Koemelkallergie clubje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Troetelbeer90, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Ja het bouwt zich zeker op want het slecht gaan drinken kwam pas bij de dieetvoeding na de pepti, de nutramigen.

Maar ik denk dat dit uitgelokt is doordat wij al heel snel moesten gaan provoceren van het cb.

We zaten toen 6 weken op de pepti en toen moesten we langzaam de standaard weer op gaan bouwen. Steeds een schepje vervangen tot je helemaal weer op de standaard zat. Op datg 3 van de 4 ging het toen mis.

Ze reageerde duidelijk. Dus weer terug naar de pepti maar dat is toen eigenlijk niet goed meer gegaan. En 4 weken daarna gingen we over op de nutramigen via de dietiste. Maar ook dat ging na een week of 6 niet meer goed en toen hebben we echt 4 weken getobt met haar.

De huisarts bleef maar zeggen dat het zeer weinig voor komt en dat een baby zelf goed kan aangeven hoeveel ze nodig hebben....
    Maar een kindje van 12 weken die soms niet eens op 500cc op een dag uit komt dat is niet normaal.

Toen heb ik eindelijk de moed bij elkaar geraapt om mijn huisarts vaarwel te zeggen. Via de nieuwe huisarts meteen een verwijzing voor de kinderarts. Daar werd de zantac opgehoogd van 2x1 ml naar 2x3 ml om te kijken of de klachten van het slechte drinken niet toch door de bij haar verborgen reflux kwamen.

Maar binnen de twee weken proeftijd zeg maar kreeg ze een buikgriepvirus, op zaterdag begon het en zondagmorgen werd ze al opgenomen. En ze bleek in het zh al 400 gram afgevallen te zijn ten opzichte van de laatste meting bij het cb een paar weken ervoor.

En toen ze in het zh weer begonnen met het opbouwen van de voeding begonnen wederom de klachten.
    En toen onze eigen kinderarts visite liep gaf ze groen licht voor de Neocate die ze nu een half jaar heeft.

En de laatste keer bij het cb zei de vpk:"je ziet dat ze hier een dipje heeft gehad, daar ging de curve naar beneden...." Ja hèhè!! Kan er nog kwaad om worden....

Blijf volhouden als je geen verschil merkt met de zantac straks!!!

2. misa

misa Niet meer actief

Dankje voor je verhaal. Goed dat je naar een andere ha bent gegaan!

Ik ga zeker proberen vol te houden. Want als dit niet werkt ga ik beginnen met de pepti. Wat de ka ook vind. Maar ik denk dat ze wel meewerkt als ik erop sta. Maar omdat de klachten zo onduidelijk en vaag zijn, vraag ik me af hoe ik het goed moet merken. Vind het ook er lastig dat anderen het ook iet serieus lijken te nemen. Maar dat zal er wel bijhoren, lees ik vaak..

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Anders via het cb als die wel meewerken als de arts je verwijst naar een dietiste kan het ook. Dietistes mogen pepti en nutramigen voorschrijven en dan krijg je ook een machtiging. Wij hebben het 8 weken zelf betaald en kregen het achteraf ook niet meer vergoed maar al was een bus €100,- hadden we het ook gedaan bij wijze van omdat ze er zo ontzettend door veranderde!!

4. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Dag meiden, mag ik hier ook wat vragen?
    Afgelopen zondagmiddag heeft onze dochter, 8 weken oud, 10cc hypo-allergene FV gekregen (ipv de Nutramigen die ze sinds 4 weken naast de BV krijgt). Zowel het CB als de huisarts stonden er nl. op dat we moesten provoceren voordat ze de machtiging voor de Nutramigen wilden ondertekenen, ondanks dat ze een overduidelijke KMA heeft :(. Nou, die machtiging hebben we inmiddels binnen want haar darmen reageren er behoorlijk heftig op. Nadat ze vannacht in haar slaap weer met veel kramp 3x haar luier volgepoept heeft (gisteren 11x gepoept ipv de gebruikelijke 1x) en het nog steeds enorm stinkt, vraag ik me af hoelang het duurt voordat die reactie op de provocatie van zondagmiddag nog gaat duren.

