Koemelkallergie clubje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Troetelbeer90, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Vince krijgt ook allergy care maar we dikken het in ivm reflux. Vince is wel verzadigd

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    meiden even een vraagje over rijstebloem...

Lucas is over 4 dagen 5 maanden en ik wil graag over een weekje of 2 gaan beginnen met rijstebloem.
    Verder ga ik dan ook een afspraak met de dietist maken, maar ik heb al begrepen van meerdere mensen hier dat ik daar niet te veel van hoef te verwachten.
    Maar wat betreft die rijstebloem: hoe hebben jullie dat aangepakt?

Ik zat zelf te denken om het in de ochtendfles te doen. En doe je dan gewoon 1 schepje erin om te beginnen? En hoeveel schepjes gebruik je uiteindelijk in een 'normale' papfles?

Dan heb ik ook nog Nutriton voor de verborgen reflux....mag ik dat er nog bij doen? Of wordt het dan te dik?

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Sowieso in de ochtendfles doen en niet in de avond ivm mogelijke reactie. Dat is met alle voeding die je straks gaat introduceren, om dat in de ochtend te doen.
    Je kan beginnen met 1 schepje. 2e dag 2 schepjes en 3e dag 3 schepjes. Je kan er nog nutriton bij doen hoor. Het is even uitzoeken wat de juiste hoeveelheid is. Hier waren de kindjes niet dol op papflessen, wilde het alleen op een lepel.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Wij hebben de dubbelblinde provocatietest achter de rug. Bij de 1e tesdag twijfelde ik of ze koemelk heeft gehad. Ik heb ja ingevuld, maar wel erbij gezet dat ik twijfelde. Ik had ja gekozen omdat ze in het zh wat pukkels kreeg, haar eczeem wat opvlamde en ze steeds weigerde te drinken. Dit pas deed na meerdere keren aan bieden.

De 2e testdag kreeg ze in het zh minimaal pukkeltjes. Veel minder dan de 1e testdag. Verder niks. De dag erna heeft ze wel veel gehuild. Dit kon ook zijn omdat ze bij oma was of gewoon haar dagje niet had. Door het huilen twijfelde ik even, maar gezien ik verder helemaal niks merkte, dacht ik dus, geen koemelk.

Nou de 2e testdag was dus wel de koemelk. Het huilen de dag erna vonden zij maar minimale reactie, dus uitslag negatief. Ze denken dat ze erover heen is. Ze heeft wel sinds een aantal dagen meer eczeem en het plekje op haar hoofd en bij haar oor zijn sterk verergerd. Maar of dit nu door die testdag van vorige week komt??
    We moeten nu langzaam koemelk gaan introduceren. Als blijkt dat ze er toch niet tegen kan, kunnen we over op soja. Ik heb net gister nog 10 nieuwe bussen voeding geleverd gekregen (had niet verwacht dat ze erover heen zou zijn). Dus zou ze toch nog kma hebben, heb ik nog een mooie voorraad voordat we volledig soja gaan geven. Ze zeiden wel dat ze buikpijn gaat krijgen. Zij zat op de sterkste voeding, dus haar lichaam moet sowieso wennen.

We starten over een paar dagen. Eerst de eczeemplekken wat laten genezen. Ben benieuwd. Hoop dat ze er idd echt overheen is. Zou zeer fijn zijn. Dan haar broer nog!! Bij hem gaan we nu ook langzaam yoghurt proberen. We gaan kijken of hij een bepaalde hoeveelheid wel kan verdragen, dan kan zijn lichaam langzaam wennen. Zijn kma is wel al sterk verminderd volgens bloeduitslagen en bij de laatste keer testen ging 1 toetje op een dag goed. Dag 4 en 5, 2 toetjes gehad en toen ging het fout.

5. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @antje: hopelijk is ze er dan echt overheen gegroeid! Zou mooi zijn!! En wel fijn dat je nog voeding achter de hand hebt.
    Moet je dan bij het introduceren van koemelk, gewone melk geven? Of nog wel opvolgmelk?

Onze machtiging loopt nog tot 29 juni, dan is lucas ook 6 maanden, dus als hij dan nog Pepti moet, moeten we een nieuwe verwijzing hebben voor Pepti 2 (dat is toch de opvolgmelk dan?)

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Heppie, bij pepti is de opvolgmelk idd de nr2.
    We mogen zelf weten of we opvolgmelk doen of gewone melk. Ik denk dat ik voor gewone melk ga.

