hier werd geadviseerd om evt kipfilet op brood te doen (maar dan wel goed vastplakken met boter anders gaat je kindje schijnbaar kokhalzen). Anders jam van fruit waar hij/zij tegen kan, stroop, e.d. De lijst van AH kende ik nog niet, bedankt!! Ik ben nu voor de helft over van Pepti 1 naar 2. Het gaat goed. Lucas heeft gisteren en vandaag voor het eerst wortel gehad. Hij eet het super! Doet zijn mond al wagenwijd open als er een lepeltje aan komt. Eenmaal de wortel in zijn mond kijkt hij wel even raar en weet hij niet zo goed wat hij er mee aan moet! Maar hij eet ALLES op zonder te spugen, of wat dan ook! Morgen nog wortel en dan begin ik met bloemkool! Overigens hoe laat wordt bij jullie het warme hapje gegeten? (dus de groentehap)?
V eet savonds tussen 16.30 en 17 uur warme prak en ik heb echt niet alles 1 voor 1 geintroduceerd.. en weet dat hij op appel reagert met bultjes, verder nog niks, zelfs al aardbei gegeten...
@brood: hier krijgt Yannick ook blueband brood (Zegt de gene die altijd riep aan dat soort onzin doe ik niet.. maarja het is het enige supermarktbrood dat KM vrij is) vanaf het begin vond hij het erg lekker. begonnen met af en toe een korstje (het eerste halfje heeft bijna een maand in de vriezer gelegen) eerst kreeg hij er abrikozen jam op (we hadden de abrikozen al eens gegeven als fruit, maar neit doorgezet om dat ze in de winter super duur zijn bij de turk) dus we wisten dat hij er tegen kon. hij eet ook aardbeien jam. Toen we de kipfilet als vlees geintroduceerd hebben, hebben we er ook kipfilet op gedaan. wij hebben nog een boter gedaan maar dat staat later op eht programma. @heppiedepeppie: wat fijn dat lucas het zo lekker vind! Wij zijn gisteren begonnen met neocate active (vanaf 1 jaar) maar het is even puzzelen. Yannick krijgt nog een avondfles en dan is 300ml wel lastig te verdelen over een dag. maar gelukkig vind hij het lekker. nog een vraagje, letten jullie bij het kopen van voedingsmiddelen ook op de lactose? of alleen op de koemelk dingen?
@sietske: als ik hier kijk naar wat Lucas het eerste jaar niet mag, dan moet ik naar veel meer dingen kijken als alleen koemelk. Zo mogen wij het Bleu Band brood volgens mij niet kopen maar moeten we echt dat brood zonder enkele toevoeging proberen....(maar als ik nu merk dat het introduceren van allerlei voeding super goed gaat, ga ik misschien toch dat Bleu Band proberen, want brood zonder toevoeging is echt smerig, heb het zelf een tijd moeten eten). Verder van botersoorten mogen wij Wajang gebruiken of boter van de natuurwinkel. @ricmar: ik ga het wel 1 voor 1 doen, want Lucas heeft hierbij ook erge eczeem en reageert gewoon heel snel. Bovendien zou ik het mezelf niet vergeven als ik nu ineens alles snel achter elkaar zou geven en hij helemaal onder de uitslag of zo zou komen te staan....en het advies hebben we niet voor niks gekregen van de KA en de dietist. Maar goed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk!!
@heppie: wij mochten van de dietiste gewoon brood geven zonder koemelk zoals allinson... maar ik vond zelf de blueband beter omdat dat zeker zonder koemelk en soja is. raar he dat er zoveel verschil is per dietise en KA
Ik kwam pas bij de diëtist toen v al vis en vlees etc kreeg en veel fruit en groente.en dat ging goed. En toen moest het ineens allemaal anders. Ben zelf ws ook KMA baby geweest ( 39 jaar geleden) en toen wisten ze dat niet en kreeg ik ook alles. Heb er niks aan over gehouden. En ik vind dingen die goed gaan zoals vis etc ga ik dan niet meer mee stoppen. Diëtiste had verder ook geen info. En km vrij producten ben ik zelf gaan zoeken. Vandaag die ah lijst.
