even spannend hoor. Want bij die van Friso kreeg hij vreselijke krampjes; maar ja... daar zat ook aardappel in... Bij deze dus niet, en volgens mij gaat het nog steeds goed! Ben wel blij hoor, want tot nu toe hadden we alleen nog maar erwtjes en worteltjes op de teller staan qua groentes die hij kon verdragen!
@ricmar: die tijden had ik eerst ook, maar hij is zijn schema helemaal aan het omgooien.... Wat zouden jullie doen als hij 's nachts om 5 uur is gekomen, maak ik hem dan om 7 uur gewoon wakker en start ik dan de nieuwe dag gewoon? Want dat heb ik dus nu niet gedaan waardoor ik op hele andere tijden uitkom... Als ik 7-11-15-19-23 aanhoud, heb ik overdag 5 flessen maar dan zit ik nog met de nacht.... Vandaag heeft hij 2x 30cc laten staan, en heb ik 1x150 aan geboden en 1x120 (vannacht) dus dan zit ik er niet zo heel ver overheen... Hopelijk is het morgen op het CB niet zo druk zodat ik even wat kan vragen aan de verpleegkundige! @kabouterklus: wat fijn dat Hidde goed reageert! Lijkt me heel spannend om voor het eerst nieuwe dingen aan te bieden! Ik ben ook benieuwd hoe dat straks zal gaan! Wanneer weet je eigenlijk of je kindje ergens niet tegenkan? Krijgt hij/zij dan dezelfde uitslag/ kramp als ze kregen bij de gewone melk?
Beste "lotgenoten", ik zal binnenkort even mijn verhaal uiteenzetten, maar typ nu lastig met overstuur babietje in m'n armen... Sinds gisteren overgestapt op Pepti, en nu lijkt het net alsof ze nóg onrustiger is geworden... Krijst na iedere voeding, gedraagt zich de hele dag alsof ze uitgehongerd is.... Ook in mijn armen is weinig goed.... Het is hier echt de hele dag al 1 groot drama...kronkelen, maaien, trappelen, krijsen... Kan het aan de overgang op pepti liggen, bv darmkrampjes? iemand hier ervaring mee?
wokkel overgang van voeding kan idd krampen veroorzaken, kijk het even een paar dagen aan (infacol in huis??) en zn weer overleggen met de arts..
Goedemorgen Ik weet niet of ik met mijn vraag op de juiste plaats ben en hem evt op het voedingsform zou moeten stellen, maar misschien hebben jullie wat tips. Mijn zoontje van 7,5 maand heeft kma, hij krijgt Nutramigen, we zijn begonnen met bijvoeding. Meneertje vind het echt heerlijk. Nu zijn we ook begonnen met brood, dit ging in het begin goed maar de laatse tijd viel het ons op dat wanneer hij brood op had, de rest van de dag kleine beetjes bijft spugen. Nu dat we een aantal dagen geen brood meer hebben gegeven spuugd hij ook niet meer. Het brood dat hij kreeg was waterbrood (geloof spelt) ik heb het uigelegd aan de bakker en hun raden dat aan. Dietiste raad aan om brood te nemen zonder melk, ei, broodverbetermiddel, zaden en pitten. Is dat brood eigenlijk wel te verkijgen en waar? Heb al heel wat winkels gehad. Nu ben ik aan het denken om zelf brood te gaan bakken. Alvast bedankt!
Volgens mijn diëtiste wel, maar ben er nog niet voor bij de bakker geweest om na te vragen. Op internet heb je ook de Allergiewinkel, kun je ook allerlei houdbare broden kopen, da's wel allemaal mooi aan de prijs. Misschien ergens een natuurwinkel in je buurt waar je broodmix kunt kopen?
Ik had voor mijn dochter brood van de natuurwinkel, waar ze goed op reageerde. Al het brood daar is in elk geval zonder melk en broodverbetermiddel, en overal staat een ingredientenlijst op. Ze hebben van alles, en ook zeker zonder pitten en zaden!
Bij onze bakker hier (bakker Hilvers) hebben ze altijd brood in de vriezer zonder toevoegingen. Ik heb dat zelf een tijdje gegeten toen ik nog BV gaf en dus Koemelkvrij moest eten. Het is best wel te eten, zit niet heel veel smaak aan, maar het is ook niet vies of zo... Ik zou het even bij de bakker navragen!
Bedankt voor de tips! Ik zal het nog eens navragen bij de bakker. Anders kan ik altijd nog zelf brood bakken.
