Koemelkallergie clubje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Troetelbeer90, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    heppie, jeetje wat heftig zeg... ik zou denk ik ook twijfelen of het van de broccolli is.... gewoon over een tijdje nog een keer proberen!

@dubbel blinde provocatie: wij moesten van wege de KMA en Reflux nog regelmatig op controle bij de KA... toen hebben we een afspraak gemaakt voor de provocatie na zijn 1e verjaardag.
    2x een dagopname, ze gaan de dosis melk steeds verhogen.
    yannick had de eerste keer reactie... zuur ruiken en opboeren en wakker worden en de dag daarna een loop oor....
    de 2e keer had hij ook reactie en bleef hij maar spugen, zo erg dat we zelfs terug moesten voor medicijnen om zijn maag rustig te maken.
    De tweede keer was hier de koemelk. de eerste keer was hij als niet helemaal lekker.

Ik vond het ook een hele stomme dag... ze meoten de hele dag wakker blijven want ze krijgen steed om de 30 minuten wat te drinken... daarnaast is het eten heel weinig voor mijn kleine man die toen al 3 boterhammen per dag at...

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @sietske: tjee als je knul al 3 boterhammen eet, dan is dit idd niks!

Ik ben erg benieuwd hoe het donderdag zal gaan. De uitslag in Lucas' gezicht is wel veel minder al zijn zijn wangen nog heel schraal. En zijn rechterooglid ook. Vandaag hebben we dus ook niks nieuws geintroduceerd, even alles tot rust laten komen....

3. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    hij eet er ondertussen 4 :eek:
    wij hebben echt een klein vreetzakje!

ik zou idd ook even niets nieuws introduceren als je donderdag voor de provocatie moet hoor! hij kan dan maar beterhelemaal gezond zijn! (voorzover dat gaat met zo'n kleintje)

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Hak heeft ze zonder zout die heb ik gekocht. Zelf bereiden 1x maar nooit weer. 12 uur wellen in water en dan nog een uur koken. Hak heeft ook doperwtjes zonder zout veel fijner dan verse erwten die ons meisje niet weg kreeg!

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En de uitslag en koorts kan ook een kinderziekte zijn! Welke geen idee maar er zijn er veel met uitslag!

6. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    om groente in pot in te maken en te bewaren zal er toch zout nodig zijn of conserveringsmiddel? ik kies vaak voor diepvries groente of vers..

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ja zou idd ook kunnen maar het was echt alleen in het gezichtje en op zijn handje waar de broccoli had gezeten. Vandaag was hij echt een stuk rustiger.
    Koorts was ook gezakt, maar ja, koorts is volgens mij echt geen reactie op voeding, dus ik denk inderdaad dat hij iets onder de leden had/heeft.

Deze week even tot en met donderdag geen nieuwe voedingsmiddelen!

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Heppie, bij tandjes en ziekte kan er ook uitslag komen. Zeker bij een eczeem kindje. Ik zou broccoli even achterwege laten en over een paar weken opnieuw proberen. Als hij dan weer uitslag krijgt, dan weet je dat het van de broccoli was. Ik zou nu sowieso niks nieuws geven als de provocatie bijna is. Anders krijg je straks geen duidelijk beeld bij de provocatie als het toevallig iets is waar hij op zal reageren.

@ 23eline, tijdens de provocatie moesten wij ons om half 8 melden. S werd helemaal nagekeken op uitslag, temperatuur, bloeddruk en gewicht. Ze begonnen met 1cc voeding. Dit deden ze dmv een spuitje. Daarna 10cc, toen 20 en zo werd het steeds opgebouwd. Totaal 250 aan voeding. Er zat 20 of 30 min tussen voedingen (weet dat niet meer zo exact). Na de laatste voeding nog 2 uur blijven. 12 uur was het klaar. Tussendoor werd nog eens de bloeddruk gemeten en het huidje na gekeken. Symptomen werden ingevuld op een lijst. Zelf moet je ook een lijst bij houden voor de duur van 3 dagen.

@ Kabouterplus, wij kregen vanzelf de oproep voor de provocatie. Maar ieder zh werkt natuurlijk weer anders. Dus geen idee hoe dat bij jullie zal zijn.

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja, bij de vijfde ziekte hebben ze echt van die rode wangetjes. Tandjes zou ook nog kunnen.

Ik zou idd gewoon een poosje geen broccoli geven en het dan over 1-2 maanden weer eens proberen.

10. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Bedankt voor de reacties en uitleg!

De dieetiste heeft mijn de kinderarts overlegd dat wij voor zon test naar het ziekenhuis moeten komen. Maar er is toch een wachtlijst voor, dus zal dan wel rond zijn eerste verjaardag worden.

Ik zie er gewoon zo enorm tegen op. Straks heeft hij weer zoveel pijn en moet hij zo erg huilen, dat breekt me gewoon.

