Koemelkallergie clubje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Troetelbeer90, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Bonnie zie dat je ook.Friso geeft v wil dat alleen drinken met snufje rijstebloem. Of smorgens met fijne granen. Ik.kan dus geen melk/ Friso gewoon geven en moet ook nog nutriton door. Dus bij brood geen flesje melk. Waarom is die Friso zo vies?

2. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Hoi, ik heb even een vraagje...
    Mijn zoontje van 6,5 maand heeft ook kma.
    Ik mag van het CB binnenkort ook beginnen met het geven van een toetje/yoghurt. Maar wat geven jullie dan? Want in een danoontje zit toch ook koemelk? Hij kan ook niet goed tegen Soja..?!?

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wat een idoot advies!
    Geen toetje nee ook geen soja want soja mag pas vanaf 9 maanden (volgens ons introductieschema) soms hoor je zelfs nog later.

Maar met 6,5 maand hoeft een toetje helemaal nog niet hoor!

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @23Eline: krijgt jouw zoontje dan al groenten en fruit? Daar ben ik deze week pas mee begonnen.
    Toetje dat gaat hier voorlopig nog niet gebeuren, omdat Lucas idd geen melk en ook geen soja mag hebben.
    Ik weet niet of er toetjes zijn zonder één van beide? Misschien dat de andere meiden dat hier weten!

Ik heb even een vraag over reacties op voedingsmiddelen. Lucas heeft vanmorgen bloemkool gehad. Nu vermoed ik ook dat hij echt tandjes krijgt (ik denk dat al langer maar de afgelopen twee dagen is het echt heftig).
    Wat zijn de reacties zoal als een kindje ergens niet tegen kan? Hoe reageerden jullie kindjes als ze allergisch reageerden? Ik snap dat dat een lastig te beantwoorden vraag is, maar Lucas had dus vandaag hele rare luiers. De ontlasting was een beetje groenig en heel glazig, sorry voor de omschrijving! Op zijn billen zat helemaal geen poep maar alleen een soort glazend laagje....

is dat nou van de tandjes of van de bloemkool en is het erg? Lucas heeft nl ook heel veel gehuild vandaag.

Nu zei de dietiste dat we beter geen nieuwe voedingsmiddelen konden introduceren als Lucas zich niet lekker voelt, maar die tandprobleempjes heeft hij al weken en ik kan daar niet meer op wachten, want dan heeft hij met 7 maanden nog geen bijvoeding!

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wat je mag geven:

Tarwebrood van de bakker mits er geen melk in zit
    Tarvobrood: oa verkrijgbaar bij Jumbo
    Blue Band goede start brood

en het tarvobrood is prima te eten! blue band heb ik nog nooit gekocht

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Poep veranderd door de bijvoeding ook van kleur en van vastigheid zeg maar. Volgens mij krijg je dan ook uitslag bij een allergische reactie.

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Ik heb vandaag van nutricia een lijst met recepten gekregen zodat je toetjes kan maken met pepti. Ik kan ze mail stuur me dan via PB je mail adres.

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    zit daar ook geen ei in?
    Dan ga ik zeker het tarvo proberen! (als het zover is!)

Overigens kreeg ik vandaag van het CB te horen dat ik maar een fles minder moest gaan geven. Ik zit nu nog op 4, soms 5 met nacht erbij (hij heeft soms echt honger). Maar ik moest maar terug naar 3 want dat was genoeg. Hij dronk te veel melk zodat hij geen zin meer in bijvoeding had....
    JA MUTS hij mag het nog niet hebben die bijvoeding....
    Arm kind heeft nu soms al honger, laat staan dat hij maar 3 flessen mag en 1 eetlepel groenten....nou daar zou ik ook geen genoegen mee nemen. Snap die mensen soms echt niet hoor!

9. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    doe ik!!

10. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Ja hij krijgt ook al groente en fruit. Soms al wat broodkorstjes.
    Hij heeft 6 maanden alleen maar melk gehad. En toen opeens moest ik groente, fruit, brood, rijstepap, diksap gaan geven... pfff.. Ben daar rustig mee gaan starten. Nu had ze het over toetjes geven.. Maar ik vond dat al wat vreemd. Hij krijgt volgens mij nu wel voldoende binnen. Nou daar wacht ik dus voorlopig maar even mee (of ik geef het helemaal niet, als hij er niet tegen kan.)

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee geen ei!

12. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hier op het cb heb ik meer aan de info , dan aan de info die ik van de dietist kreeg.
    Morgen gaan we hier proberen een toetje voor meneer te maken..

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Weeeeeer iemand die geen begeleiding krijgt... Je moet eigenlijk via een introductieschema gaan testen. Diksap en jam alleen van het fruit dat hij verdraagt.

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Dat hebben wij hier ook geadviseerd gekregen!
    Ik heb mijn papieren van de dietiste digitaal dus als iemand deze wil, dan PB even (heb er een foto van gemaakt maar de tekst is duidelijk leesbaar).

15. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @23eline: dan moest je sowieso ook wel veel ineens geven zeg!
    Wij moeten 3 dagen per product aanhouden en als er reactie is mogen we zelfs 3 dagen niks geven.
    Brood mogen wij pas met 7,5-8 maanden gaan geven. Rijstebloem raakte lucas compleet verstopt van dus daar stopten we direct mee. En granen pap gaan we hier ook pas met 7 maanden introduceren.

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier trouwens net de klantenservice van de Jumbo gemaild. Van de Jumbo eigen merk producten zou er ook een lijst moet zijn met koemelkvrije producten. Ik zal hem wel delen als ik hem binnen heb. Wij gaan trouwens van het weekend beginnen met bijvoeding. We gaan beginnen met groenten en dan idd 3 dagen per groente. En als er een aantal groenten goed gaan, dan ook fruit erbij.

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Nelta als je de lijst hebt hou ik me aan bevolen Jumbo is makkelijker voor me dan AH

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Voor mij ook, al zit het op hetzelfde winkelcentrum, we gaan eigenlijk altijd naar de Jumbo.

Vandaag pannenkoeken gebakken met rijstemelk, was lekker.

19. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @Nelta: das toevallig, ik liep vandaag in de jumbo en dacht: ik ga ze mailen....en nu zie ik jouw bericht!!! Dus ik zou de lijst ook heeeeel graag willen als je deze binnen hebt!

De Jumbo zit hier op 5 min lopen in het winkelcentrum. De Albert Heijn is veel verder weg en heel onhandig parkeren.

20. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hebben jullie ervaring met BioBim?

Dit werd me aangeraden door de dietiste van Lucas. Omdat hij niet goed reageert op rijstebloem, zei ze dat ik dit wel eens kon proberen.

Nu lees ik veel dat mensen het duur vinden, dat boeit me niet zo (3 euro voor een pak, vind ik niet duur). Maar ik vraag me af of jullie ervaring hebben mbt reactie?

Deel Deze Pagina