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    hier ook de rijstebloem langzaam op gebouwd en het is idd spelen met de nutriton en de pap.
    je moet zelf even kijken wat prettig drinkt.

diëtiste nou wat een aanfluiting, krijgt info mee, nou kon zo van internet komen, niks nieuws gehoord en eigenlijk was ik al te veel aan het geven, ben zelf gek op vis en had V dat ook al 2 keer gegeven (ja dan moeten ze die afspraken maar eerder doen) V vind wortel met vis en aardappel heerlijk en heeft er totaal geen last van, we merken wel dat als hij melk op zijn wang krijgt (door dat iemand hem kust nadat ze net een toetje hebben gegeten bijv) dan zit er op die plek exceem.

appel gaat nu na een paar keer aan bieden ook goed..

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik heb nu via iemand hier ook een pdf bestand gekregen wat ik waarschijnlijk mee ga krijgen van de dietiste...eigenlijk staat daar idd niks op wat ik niet al wist....

Maar ik zal wel zien. Deze dietiste zit in hetzelfde gebouw als het CB en werkt wel nauw samen. Maar ik ga er maar vanuit dat ik hier meer info en ervaringen kan krijgen ;)

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    kreeg bijv geen lijst mee met produkten waar melk in zit, ze wist alleen te zeggen dat er koemelkvrijbrood bij de ah te koop is maar of het ook ergens anders te koop is?? ik moet namelijk 10 kilometer voor ik een AH heb

10. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hier heeft onze bakker het ook in de diepvries liggen. Dat is brood zonder enkele toevoeging. Heb dat zelf een paar weken geleden toen ik nog BV gaf.
    Je kunt er bij de bakker vaak gewoon om vragen!

11. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

ik heb even een vraagje,

mijn zoontje drinkt pepti en heeft nexium voor zijn verborgen reflux, nu blijft hij tijdens het drinken erg onrustig ik denk dat dit niet door de reflux komt, hij overstrekt zich en perst constant, hij laat dan veel scheetjes, hij huilt vaak en zijn darmen gaan flink tekeer tijdens het drinken, verder heeft hij eigenlijk geen klachten, na de fles is er ook niets meer aan de hand, hij heeft verder ook geen exceem (meer)
    komt dit iemand bekent voor?
    ik zou vandaag gebeld worden door de ka maar dit is niet gebeurd, morgen maar weer zelf bellen..

12. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    misschien een sterktere variant voeding vragen?

13. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @heppie, ja ik zat daar ook aan te denken, ik hoop dat het bij iemand hier bekent voorkomt en waarmee de kleine was geholpen bij een sterkere voeding.. Ik wil het wel even overleggen, maar moet de ka wel bellen:x

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    En Suze,heeft de KA nog gebeld??

15. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    @Suze30, hier hetzelfde geval!
    Dochtertje was tijdens drinken onrustig, overstrekken, vaak persen en scheetjes laten, en ze trok gezichten alsof er iets pijn deed. (nou ja, dat doet ze nu soms nog, maar ik denk dat dat toch nog komt door het maagzuur).
    Ook bij KA geweest, Nexium voorgeschreven gekregen, maar ik was het hier niet mee eens, omdat in de bijsluiter staat dat dit niet geschikt is voor kindjes onder de 1 jaar en lichter dan 10 kilo (heb het wel gebruikt hoor, maar niet heel lang). Nu gebruik ik Zantac en het is een wereld van verschil!
    Het enige is dan nog de pijnlijke gezichten af en toe, maar ze drinkt rustig de fles, overstrekt zich niet meer en is over het algemeen een rustigere baby. Misschien een optie om Zantac eens te proberen?

16. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @heppie, nee ik heb zelf weer gebeld en dr small was er vandaag niet dus nu wordt ik maandag terug gebeld..;)

@ceesje, ik heb ook zantac gebruikt een aantal weken toen was de voeding helemaal een ramp, hij spuugde toen ook bloed dat doet hok nu met de nexium niet meer, toch maar even goed overleggen dus..
    Fijn dat het bij jullie beter gaat met de zantac!

17. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    @Suze30, Zo dat is heftig! Nee dan is Zantac voor hem inderdaad geen optie.. Gebruik je die Nexium al lang? Want ik weet wel dat het weken kan duren voordat het goed werkt, en dan bedoel ik niet met spugen, maar met de onrust ed. Als dat het gevolg is van de reflux, dan heeft dat even tijd nodig.
    Sterkte in ieder geval!

18. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    vandaag een afspraak gemaakt met de dietiste.
    Ze was zeer vriendelijk en voor mijn gevoel gaat ze me niet met alleen een 'schemaatje' naar huis sturen. Er wordt een uur uitgetrokken voor het eerste gesprek, Lucas mag dan niet mee want dat is niet erg handig, omdat een uur voor een kleintje wel veel is.

Ze wil wachten met bijvoeden tot hij 6 maanden is, ivm de KMA maar zeker ook vanwege zijn eczeem. Ze legde ook uit dat we voorzichtig van pepti 1 naar de 2 over moeten stappen en dat ze daar ook wel wat tips voor had. En ook zei ze, dat mocht er na provocatie uitkomen dat Lucas geen KMA (meer) heeft, dat we dan toch voorzichtig moeten zijn met de bijvoeding.

Een fijn gesprek dus, en ik verwacht er dus wel iets meer van dan ik vaak lees op ZP (dat mensen gewoon met een briefje naar huis worden gestuurd, zo van: start maar....).

Sinds gisteren, precies op de dag dat meneer 5 maanden oud is, heeft hij doorgeslapen van 19-6u!!! Hopelijk gaat hij dit nu voortzetten!
    Alleen heb ik wel een vraagje: hij zat dus op 5x180/6 dus een liter met 30 schepjes. Maar nu is hij dus naar 4 flessen gegaan. Vanmorgen heeft hij 2x180 gehad en vanmiddag en vanavond wil ik hem 210 geven. Dan zit hij echter maar op 900 ml en 26 schepjes...

Ik vraag me af of dat dan genoeg is voor hem aangezien hij ruim 1,5 maand al op de max zit en nu dus minder zou krijgen....
    Je zou toch zeggen dat kindjes die zwaarder/groter worden juist meer nodig hebben?
    Of kan ik beter alle flessen verhogen naar 210/7?

En stel nou dat hij in de nacht wel wakker wordt, kan ik hem dan die 2 schepjes nog wel geven met wat water? want dan ga ik wel over de liter water heen,alleen niet over de 30 schepjes...

(snappen jullie het nog hihi ;) )

19. Bika

Bika Niet meer actief

Die hoeveelheid flesvoeding bouwt natuurlijk wel af, maar over het algemeen juist doordat ze bijvoeding krijgen. Lucas krijgt dat nog niet, dus het zou mij niets verbazen als hij te weinig binnen ging krijgen voor zijn gevoel.

Had hier met X. dat hij als direct gevolg op de bijvoeding om minder flessen ging vragen. We zaten met 5 maand al op 3 flessen van 180/6 want hij had liever een fruit en groente hapje erbij. Gekke is wel dat hij nu 9 maand is, hij nu wel 3 flessen van 210/7 pakt (minder kan ik gewoon niet geven) en een groente en fruit potje eet en een boterham tussen de middag. Hij drinkt dan ook nog eens zo'n 300 ml aan overig drinken. X. is nu bijna 80 cm lang en weegt 8 kilo. Hij verbruikt al zijn energie aan lopen (achter zijn loopwagen of aan de bank), staan en tussen waar hij kan staan of lopen kruipt hij alles rond. Wat ik hier mee wil zeggen is dat zo'n cb/dietist schema heel leuk op papier kan zijn maar dat je kind gewoon zijn eigen plan trekt. Hij zal gewoon de energie binnen moeten krijgen die hij nodig heeft.

Volg je gevoel gewoon een beetje, hij geeft zelf wel aan wanneer hij te weinig binnen krijgt en dan kan je altijd nog voor een tussenweg gaan en bijv 1 of 2 flessen van 210/7 geven als hij dat nodig heeft.

20. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik wil nu voor de komende dagen gewoon eerst eens proberen om hem om 7u 210 te geven en dan om 11 en 15 u 180 en om 19u weer 210. Even kijken hoe hij daarop reageert, kan dan altijd nog 4x210 aanbieden, maar ik vind dat zo'n sloot melk..

En idd de hoeveelheid melk wordt natuurlijk minder naar mate een kindje bijvoeding krijgt, maar dat krijg Lucas idd nog niet...

@bika: wat is jouw zoontje slank dan? Lucas weegt ook al 8 kilo en is pas een cm of 69-70...bij 5 maanden.

Deel Deze Pagina