Dus mijn vraag: hoelang duurde het bij jullie kindje voordat de darmen weer rustig waren na provocatie?

5. misa

misa Niet meer actief

Och jee, wat naar margreet.. Nu zit je (en vooral ook je kindje) er weer mee.. Wat een lullo's he. Ik snap het enerzijds wel, maar he gaat wel ten koste van je kindje.
    Ik heb dan ook geen ervaring met kma voeding en provoceren. Hopelijk heeft iemand hier een antwoord voor je.

6. misa

misa Niet meer actief

Ik heb ook nog een vraagje: mijn dochtertje krijgt ha voeding vanaf het begin. De ka zei dat het daarom ws ook geen kma was, want ze zou nog nooit aanraking geweest zijn met koemelk. Heel vaag, want het is wel verknipt, maar kan toch gewoon niet voldoende zijn?
    Hoe denken jullie daarover?

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Margreet78, kan een paar dagen duren tot 2 weken duren.

@ Misa, de klachten kunnen van kma zijn, maar ook van reflux. Ik zou even afwachten wat de medicatie doet en anders pepti proberen.
    Dat wat je ka zegt over HA voeding is onzin. De eiwitten in HA zijn maar minimaal verknipt. Er zijn kindjes die zelfs nog op pepti of nutramigen reageren.

8. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames mag ik me hier melden ?
    D heeft KMA , reageerde eerst 'goed' op de pepti maar dat keerde zich plots naar heel hevig reageren op de pepti , daarstraks naar de KA geweest en die bevestigde dat , nu nutramigen AA staal gekregen , helpt dit krijg ik volgende week men machtiging voor de vergoeding dervan , de pepti werd hier overigens niet vergoed (belgie)

9. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Ik lees graag met jullie mee. Mijn zoontje nu 14 weken krijgt friso allergy care en zantac voor verborgen reflux. Het gaat bij ons al beter, maar het blijft nog rommelen. Mijn zoontje slaapt nog steeds slcht overdag en snachts. Zantac medicatie is net verhoogd naar 2 x 1.5 ml.
    Binnenkort moet ik naar de dietist. Ik begreep van haar dat het advies nu toch weer is om vanaf vier maandente starten met bijvoeding, omdat er uit onderzoek naar voren is gekomen dat 4 of 6 maanden geen verchil geeft in ontwikkelen van allergien.

10. misa

misa Niet meer actief

@antje: ja dat van de HA voeding dacht ik dus ook. Raar hoor dat ze da dan zegt.. Heb er steeds minder vertrouwen in. We wachten zeker af tot we de volgende keer naar de ka moeten voor ik met pepti begin. Dus nog ff volhouden.

Maar wat ik wel vreemd vind: vandaag is ze ook erg onrustig en slaapt amper. Wanneer ik haar in de draagdoek doen gaat het veel beter en slaapt ze soms wel...??

@peekaboo: gaat het al beter met deze voeding dan? Hopelijk snel een machtiging voor die voeding. Wat ik om me heen hoor moet je die kma voedingen allemaal eerst zelf betalen en na de provocatie krijg je dan een machtiging geloof ik?

@victoria: wat lastig joh dat het slapen nog steeds moeizaam gaat.. Hoe lang is die zantac al opgehoogd dan?
    Met de bijvoeding zou ik echt niet voor 6 maanden beginnen. Dat risico zou ik niet willen nemen.

11. peekaboo

ik krijg direct een machtiging , pepti hielp niet , en ze heeft gisteren zelf gezien hoe het was en wou hem zo snel mogelijk helpen ! ik mag seves nog 2 potten nutramigen AA ; ophalen bij de KA zodat ik toe kom dit weekend en een deel van volgende week ,

12. misa

misa Niet meer actief

Dat is fijn peekaboo!

13. peekaboo

zeg dat wel ! scheelt hem toch ook bijna 100 euro :eek:

hij krijst al minder , heeft wel nog last hoor .

weet er iemand trouwens hoe ontlasting bij nutramigen AA hoor te zijn ?

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ peekaboo, mijn oudste had altijd wat dunnere ontlasting. De jongste gewoon normaal.

@ misa, het onrustig zijn en in de draagdoek niet kan ook zijn omdat ze mama behoefte heeft. Of door reflux, dan is rechtop fijner. Mijn dochter had reflux door de kma. Zij sliep absoluut niet op de rug.

