Koemelkallergie clubje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Troetelbeer90, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ja ik wil dat ook zeker gaan proberen. Maar ik wil echt de reflux medicijnen (zantac) de tijd geven, anders weten we straks niet wat werkt. Volgende week donderdag naar de ka (2 aug) en is er niet genoeg verbetering dan gaan we beginnen met pepti.
    Velen zeggen ook: als het kma is dan krijg je er een heel ander kind van, maar omdat het zo vaag is, ga ik het verschil dan wel goed merken..? En wat als pepti niet voldoende zou zijn, hoe kom je daar achter dan? Of wordt het dan eerst beter en daarna weer slechter?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De verjaardagstaart was een groot succes! Het recept van voedingscentrum uiteindelijk gebruikt. Wordt wel een compacte cake maar als je er 2 of 3 maakt en opstapelt en dan versiert met fondant ziet het er super uit!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zal nog even een foto laten zien van de doorsnede de laag fondant is wel een beetje te dik maar met het warme weer begon het een beetje in te storten....:

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ziet er heerlijk uit !

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Was ook heel lekker! Smaakt gewoon als echte taart. Moet wel zeggen dat bezoek nogal terughoudend was die wilden liever de "gewone". Maar ons meisje heeft ontzettend gesmuld zo mooi om te zien! Missie helemaal geslaagd!

6. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oeh, doe mij dat recept ook eens :D; heb nog 2 weken de tijd om een "proefmodel" te maken, en twijfel nog steeds tussen zelf maken of toch maar niet... Ziet er lekker uit!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Feesttaart vrij van ei, melk, noten en pinda: met een glutenvrije variant

Hier is de Alpro soya slagroom gebruikt die ik in Belgie heb gekocht en aardbeienjam. Kan elke jam zijn. Je kan ook ipv gele room een geel alpro soya toetje gebruiken om als laag tussen de taart te doen. Fondant was zonder ei en koemelk dus is gewoon kant en klare en er is No Egg eivervanger gebruikt. Te koop bij reformzaken.

En het zijn 3 taarten op elkaar geworden omdat ze niet hoger werden dan dit. 2 was voldoende geweest maar het ligt eraan hoeveel mensen er van moeten eten. Maar de smaak is echt prima.
    Er staat ook nog een recept op smulweb maar die heb ik niet getest.
    De taart is niet door mij gemaak trouwens heb zelf geen goede overn en ben niet creatief genoeg...

8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey meiden,,

wij zijn al een tijdje aan het klungelen en ook aangegeven bij cb of onze dochter geen kma kan hebben.. daar zeiden ze dat ze niet echt de symptomen heeft.. miss dat jullie ze wel herkennen?

vanaf de geboorte spuugt ze erg veel.. ze kreeg eerst enkel BV.. aan de borst viel ze telkens in slaap en dronk zo bijna niks.. dus gaan kolven en met de fles gegeven.. flesjes gingen op maar ze kwam niks aan en ze bleef spugen!
    toen overgegaan op friso standaard.. spugen bleef aanhouden maar ze kwam wel aan in gewicht.. overgegaan op nutrilon AR.. spugen werd minder maar ze kreeg erge kramp en harde ontlasting.. weer over op friso standaard.. spugen werd weer meer en ze kreeg ook kramp!
    JBM toegevoegd.. hielp niet kreeg ze erge kramp van en diarree..

op advies van cb friso standaard gaan mengen met nutrilon ar.. spugen leek wat te verminderen maar kramp bleef aanhouden.. op vakantie gegaan en daar leek alles wel wat beter te gaan.. ze huilde veel minder en spugen leek ook een beetje te zijn verminderd..
    toen we terug kwamen was het spugen weer helemaal terug.. en ze huilt nu veel meer als voorheen.. slapen gaat moeilijk.. ze komt niet meer zelf in slaap.. pas na heel veel huilen.. ook als je dr vast hebt huilt ze dan..

na de fles blijft ze spugen tot aan de volgende fles
    ze komt moeilijk in slaap
    als ze slaapt zijn het hele korte slaapjes (snachts slaapt ze wel goed)
    ze heeft altijd gebalde vuistjes
    ze drinkt de fles onrustig (wel leeg)
    uitslag op de wangetjes die komt en gaat
    dunne ontlasting die heel zuur ruikt
    neusje is bijna altijd verstopt
    niest vaak

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hoezo vindt cb het niet echt symptomen voor kma? Wat zijn volgens hun dan symptomen?
    Symptomen van een allergie zijn: maag/darm kanaal (dus spugen, kramp, diarree, moeizame ontlasting) huidklachten en luchtwegklachten.

De klachten kunnen zeker wijzen op kma, maar zijn ook veel symptomen van reflux. Deze 2 gaan ook vaak samen en reflux kan ook weer een symptoom zijn van kma.
    Ik zou naar de arts gaan en een verwijzing vragen voor een ka!

Succes en laat je vooral niet afschepen!

10. misa

misa Niet meer actief

Antje, je beschrijft dat luchtwegklachten er ook bij kan horen. Op welke manier zou dat zich moeten uiten dan?

11. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Dames, mag ik jullie nog even een vraag stellen?
    Lucas heeft geen KMA meer, maar tot in elk geval half aug. moeten we hem wel zo 'behandelen' tot we naar de KA geweest zijn.