Zoals eerder gezegd, hier mijn verhaal: (in de hoop dat ik het af kan maken, ze slaapt nu even!) Mijn dochtertje is nu 12 weken, en sinds dinsdag ben ik over op pepti. De eerste 5 weken van haar leventje verliepen probleemloos, ze at goed (veel!!), sliep goed, was vrolijk en tevreden. Heel anders dan mijn eerste, die was direct al een huilbaby en bleek naast allerlei lichamelijke ongemakken ook last te hebben van KMA. Bij de tweede ben je er dan extra alert op, dacht ik nog... maar omdat ze zo tevreden was, ging ik er direct van uit dat ze gevrijwaard zou blijven van KMA, en de kans verkleinden we al door HA flesvoeding te geven... Helaas werd ze met 5 weken onrustiger, wat ik gooide op toenemend huilen..zal vast na 6 weken beter gaan.. Maar nee, het werd enkel erger. Ze begon eczeem te ontwikkelen, wat inmiddels is uitgegroeid tot een volledig rood lifje, haar gezichtje, armpjes, beentjes en buik/borst zijn vuurrood en voelen als schuurpapier. Ik ben meteen met de vaseline cetomacrogol van mijn oudste gaan smeren, maar helaas.. het wordt alleen maar erger. Daarnaast begon ze steeds onrustiger te drinken en te slapen. De huiluren van 17.00-23 uur breidden zich langzaam it tot over de hele dag. In eerste instantie vond ze het dan nog wel fijn om bij me te zijn, dus heb weken met haar op mijn armen doorgebracht, maar sinds een tijdje is dat vaak ook al niet meer goed. Slapen.. tsja, 's nachts ging het even goed, maar inmiddels wordt ze wel weer een keer of 3 a 4 wakker, en heeft ze 1 a 2 nachtvoedingen nodig. Overdag slaapt ze soms een half uurtje, soms 5 minuten.... en altijd huilend wakker worden..of wakker wordt ze eigenlijk niet, ze heeft haar ogen dicht en is mbv een speentje wel weer voor de volgende 5 minuten in slaap te krijgen. Ze ligt echt ergens tegen te vechten! Na veel twijfels nu toch maar op eigen houtje aan de pepti gestart, maandag HA gaan vermengen met pepti, en sinds afgelopen dinsdag dus helemaal over op pepti, ingedikt met jbpm. Maar ach, ach.. het lijkt alleen maar erger te worden, ze drinkt hooguit 140 per fles (en weken geleden dronk ze tussen de 165 en 200), is niet tevreden, geeft achter elkaar voeding terug.. Vlak na het drinken, 2 uur daarna, het gaat door tot de volgende voeding. Ik hoor haar vaak voeding wegslikken wat omhoog komt. Nu was dit allemaal al aan de orde de laatste weken, maar de onrust lijkt alleen maar groter te worden nu... Bij mijn oudste dochter had ik de ervaring dat de pepti direct verbetering gaf in de onrust, en de flessen weer goed werden gedronken. Ook de refluxklachten hielden bij haar vrij snel op. Nu is dat al een aantal jaartjes geleden, dus misschien romantiseer ik het wat, en ging het allemaal niet zó snel beter.. Maar ik maak me best zorgen, mijn meisje ziet er zó ziek uit, al die plekken op haar huis, rode kringen om haar ogen, al die losse velletjes op haar gezichtje, pips.. beetje pruttende oortjes, is al vanaf dat ze 5 dgn oud is verkouden, ligt te stikken in haar voeding als ze slaapt, kronkelt.. Bah! Ik voel me er vreselijk ellendig onder en barst regelmatig in tranen uit omdat ik het niet aan kan zien, maar ook lichamelijk niet trek om steeds met haar op de arm te zitten. (zit onder flinke fysiotherapie vanwege BI en kom vanwege pijn en onrustige baby nauwlijks aan slapen toe 's nachts) Ik kom tot niets meer en heb ook nog een schat van een peuter die aandacht wil. He jakkes, wat een klaagzang, maar ik wilde het erg graag met jullie delen. Ik hoop nu maar dat de pepti snel verbetering gaat geven, duim..duim..duim.....
Wokkel waarom ga je dan niet naar de huisarts? Zoals ik het nu lees ben je daar nog niet geweest?! Ik heb nog 7 blikken Nutramigen staan hier die mag je zo hebben maar ik denk dat het sowieso verstandig is om zo snel mogelijk bij een kinderarts terecht te komen...!
Hier zit volgens mij rijst in. Waarom probeer je het niet vers? Juist met kans op allergie raden ze af om met potjes te beginnen omdat daar vanalles aan toegevoegd is!
misschien is pepti niet de juiste voeding voor haar V mocht ook geen pepti van de kinderarts en moest op de friso allergy care ivm de huiduitslag en refluxklachten.. (en de vermoede KMA) ik zou met een kinderarts gaan overleggen, ben je daar al geweest?? het CB kan je direct doorverwijzen, jij en je kindje hebben weer rust nodig..
Ik meng langzaamaan vers door de potjes, zo kan hij stapsgewijs wennen aan de nodige structuren. De adviezen mbt potjesvoeding en KMA en alles in die richting is vrijwel nergens op gebaseerd. KA geeft aan dat geen van al wetenschappelijk is onderbouwd... Rijst wordt overigens goed verdragen hier, dus dat is geen ingrediënt op de rode lijst hier...