Mag je dan wel Johannesbroodpitmeel door de fles doen?
    Anders spuugt hij het met gemak weer uit.
    Kan je niet 's nachts nog een flesje geven?! (ff de wekken zetten?)

Ik moet van het CB nu wat boter op zijn brood doen, welke gebruiken jullie? Die van Soja? En wat geven jullie als beleg? Smeerkaas gaat natuurlijk niet. Iets van appelstroop of leverworst??

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Appelstroop, jam van fruit dat goed gaat, leverworst 1-2 keer in de week, banaan, geitenkaas, maar ik zou beginnen met alleen margarine.

12. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Vince eet kaal brood wil er niks op

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Varkensvlees mag pas vanaf 9 maanden dus eerder ook geen leverworst....

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Soja ook nog niet pas vanaf 9 maanden op brood Zeeuws Meisje uit een kuipje of Becel goede start of eigen merk als er geen soja in zit en geen koemelk natuurlijk

15. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    hier bewust light van ah voor op brood alleen wil hij dus niks op brood

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Je kunt eventueel wajang boter nemen, die is plantaardig!

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Heppie, hoe is het Lucas?

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wajang en bewust light bevatten volgens mij wel sojalecitine.. Zeeuws Meisje is ook plantaardig. En het beste is zo vet mogelijk dus dan liever halvarine ipv dieet light of light. De halvarine van Perfekt is ook goed die waar volgens mij ook olijfolie in.

19. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    de dieet light van de appie is koemelk vrij... die gebruiken wij nu.
    Yannick heeft heel lang alleen abrikozenjam op brood gegeten, nu ook appelstroop, kipfilet (mogen we niet te veel meer geven van de dietiste ivm bacterien) en sinds vorige week ham.
    maar meneer eet net zo makkelijk een droge boterham hoor!

20. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hey dames

Nou, we hebben de eerste provocatiedag achter de rug. Achteraf stelt het niet eens zoveel voor. Lucas deed het gelukkig erg goed. Mijn moeder was meegegaan om hem een beetje mee bezig te houden. Hij is de hele tijd wakker gebleven.

We begonnen met enkele druppels op de lippen en in de mond. Daarna 10, 20, 30, 40, 60 en 90 cc.

Om 12.45u kwam de kinderarts en kregen we groen licht om naar huis te gaan. Hij heeft tot nu toe nog helemaal niet gereageerd. Maar op de een of andere manier denk ik ook dat vandaag geen koemelkeiwit toegevoegd is. vraag me niet waarom, maar dat gevoel had ik al voordat we gingen.
    Er kan natuurlijk nog reactie komen!

Ik had ook nog even overlegd over de reactie op broccoli, de kinderarts zei dat die kans dat het echt een reactie op broccoli is, heel klein is, en dat het waarschijnlijk toch iets anders is geweest. Overigens was dit niet onze eigen kinderarts maar de zaalarts (wel degene die Lucas toen hij 1 maand oud was, opgenomen heeft, dus we kennen hem wel)

In combinatie met zijn tandjes drama van nu, zou het daar dus ook mee te maken kunnen hebben. Zijn tweede tandje is nu bijna door, we hebben al 3 nachten bijna niet geslapen, hij doet het overdag super, maar huilt 's avonds en 's nachts alles bij elkaar en dat zijn we helemaal niet van hem gewend.
    Had vanmorgen dus ook een 'groene' luier. Al na de 20cc, maar dat is waarschijnlijk een reactie op de tandjes.

Zijn huid ziet er tot nu toe super goed uit en hij is heel goed te pas. Dus op naar de 2e provocatiedag, op 12 juli (2 weken nog).

Even off-topic:
    Ook nog even de KA laten kijken naar een bult bij zijn anus. Die heeft hij al 5 weken. Ik ben er 2x mee bij de huisarts geweest. Die wisten het ook niet zo goed en hebben me twee keer naar huis gestuurd. De KA heeft gekeken en als hij er in kneep moest Lucas huilen. Hij denkt dat het een soort 'restant' is van een abces en dat het vanzelf moet weg gaan. Maar nu hij er dus vandaag allemaal in heeft geknepen is het weer veel groter en roder dan eerst.
    Ik vind het zo lastig want zowel de huisarts als de KA zeggen dat het geen kwaad kan, maar het ziet er gewoon heel naar en vreemd uit. Maar het enige wat ze kunnen doen als het echt een abces is, is AB-kuur of opensnijden. Maar hij kon aan de buitenkant al voelen dat er niet veel viezigheid in zat (het voelt als een grote platte schijf, terwijl het 5 weken geleden echt een erwt was).

Ben ik nu overbezorgd?? Voel me zo'n zeur als ik er nu weer mee naar de huisarts zou gaan, bang dat ze me weer naar huis sturen. Ik wil ook niet dat mijn manneke weer onder het mes moet, maar ik wil ook niet dat het een fistel wordt (omdat ik iemand ken die dat dus heeft gehad, en dat was bijna fataal afgelopen)

Deel Deze Pagina