Nu zijn we sinds een week van 4 naar 3 flessen gegaan, best wel rigoreus maar dat ging de eerste dagen heel goed. Maar omdat hij rond 15u volgens mij te weinig binnen krijgt, is hij al 2 dagen rond 18u compleet van de kaart. Hij krijst dan letterlijk alles bij elkaar en is ontroostbaar.
    Vanavond weer. Dus in zijn stoel gezet voor eten. Normaal eet hij zijn warm eten super slecht maar nu schrokte hij het echt op en tussen de happen door huilde hij nog steeds heel hard. Maar hij had zijn groenten dus zo op, en bleef daarna huilen, dus nog maar een klein flesje gemaakt.
    Eindelijk werd hij rustig.

Het lastige is alleen dat hij soms totaal geen zin heeft in zijn avondeten en dan eet hij 3 happen en houdt hij zijn mond dicht....

Hij krijgt nu het volgende: (en is 7,5 maand oud)
    Tijden zijn bij benadering, ligt eraan hoe laat hij wakker wordt en slaapt!

6.30u fles 180/6
    8.30u fruit (halve banaan en 1 stuks ander fruit)
    9.00-11.00u SLAPEN
    11.30u 1 sneetje brood met boter (plantaardig)
    12.00u fles 180/6
    13.30-15.30u SLAPEN
    15.30u soepstengel + lauwe thee (ongeveer 50 cc)
    17.30/18.00u Warme hap (aardappel + groente)
    19.00u Fles 210/7 + 4 schepjes Biobim baby plus

Volgens het schema van zijn dietiste zou hij nu ook een rijstwafeltje mogen, of een biscuitje.

Mag ik hem om 15u dan een soepstengel én een biscuitje (of 2) mogen geven?

Hij groeit heel goed, is groot en zwaar voor zijn leeftijd dus ik wil hem ook niet te veel geven.
    Maar als ik hem zo hartverscheurend hoor huilen, huil ik ook, want dat is natuurlijk het laatste wat ik wil!!

Het introduceren gaat niet zo snel (weten jullie ook wel!) dus vlees e.d. en beleg op de boterham, zover zijn we nog niet...

Hopelijk hebben jullie wat tips!

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Nog wat fruit om 15.30 uur? Of de fles van 12 uur opsplitsen in 2x, dus om 12 en om 15.30 uur. Je kindje krijgt niet te veel hoor. Zelfs met 4 flessen niet. Ik weet niet meer wat ons schema op die leeftijd was. Ze kreeg toen wel nog 4 flessen. Toen wij over gingen naar 3 flessen ben ik de fles van 11 gaan laten vervallen ipv die van 15 uur.

Je kan ook de fles van 12 laten vervallen en dat je dan nog fruit doet en dan om 15.30 uur de fles.

13. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    benauwd, piepende ademhaling, rochelen, verstopte neus.
    Mijn oudste had na een fles een piepende en rochelende ademhaling. Tevens had hij altijd een verstopte neus en steeds verkouden.

Jongste had verstopte neus en steeds verkouden.

14. misa

misa Niet meer actief

Oke.. Nou dat rochelen doet mijn dochtertje ook regelmatig. En ze is ook al verkouden sinds ze een week of 2 is.. En de ka weet dit. Vind echt dat ze heel vaag over kma doen.
    Wij moeten nu nog 2 weken de zantac geven en anders eventueel pepti gaan proberen omdat wij dat willen. Niet omdat zij erin geloofd. Ze vind ons uitgedokterd na de zantac... :(
    Nou dat zullen we nog wel eens zien.

15. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Fles splitsen werkt niet want hij pikt het niet om kleine flessen te drinken haha.
    Maar fruit zou een optie zijn. ZIt er een max aantal stuks per dag aan?

Of zou ik ook bijv. een soepstengel én een biscuitje mogen geven?

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dag 1 van de dubbelblinde test zit erop... Ze kreeg eerst 2ml, toen 6 ml, 60 ml en 200. Maar ze wilde maar 100 ml. Ze is ook niet zo'n grote drinkster. Mijn vriend had het restje mee en thuis dronk ze nog wat. Hij had gewoon de fles in de tas gedaan met opruimen. Kon het niet nalaten om even te ruiken. Wij vinden het allebei anders ruiken en proeven. De neocate puur zeg maar is veel bitterder. Nu maar zien wat er gebeurd. Ze ligt nu lekker te slapen in ieder geval. Hopelijk blijkt volgende week dat ze er overheen is dat maakt alles een stuk makkelijker!

17. misa

misa Niet meer actief

Spannend frannie..!

Als ik ga beginnen met pepti, moet je dan in één keer overstappen?

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Dat kan en mag ja alleen als jouw kindje het niet lekker vindt kan je steeds een schepje vervangen met pepti zodat de smaak kan wennen. Kwestie van proberen!

19. misa

misa Niet meer actief

Oke, dan gaan we in één keer doen als het deze week of volgende week niet beter gaat. Ze krijgt al ha, en dat moet al niet erg lekker zijn. Dus ik hoop dat de overstap qua smaak niet zo groot is.

Normaal als je overstapt naar een andere voeding wordt geadviseerd om schepje voor schepje te doen, ivm buiklachten e.d. Maar dat is in dit geval dus niet zo?

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee hoor deze is nog lichter verteerbaar

Deel Deze Pagina