Is een beetje teveel om allemaal terug te lezen,maar vroeg mij af of er ook mama's met wat oudere kindjes met koemelk allergie zijn. Mijn dochter is 2 en een half en heeft het nog steeds. terwijl de arts had gezegd dat ze er met een jaar overheen zou zijn.
@ Heppiedepeppie, ik zou gewoon even op verzoek voeden. Kan goed zijn dat hij toe is aan een ander ritme. Als mijn zoontje toe was aan een nieuw ritme kwam hij ineens op rare tijden voor voeding. Hierdoor kreeg hij dan ook even meer, maar hij bepaalde daarmee zelf een nieuw ritme. Reacties op voedingen uiten zich vooral in: maag/darm kanaal, huiduitslag, luchtwegklachten. @ Fen, blueband brood van de AH en Tarvobrood van de jumbo zijn koemelkvrij. Vraag eens aan de bakker waarmee het brood exact gemaakt wordt. Hier hebben we altijd speltbrood van een speltbakker. Het brood daar wordt gemaakt met olie. @ wokkel, hier werden de klachten niet eerst erger. Ik merkte gelijk bij fles 1 verschil. Gezien de kma van je oudste kind en het eczeem denk ik dat pepti te licht is en je meer hebt aan een sterkere variant. Was hier ook het geval. De atopische aanleg is vrij groot voor jou kindje. Het kan echter ook reflux zijn waar je kindje last van heeft. Vraag een verwijzing voor de ka en als dat je te lang duurt kan je misschien al zelf sterkere voeding uit proberen, de voeding van Frannie. Sterkte en hopelijk vind je snel de oplossing voor je meisje! @ Redu, ik heb een ouder kindje met kma. Mijn zoontje wordt in juni 3 en is nog niet over zijn kma heen. Zijn kma is wel verminderd, lichtere variant. Ik hoop dat hij er met 4 jaar wel overheen gegroeid is. Schijnt dat best veel kindje er pas met 4 jaar overheen gegroeid zijn. Mijn zoontje is wel erg atopisch, heeft meerdere voedsel allergieën + kat en hond. Denk dat het bij hem daarom langer duurt voordat hij er overheen gegroeid is? Soja ging hier ook pas na 2 jaar goed.
Hoi allemaal, Hier ook beetje te veel om alles terug te lezen, dus wil graag hier mee inhaken. Mijn jongste dochter, morgen 5 maanden, heeft ook kma. De eerste 10 weken heeft ze veel gehuild, vaak heel hard krijsen. een 6 uur per dag. Na 6 weken gaf huisarts diagnose reflux. Medicijnen gekregen en verdikken van voeding. Tja, het werd niet minder. Toen ze 10 weken was heb ik huilend bij het cb gezeten gesmeekt om hulp. Ik gaf aan om pepti te willen proberen. Volgens hun onzin, want tja, buiten wat uitslag en spugen(wat volgens hun ook reflux was) niets aan de hand. Maar kon het wel proberen als huisarts het goed vond. Van hem zelfde antwoord, maar probeer maar. Nou, geprobeerd dus. Ze had 1 dag die voeding gehad, en werd een ander kind. Huilde minder, was vrolijk, lachte zelfs voor het eerst. Na week of twee a drie spuugde ze amper nog en huilde ze gewoon niet meer!!! Moesten paar weken terug proberen om weer koemelk in de voeding toe te voegen met gewone voeding. Nou 1 schepje erin, ze spuugde dr hele lijf leeg. Was onrustig, dunnere ontlasting, maar goed, toch even proberen, nou dr gezichtje werd weer helemaal schraal, tot net niet bloedens aan toe. Knieholtes,... t arme meisje. Na drie dagen terug volledig pepti gegeven en gezichtje werd weer rustig, ons meisje ook weer rustig. Volgens dietiste duidelijk dus. Vaak groeien ze er met half jaar overheen hoor je dan? Of met een jaar. We moeten het maar zien. We zijn nu rustig aan fruit aan het proberen. Ik hoop hier veel mee op te kunnen pikken. Vind het namelijk best moeilijk wat ze allemaal wel en niet gaat mogen. Want als je in een winkel al vraagt heb je koemelkvrij brood, dan word je vaak al gek aangekeken, dat weet ik niet. Ach, je komt er vanzelf wel in. Komt helemaal goed, en alles voor een meisje wat zich goed voelt.
@ Bloemetje, eigenlijk mogen ze best veel van eten hoor. Mijn kids eten vrijwel altijd met de pot mee. Het komt niet snel voor dat een warme maaltijd melk bevat. Ik maak dan wel alles vers, liefst ook de kruiden. Het is even een kwestie van ingredienten lezen, maar al snel vind je er wel een weg in hoor. Naast melk moet ik bij mijn zoontje ook letten op ei, noten en pinda's. Een tijd ook op soja moeten letten, maar gelukkig wordt soja nu wel verdragen.