15. peekaboo

hier waarschijnlijk ook reflux door de kma , nog een week zen medicatie tegen de reflux geven en dan zien om zo af te bouwen

16. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    hoi, ik kom ook eens even weer binnen vallen.
    2 weken terug naar de kinderarts geweest en daarmee hebben wij afgesproken dat als ze 4 maand is we heel langzaam beginnen met bijvoeden.
    als ze 6 maand is gaan we over van de Neocate op Pepti en als dat goed gaat na een maand of 3 proberen over te gaan op de normale FV.
    als ik zeker wou weten of ze KMA heeft mocht ik ook een afspraak maken voor een provocatietest maar wij gaan het op deze manier proberen.
    heeft iemand hier ook ervaring mee?

@ Vicotria, Misa en Peekaboo zijn jullie al bij de osteopaat geweest? dat heeft hier ons meisje ook heel goed geholpen tegen haar onrust.

17. misa

misa Niet meer actief

@tuttie, wat spannend om dat allemaal te gaan proberen he. Hopelijk gaat het goed en zonder al teveel gedoe!
    Watheeft de osteopaat bij jullie gedaan dan?
    Ik ben ook met ons dochtertje naar de osteopaat geweest, 2x. Hij voelde onrust in de maag en een beetje in de darmen. Maar het hielp nog niet, dus zijn we naar de ka gegaan.

18. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    @Misa; zij voelde een vergrote lever door de 'vergiftiging' van de KMA en een vergrote milt door de heftige bevalling. haar nekje zat ook vast en ze heeft onze dochter erg goed geholpen.

het is idd spannend om straks te gaan beginnen. maar zoals de kinderarts het uitlegde snap ik het wel.
    hij is bij ons op haar huidproblemen en ons verhaal afgegaan en aan de hand daarvan is ze direct op Neocate gezet. de klachten die ze had (en die jouw dochter ook heeft) komen bij heel veel baby's voor en gaan vaak vanzelf weer over.
    hij zei ook dat bij 99 van de 100 eczeemkindjes ze er nooit echt achterkomen waar het nu vandaan komt en dat na een tijdje speciale voeding het vaak heel goed gaat. hij verwacht bij haar ook absoluut geen problemen en als dat wel gebeurd gaan we weer verder kijken en terug naar de neocate.
    als je tot 6 maand niet bij voedt dan loopt ze toch al wat vitaminen mis wat belangrijk voor haar is en daarom adviseert hij ook om daar toch wel mee te beginnen.

heb trouwens wel een afspraak gemaakt bij de osteopaat om de dag voordat ik met bijvoeding begin bij haar terug te komen om haar lever te voelen (het is nu trouwens allemaal goed en ze is heel soepel) en dan ook na een week bijvoeding om te kijken hoe haar lever dan voelt.
    ik ga in overleg met haar 2 dagen peer geven en 2 dagen worteltjes en daarna naar haar terug.

19. misa

misa Niet meer actief

Oja, dat had je al eens geschreven, over die lever e.d.
    Mijn schoonzusje denkt ook dat onze dochter kma heeft. En ze denkt ook dat veel kindjes misschien wel geen kma hebben, maar dat er in de flesvoeding gewoon middeltjes zitten waar veel kinderen op reageren. En dat dat niet in de kma voeding zit, waardoor lijkt dat veel kinderen kma hebben, omdat ze er beter op reageren.
    Ik kan me daar ook best wel in vinden eigenlijk.

Maar eczeem hebben we hier niet eigenlijk.. Ik vind het echt lastig. Vandaag weer een hele dag onrustig, nu eindelijk gewoon slapen, zonder bij mij te liggen.

20. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Misa, als ik jou was startte ik met de Pepti.
    Het kan absoluut geen kwaad en ze krijgt vast nergens last van omdat er bijna niets in zit waar ze op kan reageren.
    Mijn dochter heeft ook niet op de Neocate gereageerd terwijl ze heel gevoelig is/was.
    Ze was binnen een paar dagen een heel ander meisje.
    Dat zou voor jullie toch ook heel fijn zijn

Deel Deze Pagina