Hoi, Ik breek even in, misschien kan 1 van jullie me verder helpen. Mijn dochtertje is 4 weken oud, ik vraag me af of ze symptomen van koemelkallergie heeft en bij deze de vraag of jullie mee zouden willen kijken/denken, dit zijn haar klachten: Bultjes/puistjes in het gezicht. Dikkere oogleden na het drinken. Op de speen kauwen, schrikken en overstrekken tijdens het drinken. Na elke voeding hoofd achterover gooien, rood aanlopen. Hikken, herkauwen, luidruchtig slikken, piepen en roggelen. Tong uitsteken en belletjes blazen. Ik dacht dat dit typisch verborgen reflux was maar ik begin nu toch te twijfelen. Het kan namelijk beiden (allergie en reflux) zijn. Wat denken jullie? Bedankt alvast en sorry dat ik even inbreek maar ik heb meer aan ervaren moeders dan google.
@brood, hier gewoon supermarkt brood. Meestal van de Jumbo, maar al het bruine brood wat ik tot nu toe heb is allemaal op waterbasis en dus zonder melk
@Dana: zou goed kunnen ja, even naar je huisarts gaan en evt verwijzing naar de kinderarts als je huisarts hier zelf niet veel ervaring mee heeft. Succes!
@dana: het komt mij bekend voor, hier een kindje met verborgen reflux ontstaan door KMA. hij kreeg eerst nexium en toen dat niet voldoende hielp neocate (koemelk vrije voeding) en toen was het over. Ik zou ook even naar de HA gaan en dan een doorverwijzing naar de KA vragen.... laat je niet afschepen hoor!
Zou dat laatste zeker doen, ervaring leert dat het cb het niet altijd op de juiste manier oppakt namelijk.
Maar er staat geen melk of iets dergelijk (weipoeder enz) bij de ingredienten, dacht ik. Ik zal er eens op letten bij de volgende keer boodschappen doen
het zou echt gaan om een conserveringsmiddel, (anders is brood te snel droog etc.) mijn vader is bakker en mijn hubbie heeft ook de bakkersopleiding gedaan vandaar dat ik het weet.. Broodverbeteraar - Wikipedia
@ricmar: ik wilde je net vragen hoe je dit allemaal weet hihi. Maar zijn er dan meer broodsoorten die melk en soja vrij zijn? Want zoals ik eerder al zei dat brood zonder toevoegingen vind ik zelf echt smerig! @dana: ik zou ook echt een verwijzing vragen, jouw 'klachten' (of eigenlijk van je dochter) duiden in elk geval op iets! En dat zou goed KMA kunnen zijn! Dus echt aan de bel trekken!!
Ok, ik had gewoon naar de ingrediënten gekeken van het brood (tarwebloem, water, bakkersgist, roggebloem, bakkerszout, zonnebloempitten, sesamzaad en lijnzaad) en was er van uitgegaan dat het melkvrij zou zijn. Hulpstoffen als conserveermiddelen/Enummers moeten er toch ook bij staan lijkt me. Het is trouwens wel brood zonder toevoegingen (Goudeerlijk van de Jumbo). Ze reageert er iig niet op als ik het eet, zelf heeft ze het nog niet gehad, misschien dan wel....
Goudeerlijk van jumbo is dacht ik km vrij maar de klantenservice moet je dat kunnen zeggen. Helaas hoeven niet alle stoffen vermeld te worden. Daarom ben ik blij met de lijst van ah en haal ik daar bleuband brood en de rest voor v
@ricmar goed dat je het even zegt van die broodverbeteraar. Onze dietiste heeft het daar niet over gehad. Wel zei ze dat de oerbroden en goudeerlijk broden bij jumbo geschikt waren, dus daar ben ik maar vanuit gegaan. @Dana onze dochter deed ongeveer hetzelfde en bij ons is het waarschijnlijk ook combi reflux en kma. We hebben nu nexium en friso allery care. En dat gaat super. Dus gewoon naar de ha gaan met je verhaal.